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hybrid engineの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1904



例文

A wiring connection structure of a PCU 700 comprises the PCU 700 mounted in an engine room 2 located on the forward side of a hybrid vehicle 1, an air cleaner 800 provided opposite to the PCU 700 on the rear side of the vehicle with respect to the PCU 700 and including resin portions deformed more easily than the electric equipment, and a cable 910 connected to the PCU 700.例文帳に追加

PCU700の配線接続構造は、ハイブリッド車両1の前方側に位置するエンジンルーム2内に搭載されるPCU700と、PCU700に対して車両後方側にPCU700と対向するように設けられ、電気機器よりも変形しやすい樹脂部分を含むエアクリーナ800と、PCU700に接続されるケーブル910とを備える。 - 特許庁

To enable continuous travel of a vehicle without overdischarge of a battery even at a time of failure of a motor and a generator in a control device for a hybrid vehicle having the motor 3 and an engine 2 generating driving force of the vehicle and the generator 4 for charge connected to a planetary gear mechanism 1 and generating driving force and electric power by each balance torque.例文帳に追加

車両の駆動力を発生するモータ3とエンジン2、および充電のための発電機4をそれぞれ遊星歯車機構1に連結し、各々の平衡トルクにより駆動力の発生および発電を行うようにしたハイブリッド車両の制御装置において、モータや発電機が失陥したときにもバッテリの過放電を起こすことなく車両の走行を継続できるようにする。 - 特許庁

To provide a method for warning a driver, which securely prevents the driver from opening a door 21 and getting out of the vehicle when the driver wrongly recognizes that an igniter is not started when an engine 28 stops while the igniter is started in a hybrid electric vehicle 12.例文帳に追加

ハイブリッド電気自動車12において、点火装置が作動状態にあるにもかかわらずエンジン28は停止している際に、(エンジン28が停止していることに起因して)運転者が点火装置が作動状態ではないと思い違いして、ドア21を開けて降車してしまうことを確実に防止できる、運転者への警告方法を提供する。 - 特許庁

A hybrid vehicle is provided with an engine 10 for generating power by fuel combustion, as a drive source for generating power transmitted to a driving wheel 16 through a power transmission system such as automatic transmissions 13, 14 and an electric motor 12 for generating power on the basis of electric power supply from a fuel cell 20.例文帳に追加

ハイブリッド車両は、自動変速機12,13などの動力伝達系を通じて駆動輪16へと伝達される動力を発生する動力源として、燃料の燃焼により動力を発生するエンジン10と、燃料電池20からの電力供給をもとに動力を発生する電動モータ12とを備えている。 - 特許庁

例文

In a hybrid vehicle 1 where a transmission 14 is connected through a first clutch 13 to an internal combustion engine 11 and a first motor 12 serially connected to front wheels Wf and Wf, a second motor 16 configuring a three-phase brushless DC motor is connected through a second clutch 15 to the transmission 14.例文帳に追加

前輪Wf,Wfに直列に直結した内燃機関11及び第1モータ12に第1クラッチ13を介してトランスミッション14を接続してなるハイブリッド車両1において、3相のブラシレスDCモータをなす第2モータ16を第2クラッチ15を介してトランスミッション14に接続した。 - 特許庁


例文

The hybrid electric vehicle 1 comprises a planetary gear unit 5 including a sun gear 9, a planet gear 10, and a ring gear 11, an engine 2 connected to the planet gear 10, a rotary electric machine 3 which is connected to the sun gear 9 via its rotor 3a, and functions as both of a motor and a generator, and driving wheels 4 connected to the ring gear 11.例文帳に追加

本発明によるハイブリッド電気自動車1は,サンギア9,プラネタリギア10,及びリングギア11を含む遊星歯車装置5と,プラネタリギア10に接続されるエンジン2と,ロータ3aがサンギア9に接続され,モータ及び発電機の両方として機能する回転電機3と,リングギア11に接続される駆動輪4とを備えている。 - 特許庁

The charging system 10 charges a battery 25 by means of a charging device 11 when the vehicle is stopped, to a plug-in hybrid vehicle 20 having a waste heat utilization device 23 for utilizing the waste feat from the engine 21 for heating the vehicle cabin and warming up the catalyst, and the battery 25 that supplies electric power to a motor-generator 22 and regenerates an electric power from the motor-generator 22.例文帳に追加

