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クランク軸受油みぞの英語
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「クランク軸受油みぞ」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 9件
クランクシャフト3側には、クランクウェブの内側のスラスト軸受面に先端が開口する油供給孔を設け、ロアリンク13側には、クランクシャフト3側のスラスト軸受面に対応して、クランクピン4周囲の環状フランジ面32に油ガイド溝33を凹設する。例文帳に追加
In a crankshaft 3 side, an oil supply hole with an opened tip is provided on a thrust bearing surface in an inner side of a crank web, and in a lower link 13 side, an oil guide groove 33 is recessed on an annular flange surface 32 of a crank pin periphery in correspondence to a thrust bearing surface of a crankshaft 3 side. - 特許庁
クランク軸を支承する内燃機関のすべり軸受において、油溝付き半円筒形状軸受の円周方向中央部近傍における軸受摺動面を含む軸受摺動面全体に潤滑油を供給すること。例文帳に追加
To supply lubricating oil to an overall bearing sliding face including a bearing sliding face in the vicinity of a central part in the circumferential direction in a semi-cylindrical bearing with a lubrication groove, in the sliding bearing for an internal combustion engine supporting a crankshaft. - 特許庁
コンロッド15がクランクピン12に軸受16を介して連結されたクランク軸10において、クランクウエイト13Rの側面13Raには、軸受16に潤滑油を供給する潤滑油路の一部を構成する円環状溝39が設けられ、円環状溝39にオイルフィルタ42が収容される。例文帳に追加
In the crankshaft 10 with a connecting rod 15 connected through a bearing 16 to a crank pin 12, an annular groove 39 constituting a part of a lubricating oil passage providing the bearing 16 with lubricating oil is formed on the side surface 13Ra of a crank weight 13R, housing the oil filter 42 therein. - 特許庁
軸受けの内周面の一部に周方向に沿って形成された軸受け油溝23は2つの部分に分かれており、クランクピン5の慣性力A側に対応する一部には軸受け油溝の未形成領域24がある。例文帳に追加
A bearing oil groove 23 formed along the circumferential direction in a part of the internal circumferential face of a bearing is divided into two parts and an unformed region 24 for the bearing oil groove is formed in a part corresponding to an inertia force A side of the crank pin 5. - 特許庁
横型エンジンのクランクケース1内のフライホィール3側に圧送油路20を形成し、クランク軸10内にピン給油路22・23を形成し、クランク軸10の主軸ジャーナル11aを枢支する軸受ボス部16の近傍に給油リング溝21を形成する。例文帳に追加
A pressure feed oil path 20 is formed on a flywheel 3 side in a crank case 1 of a horizontal engine, pin lubrication oil paths 22, 23 are formed in a crank shaft 10, and a oil supply ring groove 21 is formed in the vicinity of a bearing boss part 16 to pivotably support a main spindle journal of the crank shaft 10. - 特許庁
第1ないし第5クランクジャーナル部31a〜31eをそれぞれ軸受けするジャーナル軸受部4を、2つの半割り軸受41,42により構成し、そのうちのアッパ側半割り軸受41の摺動面41aに円周方向に沿って潤滑油を流通させる偏心油溝41dを形成する。例文帳に追加
A journal bearing part 4 for bearing first-fifth crank journal portions 31a-31e are constituted by two half-split bearings 41, 42 out of which the upper side half-split bearing 41 has an eccentric oil groove 41d formed in a sliding surface 41a for distributing lubricating oil along the circumferential direction. - 特許庁
比較的小型の冷凍装置に使用される往復動式の圧縮機構部を有する冷媒圧縮機において、片持の軸受で支持されているクランク軸の軸受部は、従来の螺旋状の油溝からの給油では耐磨耗性を得るための油膜形成が不充分である。例文帳に追加
To improve insufficiency in forming an oil film for obtaining abrasion resistance in oiling from a conventional spiral oil groove in a bearing part of a crankshaft supported by a cantilever bearing in a refrigerant compressor having a reciprocating compression mechanism part used for a relatively small refrigerating unit. - 特許庁
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「クランク軸受油みぞ」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 9件
給油溝14bは、上下端部において開放する連通溝ではなく、クランク軸26の下端部側において、軸受部14aの途中領域にまでしか設けられていない。例文帳に追加
An oil supply groove 14b is not a communication groove open at the upper and lower ends but a groove extending in the lower end side of a crankshaft 26 only up to a mid-region of a bearing section 14a. - 特許庁
螺旋状の油溝に連通し、クランク軸の反回転方向に終端を有する第二の油溝を設けることによって軸受部の油膜形成を助長し、HFC系の冷媒を使用しても耐磨耗性の高い冷媒圧縮機を供給することが可能になる。例文帳に追加
A second oil groove communicating with a spiral oil groove and having the tail end in the anti-rotational direction of a crankshaft is arranged to promote to form an oil film of a bearing part, and even if a refrigerant of an HFC system is used, a refrigerant compressor having high abrasion resistance can be supplied. - 特許庁
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