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advertising claimとは 意味・読み方・使い方
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意味・対訳 広告内容
「advertising claim」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 5件
To provide a folding form which has a great appeal effect and is easily adapted to a change in advertising claim and manufacturing situation.例文帳に追加
訴求効果が高く、広告内容や製造事情の変化に対応しやすい折りたたみフォームを提供する。 - 特許庁
The invention described in a claim paragraph 1 is an advertising tower system device, capable of managing the plural electronic advertisement towers with one set of the personal computer in order to solve the purpose.例文帳に追加
以上の課題を解決するために、請求項1の発明は1台のパソコンで複数の電子広告塔の管理を可能としたことを特徴とする広告塔システム装置である。 - 特許庁
The invention of a claim 1 is the outdoor and indoor advertising tower system devices which can be operated and maintained by the single system device by being connected with the Internet characteristically.例文帳に追加
以上の課題を解決するために、請求項1の発明はインターネットに接続したことを特徴とし1台のシステム装置で操作・保守を可能とした屋外及び屋内広告塔システム装置である。 - 特許庁
“Environmental Labels and Declarations” is a claim representing the environmental aspects of the product and service, of which general principles are provided by ISO14020 “Environmental labels and declarations - General principles,” a standard issued by International Organization for Standardization (and JIS (Japan Industrial Standard) Q 14020) as a stimulator to promote the supply and demand of eco-friendly products and services and the possibility of continuous market-oriented improvement of the environment. It can be presented in the form of statements, symbols or graphics made on product or packaging labels, product literature, technical bulletins, advertising, publicity or similar applications.発音を聞く 例文帳に追加
「環境ラベル及び宣言」は、製品又はサービスの環境側面を示す主張であり、環境負荷の少ない製品及びサービスの需要と供給を促進し、市場主導の継続的な環境改善の可能性を喚起するものとして、国際標準化機構の規格ISO14020「環境ラベル及び宣言-一般原則」(及び日本工業規格JIS Q 14020)により一般原則が規定され、製品やラベル、製品説明書、技術報告、広告、広報などに書かれた文言、シンボル又は図形・図表の形態をとることができるとされています。 - 経済産業省
For the purposes of paragraph 2, the use in the course of trade means, in particular, affixing the sign to goods or the packaging thereof, offering goods for sale, putting them on the market or stocking them for those purposes under the sign, or offering or supplying services under the sign, importing or exporting goods under the sign, using the sign on business papers or in advertising. In case of infringement of trade mark rights the proprietor of the trade mark has the right to apply to the court for an order prohibiting the infringement or the impending infringement and the consequences of the infringement be remedied; the proprietor of the trade mark may also claim appropriate satisfaction, including pecuniary appropriate satisfaction.発音を聞く 例文帳に追加
段落(2)との関係において,取引の過程での使用とは,特に次に掲げる行為を意味する。商品そのもの又は商品の包装に標識を付す行為,標識の下になされる,商品の販売申出,市場への投与,かかる目的での貯蔵又はサービスの申出若しくは提供,標識の下での商品の輸入又は輸出,業務用書類や宣伝広告での標識の使用,商標権が侵害された場合,商標の所有者は進行中の若しくは行われようとしている侵害行為の差止又は侵害行為の結果についての救済を命じるよう裁判所に請求することができる。 - 特許庁
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