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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > hybrid engineに関連した英語例文

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hybrid engineの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1904



例文

In this learning method of the throttle opening sensor output characteristics of a hybrid vehicle, the characteristics showing the correspondence between the output value of a throttle opening sensor and the throttle opening is corrected by the throttle opening sensor output value, when the throttle valve 103 is moved to a full open position at the engine stop time and the throttle opening sensor output value, when the throttle valve 103 stays at a fully close position.例文帳に追加

ハイブリッド車両のスロットル開度センサ出力特性の学習方法において、エンジン6が停止している場合にスロットルバルブ103を全開位置に移動させたときのスロットル開度センサ出力値と、スロットルバルブ103が全閉位置にあるときのスロットル開度センサ出力値とにより、スロットル開度センサの出力値とスロットル開度との対応関係を表す特性を補正するように構成する。 - 特許庁

This series hybrid electric vehicle driving the generator by an engine and driving a traveling motor by an output of the generator and a discharge output of a battery, charging the battery by the output of the generator, is characterized by setting a throttle opening command value V* from a throttle valve controller to an electronic throttle based on a generator output control value Pdc-ref* from a generator controller to the generator.例文帳に追加

エンジンにより発電機を駆動し、前記発電機の出力によってバッテリを充電しつつ、前記発電機の出力及び前記バッテリの放電出力により走行モータを駆動するシリーズハイブリッド電気自動車において、スロットルバルブコントローラから電子スロットルへのスロットル開度指令値V^*は、発電機コントローラから発電機への発電機出力制御値P_dc-ref^*に基づいて設定することを特徴とする。 - 特許庁

This invention relates to a deceleration control method for a hybrid vehicle provided with an engine as a travel drive power source including a variable nozzle turbocharger (VNT) adjusting velocity of exhaust gas by opening change of a variable nozzle and increasing intake air quantity with using exhaust gas pressure and a motor generator capable of power operation and regeneration operation, and constructed to perform regeneration control by the motor generator during vehicle deceleration.例文帳に追加

可変ノズルの開度変更によって排気ガスの流速を調整し当該排気ガス圧力を利用して吸気量を増大させる可変ノズルターボチャージャ(VNT)を有した走行駆動源としてのエンジンと、力行運転および回生運転可能なモータジェネレータとを備え、車両減速時にモータジェネレータによる回生制御が実施可能に構成されたハイブリッド車両の減速時制御方法である。 - 特許庁

例文

To provide a hybrid system capable of preventing erroneous operation of a system due to abrupt variation in load, accelerating equalization of work load, and suppressing variation in engine rotation requiring responsibility to a power storage unit by employing an electric double layer capacitor having a high output density as compared with a battery as the power storage unit thereby enhancing torque assist performance by a motor and power regeneration performance by a generator.例文帳に追加

バッテリと比較して出力密度が高い電気二重層キャパシタを蓄電装置として用いることにより、モータによるトルクアシスト性能及び発電機による電力回生性能を向上させることで、急激な負荷変動によって生じるシステムの誤作動の防止、及び作業負荷の平準化を促進し、蓄電装置に対して応答性が要求される機関回転変動の抑制することができるハイブリッドシステムを提供する。 - 特許庁


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