1153万例文収録!

「乗心地係数」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 乗心地係数の意味・解説 > 乗心地係数に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

乗心地係数の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 6



例文

このとき、自車両の前後方向がヨー方向の振動に連成され、且つ、自車両の心地が悪化すると判定された場合に、サスペンションによる減衰力の増加を停止し、ステアリングのダンピング係数を増加させる。例文帳に追加

If the determination is that the longitudinal vibration of the vehicle is coupled with the yaw vibration and the ride comfort of the vehicle will be impaired, any increase in suspension damping force is stopped and a steering damping coefficient is increased instead. - 特許庁

スカイフック理論およびグランドフック理論を同時に適用できるようにしてショックアブソーバの減衰係数を制御して車両の心地と接地性を両立させる。例文帳に追加

To provide a vehicular suspension device capable of compatibly realizing the ride quality and the road grounding property of a vehicle by controlling the damping coefficient of a shock absorber so that both the skyhook theory and the groundhook theory are simultaneously applied. - 特許庁

特に、ケーブルの望ましくない使用寿命の短縮、ケーブルの小さすぎる弾性係数、ケーブルの望ましくない伸び、移動中に発生する厄介な振動といった欠点を除去が除去され、心地と安全性とを向上されたエレベータ用支持手段または駆動手段としてのケーブルを提案する。例文帳に追加

To provide a cable as support means or driving means for an elevator where degree of comfort and safety are improved by eliminating defects, such as in particular undesired shortening of service life, too small modulus of elasticity, undesired extension of the cable and unwanted vibration that occurs during moving. - 特許庁

一方、バネ上−バネ下相対速度の絶対値|V|が基準速度V_0未満であると判定された場合には、車両の心地がより向上するようにC_Hが補正値αまたはβにより補正され、補正された補正減衰係数にしたがって減衰力が制御される。例文帳に追加

Meanwhile, when it is determined that the absolute value |V| of the sprung-unsprung relative speed is less than the reference speed V_0, C_H is corrected by a correction value α or β so as to improve the riding quality in the vehicle, and the damping force is controlled according to the corrected correction damping coefficient. - 特許庁

例文

アンチロールモーメント増減装置が異常である場合にはショックアブソーバの減衰係数を適宜に制御することにより、車輌の心地性を過剰に悪化することなく過渡旋回時の車輌のロールの増大及びこれに伴う車輌の操縦安定性の低下を抑制する。例文帳に追加

To suppress rolling of a vehicle when turning in a transition condition and reduction of steering stability of the vehicle accompanying with it by controlling damping coefficient of a shock absorber properly when an anti-roll moment increasing and decreasing device is abnormal without worsening riding comfortableness of the vehicle excessively. - 特許庁


例文

前輪用ダンパと後輪用ダンパとを備える車両用緩衝装置において、エネルギを消費することなく簡単な構造で、前輪用ダンパと後輪用ダンパの減衰係数を変化させることができ、また、後輪用ダンパに予見機能を備え、車両の心地や走行安定性を向上させることのできる車両用緩衝装置を提供する。例文帳に追加

To provide a shock-absorber for a vehicle provided with front wheel dampers and rear wheel dampers capable of changing damping coefficient of the front wheel dampers and the rear wheel dampers without consuming energy with a simple structure, capable of improving ride and travelling stability of a vehicle with a foreseeing function on the rear wheel damper. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS