意味 | 例文 (5件) |
資本豊富国の英語
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「資本豊富国」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 5件
中所得国の中には、資本市場に安定的なアクセスを持ち、国内貯蓄も豊富な国々が登場してきています。例文帳に追加
We have seen some MICs that have stable access to capital markets and ample domestic savings発音を聞く - 財務省
また、「世界の工場」と称される中国、「世界のIT基地」と言われるインド等、各国の経済発展と豊富かつ多様な人的資本の存在等を背景に1、アジア域内での新たな「知識創造」の可能性が展望されている。例文帳に追加
In addition, there is potential for new "knowledge creation" in Asia owing to the economic development in and rich and diverse human capital of its constituent countries such as China (the "world's factory") and India (the "world's IT stronghold")1. - 経済産業省
国内人材の育成、知識・経験の豊富な女性や高齢者の就業促進、海外人材の受入れに加え、こうした人的資本が労働市場において適切に移動・配分され、活用されるような環境整備が重要である。例文帳に追加
In addition to developing human resources within Japan, accelerating the employment of women and the elderly with a wealth of knowledge and experience, and accepting human resources from overseas, it is important to develop an environment where those human resources are appropriately transferred, allocated and used in the labor market. - 経済産業省
また、インド市場への進出に向けた取組としては、我が国企業の資本蓄積が豊富で、かつ、インドとの関係が緊密であるシンガポールやタイなどASEAN拠点を通じて、インドへの製品の供給を行う事例もあり、我が国企業の事業ネットワークが中国・ASEAN 地域にインドを加える形で東アジア大に拡大してきている。例文帳に追加
One example of efforts aimed at expanding into the Indian market is to supply products to India through bases in ASEAN countries such as Singapore and Thailand, which have close relationships with India, taking advantage of the abundant reserves of capital Japanese companies have accumulated. This strategy expands the business network of Japanese companies to East Asia by including India in the China-ASEAN region. - 経済産業省
新道繊維工業株式会社(本社 福井県、従業員 292名、資本金 3,000万円)は、婦人服や服飾資材を総合的に企画・製造してきたが、繊維産業の国内市場が徐々に縮小する中で、2002年に自社オリジナルブランドSIC(SHINDOITEM CATALOG)を立ち上げ、リボンやテープ等、約34,000点に上る豊富なラインナップを展開し、好調な業績を上げている。例文帳に追加
Shindo Senikogyo Co., Ltd. (headquarters: Fukui Prefecture; number of employees: 292; capital: ¥30 million) comprehensively designs and manufactures women’s clothing and textile materials. Faced with a gradual contraction of domestic demand in the textile industry, the company launched its first original brand, SIC (SHINDO ITEM CATALOGUE), in 2002. Under the SIC brand, the company markets a rich array of products, such as ribbons and tape, for a total of about 34,000 items. The company’s business performance has been strong. - 経済産業省
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