充電システム10は、エンジン21の廃熱を車室内の暖房又は触媒の暖機に利用するための廃熱利用装置23と、モータジェネレータ22に電力を供給し又はモータジェネレータ22から電力を回生するための組電池25とを備えたプラグインハイブリッド車両20に対して、車両停止中に充電装置11により組電池25への充電を行うものである。 - 特許庁

In the hybrid vehicle including a drive source comprising an engine E and at least one motor, and the driving force combination transmission TM having a differential gear connecting the drive source and an output shaft OUT and the fastening element, there is provided a parking lock control means for controlling the fastening or release of the fastening element so as to secure the output shaft OUT to a transmission case TC when selecting the parking range.例文帳に追加

エンジンEと少なくとも1つのモータによる動力源と、該動力源と出力軸OUTを連結する差動装置と締結要素を有する駆動力合成変速機TMと、を備えたハイブリッド車において、Pレンジセレクト時、前記出力軸OUTを変速機ケースTCに固定するように前記締結要素の締結・解放を制御するパーキングロック制御手段を設けた。 - 特許庁

The hybrid vehicle 1 has an internal combustion engine 5 and an electric motor 50 as a prime mover, and includes a dual clutch type transmission 10, an A/C compressor 90 as an auxiliary machine which operates when the rotor 52 rotates in a predetermined direction and is variable in compressor capacity, and an ECU 100 controlling the compressor capacity.例文帳に追加

ハイブリッド車両1は、原動機として内燃機関5と電気モータ50を有し、デュアルクラッチ式変速機10と、ロータ52が所定方向に回転している場合に作動し、且つそのコンプレッサ容量を変化可能な補機としてのA/Cコンプレッサ90と、コンプレッサ容量を制御可能なECU100とを備えている。 - 特許庁

例文

In the hybrid vehicle, when an amount of power in a battery is a prescribed value or above when controlling a power source to accord with a desired rotation speed during an inertia phase in the upshift of a stepped automatic transmission, fuel injection of an engine is stopped, and the power source is controlled by powering torque of the motor generator or fastening torque capacity of a first fastening element.例文帳に追加

ハイブリッド車両において、有段式自動変速機のアップシフトにおけるイナーシャフェーズ中に動力源を所望の回転数と一致するように制御するとき、バッテリの蓄電量が所定値以上のときは、エンジンの燃料噴射を停止し、モータジェネレータの力行トルク又は第1締結要素の締結トルク容量により制御することとした。 - 特許庁

例文

To obtain a hybrid work vehicle comprising a hydraulic work unit having a direct engine driven hydraulic pump and a motor energy storage travelling unit in which an operation equivalent to that of a conventional wheel type construction machine can be ensured by making possible to operate both the hydraulic work unit and the motor travel unit by accelerator pedal operation.例文帳に追加

作業装置をエンジン直接駆動の油圧ポンプを有する油圧式(油圧作業装置)とし、走行装置を蓄電装置による電動式(電動走行装置)としたハイブリッド式作業車両において、アクセルペダルの操作で油圧作業装置と電動走行装置の両方を操作できるようにすることで、従来のホイール式建設機械と同等の操作を可能とする。 - 特許庁

There is disclosed the control device of an FR hybrid car configured by loading an automatic transmission AT at the downstream position of a drive source having an engine Eng and a motor generator MG to make feedback control of the revolving speed of the motor generator MG so that set target input revolving speed characteristics are followed up by actual input revolving speed in gear shift by an automatic transmission AT.例文帳に追加

エンジンEngとモータージェネレータMGを有する駆動源の下流位置に自動変速機ATを搭載し、自動変速機ATによる変速時、実入力回転数が設定された目標入力回転数特性に追従するように、モータージェネレータMGの回転数をフィードバック制御するFRハイブリッド車両の制御装置である。 - 特許庁

This rotating speed detector is applied to an internal combustion engine 1 mounted on a hybrid vehicle provided with an electric motor 20 for travel, a generator 22 and the like, and is provided with a rotation position sensor 30 attached integrally rotatably to the crankshaft, and having a timing rotor 31 provided with a plurality of tooth parts 31a.例文帳に追加

本発明の回転速度検出装置は、走行用電動機20及び発電機22等を備えたハイブリッド車両に搭載される内燃機関1に適用され、クランク軸7に一体回転可能に取付けられ、かつ複数の歯部31aが設けられたタイミングロータ31を有した回転位置センサ30を備えている。 - 特許庁

To prevent electrostatic charge capacity from decreasing due to memory effect, in a hybrid type electrically-driven vehicle equipped with a generator which generates power by being driven by an engine, a storage device which stores electric energy generated by the generator and an electric motor, in which electric energy is supplied from the storage device.例文帳に追加

エンジンにより駆動されて発電する発電機と、その発電機により発生された電気エネルギーを蓄電する蓄電装置と、その蓄電装置から電気エネルギーが供給される電動モータとを備えているハイブリッド型の電気式駆動車両において、メモリ効果による蓄電装置の蓄電容量の低下を防止する。 - 特許庁

To provide an exhaust cleaning controller of a hybrid vehicle for maintaining and managing the remaining capacity of a battery at a proper level and for heating an exhaust cleaning device by setting the output increase of an internal combustion engine as far as possible, and for suppressing costs by making it unnecessary to install a heating means whose power consumption is large, and for securing performance.例文帳に追加

バッテリの充電残量を適正レベルに維持管理し、できる限り内燃機関の出力増加設定によって排気浄化装置を加熱可能とし、電力消費の大きな加熱手段の配設を不要としてコストを抑え、性能確保も可能なハイブリッド車両の排気浄化制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a control device for a hybrid vehicle capable of avoiding worsening of fuel consumption and complexity of control following start-up by executing stop time shift control at the sudden stop of the vehicle to permit a rapid start at an appropriate change gear ratio, and dispensing with the start-up of an engine in the stop time shift control.例文帳に追加

車両の急停車時に停車時変速制御を実行して適切な変速比をもって速やかに発進可能とした上で、この停車時変速制御に際してエンジン始動を必要とせずに、始動に伴う燃費悪化や制御の複雑化等を回避できるハイブリッド型車両の制御装置を提供する。 - 特許庁

In the air-conditioner having the hybrid compressor where a compressor unit 114 is selectively activated by a driving force of a vehicle engine 10 or a driving force of a motor 113 rotatably driven by receiving a power from a power supply 20, the motor 113 is driven via a booster (210) which boosts the voltage of the power supply 20.例文帳に追加

車両のエンジン10の駆動力、あるいは電源20の電力を受けて回転駆動するモータ部113の駆動力によって圧縮機部114が選択的に作動され、冷凍サイクル200内の冷媒を圧縮するハイブリッドコンプレッサ110を有する車両用空調装置において、モータ部113は、電源20の電圧を昇圧させる昇圧装置(210)を介して駆動されるようにする。 - 特許庁

To provide a torque control device for a hybrid vehicle, for driving an engine by a motor to create an idle condition without returning to fuel cut only when it is determined that the vehicle stops soon in deceleration of the vehicle, and for returning to the fuel cut as before when it is not determined whether or not the vehicle will stop in coasting operation of the vehicle .例文帳に追加

減速時にこのまま停車すると判断できるときに限り燃料カット復帰せず、エンジンをモータ駆動しモータアイドル状態を作り出すことができ、惰行等停止するかどうかわからない場合は、従来どおり燃料カット復帰することができるハイブリッド車のトルク制御装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

To provide a hybrid drive device including a first dynamo-electric machine having a smaller size and higher efficiency for generating power in a series mode and an engine having a lower revolving speed for going into a driven condition in a parallel mode, and having improved energy efficiency by reducing loss to be generated by the first dynamo-electric machine.例文帳に追加

シリーズモードにおいて発電を行なう第一回転電機の小型化及び高効率化を可能とするとともに、パラレルモードにおいて駆動状態とされるエンジンの回転速度を低く抑え、更には第一回転電機により発生する損失を低減してエネルギ効率を高めることが可能なハイブリッド駆動装置を提供する。 - 特許庁

Furthermore, the traveling plan creation device creates a traveling plan for switching the use of an internal combustion engine and a motor when the hybrid car is traveling on a route including the plurality of road sections based on a difference between the section total traveling energy and section total regeneration energy recorded for each of the plurality of road sections.例文帳に追加

