「in the road」を含む例文一覧(7517)

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  • To solve a problem that a landmark and an area to be the outside of a road included in map information are displayed on positions overlapped to the road in the case of displaying the road with road width.
    地図情報に含まれる道路を道幅を付けて表示した場合に、道路外にあるべきランドマークや領域が、道路と重なる位置に表示される。 - 特許庁
  • Basic target torque based on the road load is corrected in response to the inclination of the surface of a road and a frictional coefficient on the surface of the road under the control of the motor torque based on the road load.
    前記ロードロードに基づくモータトルクの制御においては、ロードロードに基づく基本目標トルクを、路面の傾斜及び路面の摩擦係数に応じて補正する。 - 特許庁
  • This mechanism comprises a duct line 14 communicating with the upper part of a road surface 9 in the vehicle traveling area of a road, which is arranged under the road surface 9, and a transfer device for discharging the exhaust gas introduced to the line from above the road to the outside.
    道路の車両走行領域の路面9下部に、該路面上方と連通する管路14が配置されると共に、路面上から管路内に導入した排気ガスを外部へ排出する移送装置を備えてなるものである。 - 特許庁
  • To impart steering reaction considering the frictional condition between steered wheels and road surface and to insure steering controllability on the road surface with reduced frictional condition of the road surface by setting a controlled variable against a reaction imparting means, based on the frictional condition between the steered wheels and the road surface in addition to the steering condition.
    操舵反力を反力モータで付与する場合、その制御量はハンドル操作に応じて決定しているため、車輪と路面との間の摩擦状態が操舵反力に反映されない。 - 特許庁
  • Road paving state data representing whether each road is paved or not, is supplied with and stored in a road database 140 stored in the storing means such as the hard disk device or the like for every road data.
    ハードディスク装置などの記憶手段に記憶された道路データベース140には各道路が舗装されているか否かを示す道路舗装状態データが各道路データごとに付されて記憶されている。 - 特許庁
  • To accurately correct the measured position of a vehicle on a road in map data corresponding to an actual road on which the vehicle travels, even if another road runs along the former road in height direction.
    高さ方向において併走する道路が存在している場合であっても、実際の走行道路に対応する地図データの道路上に、測位した車両の位置を正確に補正する - 特許庁
  • A road map information processing device 30 calculates the road width and road grade in accordance with the distance information and the scenery information recorded in the measured information storage device 20, creates road map information in accordance with the calculated road width and road grade, and stores the created information in an updated road map information storage section 318.
    道路地図情報処理装置30は、計測情報記憶装置20に記録された距離情報および景観情報に基づき、道路幅および道路勾配を算出し、算出した道路幅および道路勾配に基づき、道路地図情報を生成し、生成した情報を更新道路地図情報記憶部318に格納する。 - 特許庁
  • And the road (the old road) meets a new road which is considered to have been built in the middle of the 18th century, the old road extends to the left, passes beside Kannon-do (a temple dedicated to Kannon), and descends to Nishinaka-Otani near Nishi-kawa River, a branch of Togtsu-kawa River.
    18世紀中頃に作られたと見られる新道と古道の分岐点を左にとって古道を進むと、観音堂の傍を過ぎ、十津川の支流・西川のほとりの西中大谷に降り立つ。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Since the object road is automatically determined in the process of ordinary moving instruction, the scroll along the road is carried out without instruction by the user which road is to be the object road.
    通常の移動指示をしている過程で対象道路が自動的に決定されるため、ユーザがいずれの道路を対象道路とするかを指示するまでなく、道路に沿ったスクロールを実現することができる。 - 特許庁
  • For a picture of a road surface of one of two camera pictures obtained by these cameras, such conversion is previously set that the picture of a road surface after conversion is coincident with the picture of the road surface of the other camera picture in the case that there is only the road surface and no obstacle.
    このようにして得られた2つのカメラ画像のうち、一方のカメラ画像を、路面のみで障害物が無い場合に、変換後の路面の画像が他方のカメラ画像の路面と一致するような変換を予め設定しておく。 - 特許庁
  • The axle behavior is calculated by extracting the road surface data at four points where the vehicle is contacted with the road and continuously determining an angle θ formed by a front axle 15 and a rear axle from the road surface data in a longitudinal direction of the road.
