例文 (103件) |
動力伝達システムの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 103件
油圧モータのうちの少なくとも1の油圧モータ(7) が動力伝達装置(9) を介して駆動部(1) に接続され、他の油圧モータ(8) は駆動部(1) に直接接続され、油圧ポンプ(3) の圧油供給管路(6) に並列的に接続された2以上の油圧モータ(7,8) を必要トルクに応じて選択的に駆動する駆動システムである。例文帳に追加
In a driving system, at least one hydraulic motor 7 of the hydraulic motors is connected to a driving part 1 via a power transmission device 9, the other hydraulic motor 8 is directly connected to the driving part 1, and the two or more hydraulic motors 7 and 8 parallelly connected to a pressure oil supply conduit 6 of a hydraulic pump 3 are selectively driven according to required torque. - 特許庁
エンジンからの回転駆動力を補機に伝達するベルト駆動システムに使用されるクランクシャフトプーリ2の外周面の切削加工として、クランクシャフトからの回転力を受けて回転する方向とは逆方向に回転させながら切削バイト6によってクランクシャフトプーリ2の外周面を切削加工する。例文帳に追加
As cutting work of the outer peripheral face of a crankshaft pulley 2 used in the belt driving system for transmitting rotational driving force from an engine to an auxiliary machine, the outer peripheral face of the crankshaft pulley 2 is cut by a cutting bit 6 while rotating the crankshaft pulley 2 in the reverse direction from the direction rotated by receiving rotational force from a crankshaft. - 特許庁
変速機の全長を縮小して動力伝達効率を向上させると同時に、変速機のケース内でパーキングシステムの容量を最少化することができ、また、ギヤ変速レバーの動きをバルブボディーのマニュアルバルブと連結するためのリンク構造をより簡単に実現できる二重クラッチ変速機を提供する。例文帳に追加
To provide a double-clutch transmission, minimizing the capacity of a parking system in the case of the transmission while reducing the total length of the transmission to improve its power transmitting efficiency, and achieving more simple link construction for linking the movement of a gear shift lever to a manual valve of a valve body. - 特許庁
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