さらに走行計画作成装置は、記録した複数の道路区間のそれぞれについての区間内総走行エネルギーと区間内総回生エネルギーの差に基づいて、当該複数の道路区間を含む経路を走行するときの内燃機関およびモータの使用の切り替えについて走行計画を作成する。 - 特許庁

In a hybrid vehicle capable of outputting power to a drive shaft from both of an engine and an electric motor, accelerator opening and vehicle speed are inputted (step S200) to predict whether torque follow-up delay arises or not (step S220) if next time power demand is given when accelerator opening is in a fully closed state (step S210).例文帳に追加

エンジンと電動機の両方から駆動軸に動力を出力可能なハイブリッド車両において、アクセル開度と車速を入力し(ステップS200)、アクセル開度が全閉状態のときには(ステップS210)、次回動力要求があった際に、トルクの追従遅れが起こるかどうかを予測する(ステップS220)。 - 特許庁

The speed change control method for the hybrid vehicle includes: a stage of releasing the clutch and the brake of a transmission to shift it to the neutral state; and a stage of controlling an engine and a motor/generator so that a rotation element to be stopped by the brake of the transmission when the transmission is shifted from the neutral state to the drive or reverse position.例文帳に追加

変速機のクラッチとブレーキを解除してニュートラル状態に変速する段階、および変速機がニュートラル状態からドライブまたはリバースに変速される場合、変速機のブレーキによって停止する回転要素を回転しないようにエンジンとモータ/ゼネレータを制御する段階を含む。 - 特許庁

A hybrid automobile 20, when it can output the whole requested torque to be output to a ring gear axle 32a within a range of an input/output limit of a battery 50 in starting on a slope, executes ordinary control so as to output the whole requested torque while feedback controlling the rotating speed of a motor MG1 to drive an engine 22 at a target rotating speed.例文帳に追加

ハイブリッド自動車20では、坂路発進において、バッテリ50の入出力制限の範囲内でリングギヤ軸32aに出力すべき要求トルクのすべてを出力可能であるときには、エンジン22を目標回転数で運転するためのモータMG1の回転数フィードバック制御を伴って要求トルクのすべてを出力するよう通常時制御を実行する。 - 特許庁

To eliminate the need to provide a motor exclusive for a second oil pump, and to reduce the number of components, and to reduce costs in a power unit for a hybrid type vehicle equipped with a first oil pump interlinked and connected to a crankshaft so as to supply lubricating oil to an engine and a transmission and the second oil pump configured to supply lubricating oil to the transmission.例文帳に追加

エンジンおよび変速機に少なくとも潤滑用のオイルを供給するようにしてクランクシャフトに連動、連結される第1オイルポンプと、変速機に潤滑用のオイルを供給するようにした第2オイルポンプとを備えるハイブリッド型車両用パワーユニットにおいて、第2オイルポンプ専用の電動モータを不要とし、部品点数を少なくし、コストの低減を図る。 - 特許庁

In this controller for the hybrid vehicle provided with an internal combustion engine, a power generator, a battery, a turbocharger, and an intake throttle valve, opening of the intake throttle valve is set to be larger than the opening required for generating request torque when increasing supercharging pressure, and torque generated more excessively than the demand torque is converted into electric energy by the power generator to charge the battery.例文帳に追加

内燃機関と、発電機と、バッテリと、ターボチャージャと、吸気スロットル弁と、を備えたハイブリッド車の制御装置において、過給圧を上昇させるときに前記吸気スロットル弁の開度を、要求トルクを発生させるために必要となる開度よりも大きくし、且つ前記要求トルクよりも過剰に発生したトルクを発電機により電気エネルギに変換してバッテリを充電する。 - 特許庁

In a vehicle comprising a high-voltage storage device for corona discharge in, for example, an exhaust gas cleaning system and driving a motor of a hybrid vehicle, the electric power accumulated in the storage device is forcedly discharged by a discharging means in a prescribed condition such as, when a collision is detected, an engine is stopped, or a system stops.例文帳に追加