    車両が道路と接する4点の路面データを抽出し、この路面データから前車軸15と後車軸14がなす角度θを道路の長手方向へ連続的に求めることにより、車軸挙動を算出する。 - 特許庁
  • Therefore, when integrating the duplicated road vectors in a road integration processing part 104, the number of the integrated road vectors becomes larger as the area of the road is larger.
    そのため、道路統合処理部104において重複した道路ベクトルを統合する際には、道路の面積が大きいほど統合される道路ベクトルの本数も多くなる。 - 特許庁
  • The road surface area in the composite image (a composite road surface area) is extracted, and the reference road surface area of the reference image is replaced with the composite road surface area.
    さらに、合成画像における路面領域(合成路面領域)を抽出し、基準画像のうち基準路面領域を合成路面領域に置換する。 - 特許庁
  • To prevent the present position from being matched erroneously to a road near thereto when intruding from a road into a parking lot or the like, and to quickly conduct a guide to the road in the vicinity thereto when going out to the road.
    道路から駐車場等への侵入時に現在位置を近くの道路に誤マッチングするのを防止し、逆に道路への退出時に近くの道路に速やかに引き寄せることが可能な現在位置特定装置を提供すること。 - 特許庁
  • The ECU determines whether or not the road surface on which the vehicle travels is changed from a rough road with a relatively large unevenness degree to a smooth road with a relatively small unevenness degree based on the rough road index computed in the Step S10 (Step S11).
    そして、ECUは、ステップS10にて演算した悪路指数に基づき、車両の走行する路面が凹凸度合の比較的大きな悪路から凹凸度合の比較的小さな良路に変わったか否かを判定する(ステップS11)。 - 特許庁
  • The device predicts, as estimate values of the road shape, a tangential direction of a road curve, a road curvature, and a change in the road curvature on the basis of the calculated vehicle state amount.
    また、本発明は、上記算出した車両状態量に基づき、道路形状の推定値として道路曲線接線方向、道路曲率、及び道路曲率変化を推定する。 - 特許庁
  • In this construction method for the widened road, the widened road 1C is constructed along an existing road 1A through a boundary join part 1B on the valley side of the existing road 1A constructed already on the inclined ground.
    傾斜地に既設されている既存道路1Aの谷側に、境界接合部1Bを介して拡幅道路1Cを既存道路1Aに沿って構築する拡幅道路の施工方法。 - 特許庁
  • In an intersection α, the virtual road line 85 intersects with the virtual road lines 71-74 respectively and has connection points, and the virtual road line 86 intersects with the virtual road lines 71-74 respectively and has the connection points.
    そして、交差点αにおいて、仮想道路線85は仮想道路線71〜74のそれぞれと交差して接続点を有し、仮想道路線86は仮想道路線71〜74のそれぞれと交差して接続点を有する。 - 特許庁
  • When the determined road surface state is different from the acquired road surface state, a storage content in the pavement kind detection part is changed so that the pavement kind of the traveling road surface becomes the pavement kind specified by the traveling sound and the acquired road surface state in the road surface state determination standard.
    そして,判定した路面状態と取得された路面状態が異なる場合は,走行路面の舗装種別が路面状態判定基準において当該走行音と取得された路面状態により特定される舗装種別となるように,舗装種別検出部の記憶内容を変更する。 - 特許庁
  • For example, when a national road is expressed in red, the national road (the kind of a road) and color information (red), a latitude and a longitude of each end of the national road, and the road widths are stored, and the color of the photographic data in the corresponding area is changed to red according to the information.
    例えば、国道を赤色で表示する場合、国道(道路種別)と色情報(赤)、国道のそれぞれの端点の緯度経度と幅員が記憶されており、その情報に従って対応する領域の写真データの色を赤に変更する。 - 特許庁
  • And also the road dry decision part 12c decides that the road is dry when a car line reliable value D computed in the road confirmation part 11 is high even when the under-road data value J is large.
