例文 (6件) |
国鉄C11形蒸気機関車を含む例文一覧と使い方
該当件数 : 6件
NR C11 steam locomotives (C11 171, 207) 例文帳に追加
国鉄C11形蒸気機関車(C11171、207) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Japanese National Railways Steam Locomotive Class C11 例文帳に追加
国鉄C11形蒸気機関車 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
This was the 'SL Express (Kawane-ji-go)' pulled by a JNR C-11 steam locomotive. 例文帳に追加
これが、国鉄C11形蒸気機関車による「SL急行(かわね路号)」である。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
A pair of driving wheels and a number plate of the JNR steam locomotive (C11 class) can be seen east of the station. 例文帳に追加
駅東側に国鉄C11形蒸気機関車の動輪1対とナンバープレートが置かれている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
In 1932 the line between Shijonawate and Katamachi was electrified first in the sections of the JNR in the Kansai area (Hanwa Line opened in 1929 was, in those days, a private railroad company called Hanwa Electric Railway), the JNR steam locomotive C11 class ran between Kizu and Shijonawate, and the electric trains ran between Shijonawate and Katamachi. 例文帳に追加
1932年、四条畷-片町間が関西の国電区間では初めて電化され(1929年に開通した阪和線は当時阪和電気鉄道という私鉄)、木津-四条畷間は国鉄C11形蒸気機関車が牽引する蒸気機関車、四条畷-片町間は電車になった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
The history of Keihanshin Local Line dates back to the time when the Suita-Suma section was electrified on July 20, 1934 and the existing local trains pulled by C10 type JNR steam locomotives and C11 type JNR steam locomotives were replaced by electric trains. 例文帳に追加
京阪神緩行線の歴史は、1934年7月20日の吹田~須磨間の電化開業と同時に、それまで運転されていた国鉄C10形蒸気機関車、国鉄C11形蒸気機関車などが牽引する京阪神間の区間運転列車を置きかえる形で始まった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
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