例えば排気ガス浄化システムにおけるコロナ放電、ハイブリッド車両のモータ駆動などのための高電圧の蓄電装置を有する車両において、衝突検知時、機関の停止時、システムの停止時などの所定状態では、放電手段により、蓄電装置に蓄積された電力を強制的に放電させる。 - 特許庁

To provide a motor drive controller for hybrid vehicle, capable of concurrently achieving output characteristics of a motor within an operating range in assisting vehicle drive and output characteristics of the motor in starting an internal combustion engine, in spite of a simple and low-cost configuration, thus achieving good output characteristics of the motor in starting and within a wide operating range.例文帳に追加

簡単かつ低コストな構成でありながら、車両の駆動を補助する運転領域における電動機の出力特性と、内燃機関の始動の際における電動機の出力特性と、を両立させ、以って始動時及び広い運転領域で良好な電動機の出力特性を実現することができるようにしたハイブリッド車両の電動機の駆動制御装置を提供する。 - 特許庁

When a driver of the series hybrid vehicle makes the output request, whether a secondary power source 12 is supplied with secondary energy stored in an energy storage device 14, direct input energy generated by an engine 16, or both, depends on an amount of the available secondary energy stored in only a vehicle's secondary storage device, and a combination with vehicle speed.例文帳に追加

シリーズハイブリッド車両の運転者が出力要求をする場合、第2の動力源(12)は、エネルギー貯蔵デバイス(14)に貯蔵された第2のエネルギー、エンジン(16)によって生成された直接入力のエネルギー、または両方、のいずれかが供給されるが、それは車両の第2の貯蔵デバイスのみに貯蔵された利用可能な第2のエネルギー量、および車両速度との組み合わせに依存する。 - 特許庁

To provide a clutch on-off determination device that can reliably determine on-off of a clutch in a short time with a simple configuration, and does not provide an uncomfortable feeling to a driver in driving, in a hybrid electric vehicle including a motor disposed to a transmission input shaft, and an engine connected to the transmission input shaft via the clutch.例文帳に追加

変速機入力軸に配設されたモータと、クラッチを介して変速機入力軸に接続されるエンジンとを備えたハイブリッド電気自動車において、簡易な構成でクラッチの断接判定を短時間で確実に行なうことができ、走行中のドライバに違和感を与えないクラッチ断接判定装置を提供する。 - 特許庁

In a hybrid vehicle 11, when a shift position of a shift lever 45 is present in a parking position and when master cylinder pressure and a pedal stroke of a brake pedal 49 exceed preset prescribed values, pressing processing of a gear train in a power distribution integration mechanism 15 is executed by a motor 16, thereafter the motor 16 or an engine 12 is driven, and intake negative pressure generation processing is executed.例文帳に追加

ハイブリッド車両11にて、シフトレバー45のシフト位置がパーキング位置にあり、且つ、ブレーキペダル49のペダルストローク及びマスタシリンダ圧が予め設定された所定値を超えたときに、モータ16により動力分配統合機構15における歯車列の押し当て処理を実行し、その後、モータ16またはエンジン12を駆動して吸気負圧生成処理を実行する。 - 特許庁

This hybrid vehicle comprises an engine 10 and a MG (motor generator) 11 as a driving power source, a MG 12 connected to a driving shaft 14 through a clutch 19, a direct current line 25 electrically connecting the MG 11 to the MG 12, and a battery 23 connected to the middle of the direct current line 25 through a switch 24 the voltage of which can be changed stepwise.例文帳に追加

ハイブリッド車両は、駆動力源としてのエンジン10及びMG(モータジェネレータ)11と、駆動軸14にクラッチ19を介して接続されるMG12と、MG11とMG12の間を電気的に接続する直流ライン25と、スイッチ24を介して直流ライン25の途中に接続され、電圧を段階的に変更することができるバッテリ23と、を備える。 - 特許庁

An FR hybrid vehicle travelling while controlling a clutch torque capacity such that demanded driving torque determined in response to a vehicle state or driver operation is provided is composed by interposing a second clutch CL2 between an engine and a motor/generator MG and right and left rear wheels RR, RL, and providing a slip engagement state of the second clutch CL2 in a low vehicle speed region including vehicle stopping.例文帳に追加

