例文 (2件) |
気筒ー部の潤滑油の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 2件
多気筒エンジンにおいて、シリンダブロック1の正面側壁部1aに略横方向に配設する主潤滑油経路2から、クランク軸受部3に連通するクランク軸注油路4とカム軸受部5に連通するカム軸注油路6とに各々潤滑油を供給可能に分岐配設したことを特徴とする多気筒エンジンの構成とする。例文帳に追加
The multiple cylinder engine is characterized by providing: a main lubricating oil channel 2 provided in a substantially lateral direction in a front surface side wall part 1a of a cylinder block 1 in order to supply lubricating oil to the following parts; a crankshaft oiling path 4 communicating to the crankshaft bearing part 3; and a camshaft oiling path 6 communicating to the camshaft bearing part 5. - 特許庁
多気筒型ロータリ式密閉型圧縮機のうち、休筒運転側のシリンダのベーン室を密閉し、当密閉室の圧力制御により運転モードを切り換えるものにおいて、休筒運転側のシリンダのベーン溝に潤滑油を供給し、摺動部の摩耗を防止する。例文帳に追加
To provide a hermetic compressor of a multicylinder rotary type, wherein a vane chamber of a cylinder on a resting cylinder operation side is hermetic so that an operation mode is changed over with the pressure control of the hermetic chamber, preventing the wear of a sliding portion by supplying lubricating oil into a vane groove of the cylinder on the resting cylinder operation side. - 特許庁
例文 (2件) |
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