意味 | 例文 (6件) |
no-lift angleとは 意味・読み方・使い方
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意味・対訳 無揚力角
「no-lift angle」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 6件
To enable an adjustment of a detected value of a lift arm angle sensor even with no space into which a tool is introduced at the outside of the lift arm angle sensor in a traveling vehicle for an operation equipped with the lift arm angle sensor for detecting a lift arm angle at a position in the vicinity of one end face of a lift arm shaft.例文帳に追加
リフトアーム軸の一端面近傍位置に、リフトアーム角を検出するリフトアーム角センサを設けた作業用走行車において、リフトアーム角センサの外側方に工具が入るスペースが無いものでも、リフトアーム角センサの検出値調整を可能にする。 - 特許庁
It is determined whether an exhaust valve closing angle Ae exceeds a second intake valve opening angle Ai2 by a middle lift cam 22b or not, and a low lift cam 22a is selected in a step S4 when the determination is No.例文帳に追加
排気閉弁角Aeが中リフトカム22bによる第2吸気開弁角Ai2を超えているか否かを判定し、この判定がNoであれば、ステップS4で低リフトカム22aを選択する。 - 特許庁
The phase of the lift central angle is controlled in a minimum lift of a degree having no influence on the intake quantity in the extremely low load area of idling, and the phase is delayed so that the intake valve closing timing becomes the vicinity of the lower dead center.例文帳に追加
アイドル等の極低負荷域では、リフト中心角の位相が吸気量に影響しない程度の極小リフトに制御され、かつ吸気弁閉時期が下死点近傍となるように位相が遅角される。 - 特許庁
When the determination in a step S3 is Yes, an ECU 9 determines whether the exhaust valve closing angle Ae exceeds a third intake valve opening angle Ai3 by a high lift cam 22c or not in a step S6, and the middle lift cam 22b is selected in a step S7 when the determination is No.例文帳に追加
ステップS3の判定がYesであった場合、ECU9は、ステップS6で、排気閉弁角Aeが高リフトカム22cによる第3吸気開弁角Ai3を超えているか否かを判定し、この判定がNoであれば、ステップS7で中リフトカム22bを選択する。 - 特許庁
When the steering angle θh and the accelerator opening ACCP are determined as being out of the torque steering restraining region (S152; no), the feedback gain Kp is large, and the valve lift amount increase speed is not restrained, and the valve lift amount of the intake valve is adjusted with high responsiveness, and acceleration efficiency of the vehicle is not deteriorated than required.例文帳に追加
トルクステア抑制領域外であれば(S152でno)、フィードバックゲインKpは大きく、バルブリフト量増加速度の抑制はされないので、高応答で吸気バルブのバルブリフト量が調節されるので車両の加速性能を必要以上に低下させることがない。 - 特許庁
When the load increases from the no-load P0 to P2 beyond P1, a controller 22 controls intake air VEL1 and by controlling a lift amount and an operation angle of the intake valve 4 to increase, namely by controlling a lift curve (LC2) to increase, the IVC is rapidly varied from IVC1 before the bottom dead center to IVC2.例文帳に追加
無負荷P0からP1を超えてP2になると、コントローラ22によって吸気VEL1を制御して、吸気弁4のリフト量と作動角を大きく制御して、つまり、リフトカーブ(LC2)を大きく制御して、IVCを下死点前のIVC1からIVC2へと急激に変化させる。 - 特許庁
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