エンジンEngおよびモータ/ジェネレータMGと左右後輪RL,RRの間に第2クラッチCL2を介装し、車両停止を含む低車速域にて第2クラッチCL2をスリップ締結状態とし、車両状態やドライバー操作に応じて決まる要求駆動トルクとなるようにクラッチトルク容量をコントロールしながら走行するFRハイブリッド車両である。 - 特許庁

The hybrid ECU 24 operates the trial calculation of the amounts of operation of the engine 10 and the motor generator 11 by operating the division setting of the scheduled traveling path into a plurality of paths for each slope identical block having uniform inclination, and calculating traveling energy based on the traveling conditions of the acquired scheduled traveling path, and controls the charging amounts of a battery 13.例文帳に追加

ハイブリッドECU24は、取得した予定走行路の走行条件に基づいて、予定走行路を一様な勾配を持つ傾斜同一区間毎に複数に分割設定して走行エネルギーを算出してエンジン10及びモータジェネレータ11の運転量を試算し、バッテリ13の充電量を制御する。 - 特許庁

In the hybrid vehicle provided with an engine and a motor as power sources for driving the vehicle, when a prescribed driving condition is held in which the resonance of a vehicle-driving system is caused to occur during the acceleration of the vehicle, the torque of the motor, which is excellent in response and accuracy in controlling the resonance, is controlled and the torque is increased stepwise.例文帳に追加

車両走行用の動力源としてエンジンとモータをそなえたハイブリッド車両において、車両の加速時に車両駆動系の共振が発生する所定運転状態が成立した場合、この共振を抑制すべく制御応答性や正確性に優れているモータトルクを制御し、そのトルクを複数段のステップ状に増大させる。 - 特許庁

The vehicle control device controls a hybrid car which is provided with an internal combustion engine 1, a motor 29 for driving, and a generator 11b which can generate power by rotating a turbine 11a with exhaust stream and has a power control means which can directly apply power generated by the generator 11b to the motor 29.例文帳に追加

本発明の車両制御装置は、内燃機関1と、車両駆動用のモータ29と、排気流によってタービン11aを回転させて発電を行い得る発電機11bとを備えたハイブリッド車を制御するもので、発電機11bによって発電された電力をモータ29に直接印可させ得る電力制御手段を備えていることを特徴としている。 - 特許庁

The hybrid vehicle switches an air inlet cam 232 and an exhaust cam 233 of an engine 151 to a first backflow cam 234 and a second backflow cam 235 when the vehicle runs only by power of a rotating electrical machine; and generates backflow of air in a suction pipe 216 by rotating a crankshaft 181 with power of the rotating electrical machine to back-wash an air filter 241.例文帳に追加

本実施形態におけるハイブリッド車両は、回転電機による動力のみによって走行する際に、エンジン151の吸気カム232と排気カム233を、第一の逆流カム234と第二の逆流カム235に切り替えて、回転電機の動力によるクランクシャフト181の回転によって、吸気管216に空気の逆流を発生させ、エアフィルタ241を逆洗する。 - 特許庁

In the hybrid automobile, a motive power of any one of an engine 1 and the electric motor 3 or both motive powers are used, and wheels 8 are driven via a transmission 4.例文帳に追加

エンジン1と電動機3とのいずれか一方の動力または両方の動力を用い、変速機4を介して車輪8を駆動するハイブリッド自動車であって、前記電動機が、車載の蓄電装置6の電力を半導体電力変換器5により変換して得た電力により駆動されるハイブリッド自動車の駆動システムに関する。 - 特許庁

To provide a control technology of a hybrid vehicle equipped with a dual clutch type transmission capable of restraining a change in drive torque as torque acting on driving wheels just after starting firing while restraining an power loss occurring in a clutch during cranking when starting up an internal combustion engine by push-start.例文帳に追加

内燃機関の押しがけ始動を行う場合に、クランキング中にクラッチにおいて生じる動力損失を抑制しつつ、ファイアリングの開始直後において駆動輪に作用するトルクである駆動トルクの変化を抑制可能な、デュアルクラッチ式変速機を備えたハイブリッド車両の制御技術を提供する。 - 特許庁