    また、乾燥路判定部12cでは、路面下データ数Jが大きい場合であっても道路認識部11で算出された車線信頼度Dが高い場合には、その路面はドライ路面であると判定する。 - 特許庁
  • To the road which is decided as dry the road dry decision part 12c decides that the road is dry when a under road data value J computed in the distance data count part 12a is small.
    ドライ路面ではないと判定されなかった路面に対し、乾燥路判定部12cは、距離データカウント部12aで算出された路面下データ数Jが小さい場合にドライ路面であると判定する。 - 特許庁
  • In the presence of a deviation from a road 71 on which one is traveling, a travel track 72 is stored until one returns to the road, and it is determined whether the travel deviation from the road 71 is caused by a temporary road alteration or not.
    走行中の道路71から逸れた場合に、道路に戻るまでの走行軌跡72を記憶すると共に、道路71から逸れて走行した原因が一時的な道路変更によるか否かを判断する。 - 特許庁
  • To discriminate a travel road for recognizing the travel road in an image, even though a recognition obstacle which is an obstacle to the discrimination of the travel road exists or shadows are partially cast on the travel road.
    走行線の判別の障害となる認識障害物があっても、又、走行線に部分的に影がかかっていても走行線を判別して走行路を画像認識する。 - 特許庁
  • To provide a road wheel for an automobile in which the rigidity of the road wheel is increased without increasing the weight of a spoke part, and transmission of the road noise generated between a tire and a road surface is reduced thereby.
    自動車用ロードホイールにおいて、スポーク部の重量を増加させることなくロードホイールの剛性を高めて、タイヤおよび路面の間で生じるロードノイズが車室に伝達することを低減する。 - 特許庁
  • If the passage-permitted road is contained in the non-public-road-within-route roads, an exclusion processing section 31h excludes the non-public-road-within-route roads other than the passage-permitted road.
    通行許可道路が経路内公道外道路に含まれていた場合には、除外処理部31hが通行許可道路以外の経路内公道外道路を経路候補から除外する。 - 特許庁
  • To provide an evaluating method for a road condition, capable of simply and accurately grasping the road condition such as the shape and size of the road, constructions and obstacles in the road.
    道路の形状や寸法、道路中の構造物及び障害等の形状や寸法等道路の状態を簡易にかつ正確に把握できる道路状態の評価方法を提供する。 - 特許庁
  • The current position of a vehicle is potentially displayed on a position deviating from a road when travelling on the road in fact, in the case that the map accuracy is poor, and the road shape obtained from the road map differs significantly from the actual road shape (reference Fig.(a)).
    地図精度が悪く道路地図から得られる道路形状が実際の道路形状と大きく異なる場合、実際には道路上を走行しているのに、車両の現在位置が道路から外れた位置に表示されてしまうことがある(図(a)参照)。 - 特許庁
  • To provide a communication method between road and vehicles in a special road section capable of eliminating a necessity for forming radio communication performance into complicated, high performance, and expensive performance and performing communication between road and vehicles even in the special road section.
    無線通信性能を複雑で高性能の高価なものとする必要がなく、特殊な道路箇所でも路車間通信ができる特殊な道路箇所の路車間通信方法を提供すること。 - 特許庁
  • In this road-vehicle communication system, a first road radio device and a second road radio device performing narrow-area communication with an on-vehicle device loaded in a vehicle are installed upstream and downstream of the one-way road.
    一方通行路の上流と下流に、車両に搭載されている車載器と狭域通信する第1路側無線装置、第2路側無線装置を設置する。 - 特許庁
  • To provide a road guidance display device and a road guidance display method capable of reducing the burden on a driver viewing a road guidance information by improving the difficulty in viewing when a foreground peripheral area image and the road guidance information are displayed superimposed.
    前景周辺映像に道路案内情報を重畳表示する際の見づらさを改善して、道路案内情報を認知する運転者の負担低減を図り得る道路案内表示装置および道路案内表示方法を提供する。 - 特許庁
  • After a present location of a vehicle and a road map are acquired, the road map is displayed on a display means 8, and a display position on the road map is designated in the unit of road by a key input means 3.
