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Mean Indicated Pressureとは 意味・読み方・使い方
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「Mean Indicated Pressure」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 5件
To provide a cylinder pressure detection device for an internal combustion engine capable of obtaining exact real time indicated mean effective pressure by reducing calculation load of an arithmetic unit in calculating indicated mean effective pressure of an internal combustion engine provided with a variable compression ratio mechanism.例文帳に追加
可変圧縮比機構を備える内燃機関の図示平均有効圧力を算出する際の演算装置の演算負荷を軽減し、リアルタイムで正確な図示平均有効圧力を得ることができる内燃機関の筒内圧検出装置を提供する。 - 特許庁
The engine load is an indicated mean effective pressure IMEP_NET of a whole of one cycle including negative work by the engine 5.例文帳に追加
エンジン負荷は、エンジン5による負の仕事を含めた1サイクル全体の図示平均有効圧力IMEP_NETである。 - 特許庁
For each cylinder, the value associated with the indicated mean effective pressure is grasped and in a high load range in a predetermined operation range, fuel injection timing in a cylinder in which the grasped indicated mean effective pressure is relatively small is advanced as compared with other cylinders.例文帳に追加
各気筒について、図示平均有効圧力に関連した値が把握されて、所定運転領域での高負荷域において、把握された図示平均有効圧力が相対的に小さくなっている気筒の燃料噴射時期が他の気筒に比して相対的に進角される。 - 特許庁
Stroke change amount Y which is variable amount from the standard stroke of the piston by the variable compression ratio mechanism is calculated according to drive signal of the actuator 7, and indicated mean effective pressure Pmi is calculated based on the standard stroke position, the stroke change amount Y and detected cylinder pressure PCYL.例文帳に追加
可変圧縮比機構によるピストンの標準ストロークからの変化量であるストローク変化量Yが、アクチュエータ7の駆動信号に応じて算出され、標準ストローク位置L、ストローク変化量Y、及び検出した筒内圧PCYLにより、図示平均有効圧力Pmiが算出される。 - 特許庁
The ECU 2 calculates indicated mean effective pressure IMEP according to in-cylinder pressure PCYL (steps 1 to 3), calculates required torque TRQ according to an engine speed NE and a gas-pedal opening AP (steps 10 and 11), and then determines whether the operating state of the internal combustion engine 3 is the steady state (step 22).例文帳に追加
ECU2は、筒内圧PCYLに応じて、図示平均有効圧力IMEPを算出し(ステップ1〜3)、エンジン回転数NEおよびアクセル開度APに応じて、要求トルクTRQを算出し(ステップ10,11)と、比RTI(=TRQ/IMEP)に応じて、内燃機関3の運転状態が定常状態にあるか否かを判定する(ステップ22)。 - 特許庁
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