意味 | 例文 (6件) |
西廻り航路の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 6件
江戸時代には西廻り航路における国内航路の要津として栄えた。例文帳に追加
During the Edo period it flourished as an important port for domestic water route in an east-to-west route. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
水上交通:角倉了以、河村瑞賢、東廻り航路、西廻り航路、菱垣廻船、樽廻船例文帳に追加
Water transport: Ryoi SUMINOKURA, Zuiken KAWAMURA, the westward freight route, the eastward freight route, higaki kaisen (a cargo-vessel between Edo and Osaka), and taru kaisen (a cargo-vessel between Edo and Osaka) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
江戸時代に北前船に乗って京都から西廻り航路で伝わったといわれている。例文帳に追加
It is said to have made its way from Kyoto on the cargo ships that sailed the Sea of Japan during the Edo period. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
江戸時代には、上述の内陸水系物流ルート上の京都・大坂(上方)に、海路では西廻り航路(北前船)や東廻り航路(菱垣廻船・樽廻船)が繋がり、陸路では五街道などが整備された。例文帳に追加
In the Edo period, the westward sea route (from the northeast Japan to Osaka)(kitamae-bune vessel), and the eastward sea route (from the northeast Japan to Edo) (higaki-kaisen vessel, taru-kaisen vessel) were connected with Kyoto and Osaka (Kamigata area) on the inland water logistics route stated above, and the five main roads (Gokaido) were prepared as land routes. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
発祥は定かではないが、江戸時代において酒田は米の積み出し港として栄え、北前航路(西廻り)を通じて京都との交流があったことから、おそらく北前船によって伝えられたものと考えられている。例文帳に追加
Its origin is unclear, but it is thought that it was probably brought by Kitamaebune (a trading ship in Edo and Meiji period) because Sakata flourished as a rice port in Edo period and had contacts with Kyoto via Kitamae route (traveling west). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
意味 | 例文 (6件) |
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