    車両の現在位置と道路地図とを取得した後、表示手段8に道路地図を表示し、道路地図上の表示位置をキー入力手段3によって道路単位で指定する。 - 特許庁
  • For example, when the own vehicle is traveling on the lane which is not along the road although there exists a lane along the road, on which it is possible to drive along the road in an own vehicle traveling lane, on the road on which the own vehicle travels, the automatic control ECU 1 generates a route for making the own vehicle move to the lane along the road.
    たとえば、自車両が走行する道路に自車走行車線が道なり走行可能である道なり車線があるにも係わらず、自車両が道なり車線でない車線を走行している場合には、自車両を道なり車線に移動させる進路を生成する。 - 特許庁
  • A road shoulder side edge part of an existing road 51 is excavated, the block 11 for road is put on foundation concrete 32, a plurality of blocks 11 for road are arranged in parallel in the direction of road length, and counterconcrete 37 is placed in the ditch 16 at site to form a roadbed 5 on it.
    既設道路51の路肩側縁部を掘削して道路用ブロック11を基礎コンクリート32の上に載置し、複数の道路用ブロック11を路長方向に並設し、凹溝16にカウンターコンクリート37を現場打ちし、その上に路盤5を形成する。 - 特許庁
  • In in-vehicle electronic equipment for displaying a current location overlapped on a map, where there exists ahead a road 52 overlapped on a road 51 during traveling at present, the overlapped section of the road 51 during traveling at present is displayed so as not to be hidden by the road 52 overlapped on the road 51 according as the overlapped section is approached by a prescribed distance.
    地図上に現在地を重ねて表示する車載用電子機器において、前方に、現在走行中の道51の上に重なる道52がある場合、その重なる部分に所定距離まで近づくと、現在走行中の道51の重なっている部分が上に重なる道52に隠れないように表示する。 - 特許庁
  • A road surface region is clipped by recognizing a white line (e.g. the center line painted on the road surface) in an input image picked up by means of a camera, and a region other than a road is specified from the road surface region in the input image based on reference data corresponding to the road.
    カメラで撮影された入力画像内の白線(例えば、路面にペイントされた中央線など)を認識して、路面領域の切出しを行うとともに、道路に対応する基準データに基づいて、入力画像内の路面領域の中から道路外の領域を特定する。 - 特許庁
  • As a road map of the mountain road is formed by deforming the actual road shape, it has high probability of not establishing the interrelation obtained in the ordinary map matching processing, as a result, the present position of the vehicle is displayed on a position out of the road, though the vehicle actually travels on the road.
    山岳道路の道路地図は、実際の道路形状をデフォルメして作成されているため、通常のマップマッチング処理での相関性が成立しない可能性が高く、実際には道路上を走行しているのに、車両の現在位置が道路から外れた位置に表示されてしまう。 - 特許庁
  • To provide a road surface quality measuring device for easily determining the IRI (International Roughness Index) of a road surface, and to provide a road surface management system effectively utilized for management of the road surface in a large area using this.
    路面のIRIを簡易に求めることができる路面性能測定装置を提供し、これを用いて広い地域での路面の管理に有効に活用できる路面管理システムを提供する。 - 特許庁
  • To provide an antislip agent for frozen road surfaces improving fixing properties of the antislip agent to ice snow road surfaces (frozen road surfaces) in snow districts and sustaining slip preventing effects of a car on the ice snow road surfaces.
    雪国等における滑り止め剤の氷雪路面(凍結路面)への定着性を改善して、氷雪路面での車のスリップ防止効果が持続する凍結路面用滑り止め剤を提供 - 特許庁
  • This road shape obtaining means 1 is for extracting the shape of a road in an image and consists of an intra-screen road shape extracting means for extracting a white line and a road end by processing the image.
    本道路画像取得手段1は画像中にある道路形状を抽出するものであり、白線や道路端を画像処理によって抽出する画面内道路形状抽出手段からなる。 - 特許庁
  • To provide a block for a road enabling to construct the road with an overhanging board rigidly in a short construction term and to provide the road and a road widening method by use of this block.
