意味 | 例文 (5件) |
Zバッファを含む例文一覧と使い方
該当件数 : 5件
in computer graphics, the process called {Z buffer algorithm} 例文帳に追加
コンピューターグラフィックスで,Zバッファアルゴリズムという図形処理の手順 - EDR日英対訳辞書
This allows a Z-buffer 16 and a hierarchical Z-pyramid 8 to be filled with the appropriate Z-values for the primitives.例文帳に追加
これにより、Zバッファ16および階層Zピラミッド8に、プリミティブに対する適切なZ値を書き込むことができる。 - 特許庁
The visual info lists the GLX visual attributesavailable for each OpenGL capable visual (e.g. whether the visual is doublebuffered, the component sizes, Z-buffering depth, etc). 例文帳に追加
ビジュアルの情報としては、OpenGL に対応しているそれぞれのビジュアルで利用できる GLX ビジュアル属性が一覧表示される(例: ダブルバッファが利用できるかどうか、コンポーネントのサイズ、Z バッファの深さ等)。 - XFree86
Stereo three-dimensional (3D) left and right views are created from the image depth map using a created stereo Z-buffer based 3D surface recover process and a disparity map which is a function of the geometry of binocular vision.例文帳に追加
立体三次元の(3D)左・右視界が作成されるステレオ、Zバッファに基づく3D表面回復プロセスおよび両眼視覚の幾何学形状の関数である差マップを使用して画像奥行きマップから作成される。 - 特許庁
The primitives are then subjected to a second, normal rendering, processing pass, but the filled Z-buffer 16 and Z-pyramid 8 from the first processing pass are used together with the Z-tests 7 and 10 performed in the second processing pass to determine which primitive should be processed for each sampling point in the second processing pass.例文帳に追加
次いで、これらのプリミティブは、第2の通常レンダリングの処理パスに通されるが、第1の処理パスからの書き込まれたZバッファ16およびZピラミッド8は、第2の処理パスで実行されるZテスト7、10とともに使用され、第2の処理パスにおけるそれぞれのサンプリング点についてどのプリミティブが処理されるべきかを決定する。 - 特許庁
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