This hybrid automobile 10 is provided with a taking-out means 22 for taking evaporated fuel 18 out of the canister 21 when evaporated fuel 18 stored in the canister 21 reaches predetermined amount during running by a motor 12 and a combustion means 23 provided separately from an engine 11 to burn the evaporated fuel 18 taken out by the taking-out means 22.例文帳に追加

ハイブリッド自動車10は、モータ12による走行中に、キャニスタ21に蓄えた蒸発燃料18が所定量に達したとき、キャニスタ21内から蒸発燃料18を取り出す取出し手段22と、エンジン11とは別に設けられ、この取出し手段22で取り出した蒸発燃料18を燃焼させる燃焼手段23とを備える。 - 特許庁

The hybrid automobile 20 determines whether or not to force the battery 50 to a higher temperature with the use of a temperature rise control determination map and in accordance with a battery temperature and a cooling water temperature as a vehicle temperature deciding permission for intermittent operations of an engine 22, both acquired at a system start.例文帳に追加

ハイブリッド自動車20では、昇温制御判定用マップを用いると共に、それぞれシステム起動に際して取得されたバッテリ温度とエンジン22の間欠運転の許否を決定し得る車両温度としての冷却水温とに基づいてバッテリ50を強制的に昇温させるべきか否かが判定される。 - 特許庁

Also, a differential part 11 is put in a stepless speed change status by a changeover control means 50 when acceleration or deceleration is requested, and an engine rotating speed N_E is freely set by a hybrid control means 52 regardless of a speed V so that acceleration feeling(acceleration sense) or deceleration feeling(deceleration sense) can be improved.例文帳に追加

また、加速要求時或いは減速要求時には、切換制御手段50により差動部11が無段変速状態とされて車速Vに拘わらずハイブリッド制御手段52によりエンジン回転速度N_Eが自由に設定されるので、加速フィーリング(加速感)或いは減速フィーリング(減速感)が向上する。 - 特許庁

A power management control computer 500 being the control device for the hybrid vehicle causes an engine 110 to be operated even while the vehicle is parked, so that a first motor generator 120 is driven to generate power and a battery 200 is charged with the generated power, when the remaining charge amount of the battery 200 is small.例文帳に追加

本発明にかかるハイブリッド車両の制御装置であるパワーマネジメントコントロールコンピュータ500は、バッテリ200の充電残量が少ないときには、停車中であってもエンジン110を運転させ、第1のモータジェネレータ120を駆動して発電を行い、発電された電力をバッテリ200に充電する。 - 特許庁

When an engine start request is made while the vehicle travels with the power of the motor MG2, a hybrid ECU 66 executes control to connect a clutch mechanism 72 under such conditions that the number of revolution of the motor MG1 is a negative value, and to connect the flywheel 74 storing the rotational energy to the motor MG1 while the vehicle is traveling.例文帳に追加

ハイブリッドECU66は、モータMG2の動力による走行中にエンジン始動要求があったとき、モータMG1の回転数が負の値であることを条件にクラッチ機構72を接続して、上記走行中に回転エネルギーを蓄えたフライホイール74をモータMG1に連結する制御を実行する。 - 特許庁

In the hybrid vehicle 20, when stopping the operation of the engine 22, a torque instruction Tm1* is set so that the torque in the direction which stops rotation of a crankshaft 26 is given to a crankshaft 26 from a motor MG1 (steps S150 and S160) until the number of rotation Ne of crankshaft 26 becomes not more than the threshold Nref without decreasing at least in the direction concerned.例文帳に追加

ハイブリッド自動車20では、エンジン22の運転を停止させるときに、クランクシャフト26の回転数Neが閾値Nref以下になるまでクランクシャフト26の回転を停止させる方向のトルクが少なくとも当該方向において減少することなくモータMG1からクランクシャフト26に付与されるようにトルク指令Tm1*が設定され(ステップS150,S160)。 - 特許庁

A control device 16 of a hybrid vehicle assists driving force of an internal combustion engine 11 by a motor 12, when the opening of an accelerator AP of a vehicle becomes larger than an assist execution determination threshold, and increases the assist execution determination threshold, when selecting an L range which gives priority to charging to a high voltage battery 15, in comparison with the time D range is selected.例文帳に追加

