例文 (16件) |
昭和大橋の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 16件
1964年(昭和39年)9月28日-琵琶湖大橋が開通。例文帳に追加
September 28, 1964: The Biwako Ohashi Bridge opened. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1974年(昭和49年)9月26日-近江大橋有料道路が開通。例文帳に追加
September 26, 1974: The Omi Ohashi Tollway opened. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1933年(昭和8年)6月15日-三条大橋~浜大津間の所要時間を最速27分に短縮。例文帳に追加
June 15, 1933: The travel time between Sanjo-Ohashi and Hamaotsu was reduced to 27 minutes in the case of the fastest train. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1948年(昭和23年)2月1日-三条大橋~浜大津間急行列車の運転を再開(最速25分)。例文帳に追加
February 1, 1948: The operation of express trains between Sanjo-Ohashi and Hamaotsu was resumed (25 minutes in the case of the fastest train). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1935年(昭和10年)6月29日鴨川大水害・五条大橋の倒壊、三条行きホームの破損例文帳に追加
June 29, 1935: Massive flooding of the Kamo-gawa River, the collapse of Gojo Ohashi Bridge and damage to the Sanjo-bound platform occurred. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1935年(昭和10年)の水害では死傷者83名のほか、三条大橋や五条大橋の流失など大きな被害を出した。例文帳に追加
The flood in 1935 caused great damage: 83 people were killed or injured, and in addition, the Sanjo Ohashi Bridge and the Gojo Ohashi Bridge were washed away. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1927年(昭和2年)東京上野日本美術協会で大橋翠石百幅展の発起人として開催する例文帳に追加
He was listed as a promoter of Suiseki OHASHI Exhibition held by Japan Art Association in Ueno Tokyo in 1927. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1927年(昭和2年)5月3日宇治川橋梁・木津川橋梁の架け替えを完了(旧橋梁は枚方大橋へ転用された)。例文帳に追加
May 3, 1927: The rehabilitation of Uji-gawa Bridge and Kizu-gawa Bridge was completed (the old structures of these bridges were reused to construct Hirakata-ohashi Bridge). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1944年(昭和19年)11月21日-三条大橋~山科駅前間の折り返し列車運転のため、山科駅前駅に亘り線を新設。例文帳に追加
November 21, 1944: In order to operate shuttle train service between Sanjo-Ohashi Station and Yamashinaeki-mae Station, a connecting track was set at Yamashinaeki-mae Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1949年(昭和24年)11月25日京津線の三条大橋駅を京阪本線三条駅と統合し三条駅に改称。例文帳に追加
November 25, 1949: Keishin Line's Sanjo-Ohashi Station merged with Keihan Main Line's Sanjo Station, and renamed Sanjo Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1957年(昭和32年)1月五条大橋の架け替え(拡幅)工事に伴い、三条行きホームが五条通南側から北側へ移設。例文帳に追加
January 1957: The Sanjo-bound platform was relocated from the southern side to the northern side of Gojo-dori Street due to the project of reconstructing (widening) Gojo Ohashi Bridge. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1934年(昭和9年)4月17日-山科駅前駅の待避線が完成し、三条大橋~浜大津間の急行運転が開始され、三条大橋~浜大津間の所要時間を最速21分に短縮。例文帳に追加
April 17, 1934: As the siding situated in front of Yamashina Station was completed, express trains between Sanjo-Ohashi and Hamaotsu started running and the travel time between Sanjo-Ohashi and Hamaotsu was reduced to 21 minutes in the case of the fastest train. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1949年(昭和24年)5月20日-22時25分頃、蹴上の都ホテル前で京津線の三条大橋行の37号車のモーター回路が地絡して主回路遮断器が熔解し、乗客8名が火傷を負う事故が発生。例文帳に追加
May 20, 1949: At around 22:25 at the front of the Miyako Hotel located at Keage, the main circuit breaker of train No. 37 bound for Sanjo-Ohashi melted due to the grounding of its motor circuit, and eight passengers suffered burns. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
また太平洋戦争末期(1945年7月)に五条通り南側の強制疎開が行われ、その後も更地のままで有ったが昭和30年頃に五条通りを拡幅する事となり、駅をそれまでの五条通りの南側から北側に移設して、現在の五条大橋が建設された。例文帳に追加
Moreover, the forced demolition south of Gojo-dori Street, which took place toward the end of WWII (July 1945), created lots of empty space, but as a plan to widen Gojo-dori Street came up in or around 1955 the station was relocated from south of Gojo-dori Street to the north of it and the present Gojo Ohashi Bridge was constructed. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
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