    張り出し版付きの道路を短い工期で堅牢に施工できる道路用ブロックと、この道路用ブロックを用いた道路及び道路拡幅方法を提供する。 - 特許庁
  • A master station 1 and a plurality of slave stations 2 provided, with interval, in the longitudinal direction of a road 7, are connected with a transmission path 3, thus a road-surface antifreezing means 9 which prevents freezing on a road surface G of the road 7 installed.
    親局1と道路7の長手方向に沿って間隔をおいて配置される複数の子局2とを伝送路3で接続し、道路7の路面Gの凍結を防止するための路面凍結防止手段9を設置してシステムを構築する。 - 特許庁
  • This road recognition device has: a road specification means specifying the road on which a vehicle travels; an image acquisition means acquiring a neighborhood image of the vehicle from a camera unit loaded in the vehicle; a recognition means recognizing the on-road attribute of the road by analysis of the neighborhood image; and a registration means registering the on-road attribute of the road into the map database.
    車両が走行する道路を特定する道路特定手段と、前記車両の近傍画像を前記車両に搭載されたカメラユニットから取得する画像取得手段と、前記道路の路上属性を前記近傍画像の解析によって認識する認識手段と、前記道路の前記路上属性を地図データベースに登録する登録手段と、を備える道路認識装置。 - 特許庁
  • According to an order of Kyoto Prefecture issued in the Meiji period, the road starting from Kyoto and through Fushimi-kaido Road (the road section from Kyoto and Fushimi later renamed Takeda-kaido Road) to Fushimi and onward over Ogura-zutsumi Bank in Ogura-ike Pond, crossing Izumi-ohashi Bridge over Kizu-gawa River and reaching the boundary to Yamato Province is named Yamato-kaido Road.
    明治時代の京都府令によると、京都から伏見街道(後に京都・伏見間の経路は竹田街道に変わる)を通り、伏見を経て、巨椋池の小倉堤上を通り、木津川(京都府)を泉大橋で渡り大和国境に至る道を大和街道。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Matching is performed by using road configuration data read from a map data storage medium and road configuration data contained in the guiding pathway data received from the server, so that road data (i.e. a road) which correspond to the guiding pathway data are identified out of road data stored in the map data storage medium.
    地図データ記憶媒体から読み込んだ道路形状データとサーバーから受信した案内経路データに含まれる道路形状データとでマッチングを行うことにより、地図データ記憶媒体に記憶されている道路データの中から案内経路データに該当する道路データ(つまり道路)を特定する。 - 特許庁
  • In accordance with a model showing a relationship between the road surface μ gradient and the braking force of the vehicle, the estimated road surface μ gradient and the braking force, the estimated road surface μ gradient is corrected by road surface μgradient correcting means 20 to establish a road surface μ gradient when the slip ratio is almost zero.
    そして、路面μ勾配と車両の制駆動力との間の関係を示すモデルと、上記推定した路面μ勾配及び制動力に基づいて、上記推定した路面μ勾配をスリップ率が略零のときの路面μ勾配となるように路面μ勾配補正手段20によって補正する。 - 特許庁
  • To provide a road sign survey method for efficiently surveying road signs, while securing surveying accuracy in surveying the road signs, and also to provide a road linear information generation method.
    道路標示を測量する際に測量精度を確保しつつ道路標示を効率良く測量することができる道路標示測量方法及び道路線形情報生成方法を提供する。 - 特許庁
  • To improve accuracy of detection of a road edge, in a device for detecting a road edge which detects a road edge of the road on which a one's own vehicle travels.
    自車両が走行する道路の道路端を検出する道路端検出装置において、道路端を検出する際の精度を向上できるようにする。 - 特許庁
  • A road information controller 1 prepares first display information 5 being road information expressed in first language based on information collected from a road on which the road information display system is installed.
    道路情報制御装置1は、道路情報表示システムの設けられた道路から収集された情報に基づいて、第1の言語で表された道路情報である第1の表示情報5を作成する。 - 特許庁
  • To determine precisely whether the kind of a traveling road of own car is an ordinary road or a specific road without imposing a heavy load on information processing, in a vehicle traveling road determination device.
    車両走行道路判定装置において、情報処理に大きな負荷を掛けることなく、自車の走行道路の種別が一般道路であるか特定道路であるかを的確に判定する。 - 特許庁
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