ハイブリッド車両の制御装置16は、車両のアクセル開度APがアシスト実行判定閾値よりも大きくなるとモータ12により内燃機関11の駆動力を補助しており、高圧バッテリ15への充電を優先するLレンジを選択しているときに、Dレンジが選択されているときに比べてアシスト実行判定閾値を増大させる。 - 特許庁

A controller for hybrid control stores a vehicle speed influence value set according to a vehicle speed, a first threshold value of an integration value of the vehicle speed influence value, a second threshold value lower than the first threshold value, and an engine starting reference vehicle speed, and integrates the vehicle speed influence value (ST2) during EV running (ST1: YES) every moment.例文帳に追加

ハイブリッド制御用コントローラは、車速に応じて設定された車速影響値、この車速影響値の積算値の第1閾値、この第1閾値より低い第2閾値、およびエンジン始動基準車速を記憶しており、EV走行中において(ST1:YES)、車速影響値を時々刻々積算する(ST2)。 - 特許庁

To provide a controller for a hybrid electric car for sufficiently accomplishing improvement of fuel consumption and exhaust gas characteristics by efficiently using an engine and an electric motor without depending on power generation driven by the engine and without needlessly suppressing and prohibiting travel by the electric motor while sufficiently securing the SOC of a battery between jam prediction and jam entry, thereby enabling to continue the travel by the electric motor as much as possible during the jam.例文帳に追加

エンジン駆動による発電に依存することなく、且つ電動機による走行をむやみに抑制や禁止することなく、エンジンと電動機とを効率的に用いて燃費及び排ガス特性の改善を十分に達成しながら、渋滞予測から渋滞突入までの間にバッテリのSOCを十分に確保でき、もって渋滞中に可能な限り電動機による走行を継続できるハイブリッド電気自動車の制御装置を提供する。 - 特許庁

A hybrid system of a fuel cell and a gas engine includes a reformer to reform fuel gas to hydrogen-rich gas a hydrogen separator to separate the hydrogen-rich gas discharged from the reformer to high-purity hydrogen gas and off-gas the polymer electrolyte fuel cell to use as fuel the high-purity hydrogen gas discharged from the hydrogen separator and the gas engine to use the off-gas discharged from the hydrogen separator.例文帳に追加

燃料ガスを水素リッチガスに改質する改質装置と、前記改質装置から排出された水素リッチガスを、高純度の水素ガスおよびオフガスに分離する水素分離装置と、前記水素分離装置から排出された高純度の水素ガスを燃料として用いる固体高分子型燃料電池と、前記水素分離装置から排出されたオフガスを燃料として用いるガスエンジンとを含む、燃料電池とガスエンジンとのハイブリッドシステムによって上記課題は解決される。 - 特許庁

To provide a hybrid saddle riding type vehicle in which a power unit including an engine and a drive motor is installed on a vehicle frame mounted with a pair of right and left seat frames extending downstream from a rear portion of a main frame to support a vehicle seat from downside, thereby disposing a power drive unit and a fuel tank while attaining the effective cooling of the power drive unit and favorable weight balance.例文帳に追加

乗車用シートを下方から支持するようにしてメインフレームの後部から後上がりに延びる左右一対のシートフレームを備える車体フレームに、エンジンおよび駆動モータを含むパワーユニットが搭載され、燃料タンクが両シートフレーム間に配設されるハイブリッド式鞍乗り型車両において、パワードライブユニットを効果的に冷却するとともに重量バランスを良好としつつ、パワードライブユニットおよび燃料タンクを配置する。 - 特許庁

例文

The present invention serves as criteria for decision, determination, and evaluation in the transition of overall energy source to electricity in current internal combustion engine automobiles (including hybrid vehicles) that use petroleum-based fuel as its energy source, and smooth advancement of the introduction of electric vehicles that carry a flywheel power storage device, of which energy-saving effects and CO_2 emission control effects are anticipated.例文帳に追加

電力化率が年々高まる経済・技術社会にあって、電力供給系統における原子力発電を始めとする非化石燃料発電の比率を、此れまでにも増して早いテンポで、高める可能性を持ったフライホイール電力貯蔵装置の民生、運輸、産業部門に亘る電力需要端への供用拡大を図る実施形態を提案した本発明のクライテリアは、一石二鳥を上回る的確、最有力な地球温暖化対策の解決手段と考える。 - 特許庁

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