意味 | 例文 (10件) |
戦うことができるの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 10件
複数のラウンドを戦うゲームの2回目以降のマッチングを容易に実現することができるゲームシステムを提供する。例文帳に追加
To provide a game system facilitating matching after the first round of a multiple-round game. - 特許庁
岡山県の創(そう)志(し)学園高校の野山慎(しん)介(すけ)主将は,全選手を代表して「この困難なときに,被災地ではすべての方々が一丸となっています。私たちにできるのは精いっぱい戦うことです。」と述べた。例文帳に追加
Noyama Shinsuke, the captain of Okayama's Soshi Gakuen High School, said on behalf of all the players, "All the people in the afflicted areas are united at this difficult time. What we can do is to play to the best of our ability." - 浜島書店 Catch a Wave
素早く移動する陸上あるいは空中目標物と戦うのに適した射撃誤差の修正方法を提供するとともに、外部の影響に関係なく、かつ、実質的な調整や校正を必要とすることなく、この方法を実行することのできる射撃誤差の修正装置を提供すること。例文帳に追加
To provide a method for correcting the shooting errors, suitable for fighting a land or aerial target which is moving quickly, and a unit for correcting the shooting errors in which that correcting method can be executed, without being influenced externally and without requiring substantial adjustment or calibration. - 特許庁
仮想空間で敵キャラクタである敵ロボットとプレイヤキャラクタとが戦うビデオゲームにおいて、敵ロボットから逃走する群集を表示することにより、戦闘画面の現実感を高めるとともに敵ロボットの大きさを実感することのできる技術を提供する。例文帳に追加
To provide a technology capable of improving the sense of reality of a fighting picture, and letting a player to recognize the size of an enemy robot with a feeling of reality by displaying the crowd of people escaping from the enemy robot in a video game where an enemy robot being an enemy character is fighting with player characters in a visual space. - 特許庁
プレイヤキャラクタと戦う敵キャラクタの出現方法に変化があり、遊戯者に予測不可能な不定環境を提供することができるゲームプログラムおよびこのプログラムを記憶した記憶媒体、このプログラムを実行するコンピュータ装置を提供する。例文帳に追加
To provide a game program capable of providing players with unpredictable and indefinite environment by changing appearance methods of opponent characters fighting with a player character; a storage medium storing the program; and a computer apparatus for executing the program. - 特許庁
意味 | 例文 (10件) |
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