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「ブランド意識」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ブランド意識の意味・解説 > ブランド意識に関連した英語例文

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ブランド意識の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 7



例文

利用するブランドの変更は頻繁で、新しいブランドやOS、機能を試したいという意識例文帳に追加

Consumers frequently change brands because they want to try out new brands or a different OS or features.  - 経済産業省

住宅設備に関しては、そもそもブランドやどこの国のものかはあまり意識されていない。例文帳に追加

With regards to household equipment, respondents barely know the brands or what country they are from.  - 経済産業省

流行遅れ、時代遅れと見られたくないという意識が強く、流行のディティール(今ならタイトなジーンズなど)や人気ブランドを取り入れることに熱心。ブランドとしてはジーンズブランドへの関心が高い。例文帳に追加

There is a strong desire to not be seen as out-of-style or out-of-date and people enthusiastically take on particular fashion styles (now, for example, tight jeans) and popular brands. There is high interest in jeans brands.  - 経済産業省

農林漁業者との連携目的は「地域ブランド、商品ブランドの形成」、「原材料の直接購買」のほか、「トレーサビリティの実現」を掲げており、食の安全や消費者の信頼確保への対応も意識されている。例文帳に追加

The objectives of collaborations with agriculture, forestry and fisheries are given asachieving traceability,” as well as “the formation of regional brands and product brands” and “direct purchase of raw materials,” indicating their consideration of ensuring food safety and consumer confidence. - 経済産業省

例文

一方、日本製の住宅機器はまだまだ認知が低い。そもそもあまりブランド意識されない分野であることも認知を妨げる要因となっている。例文帳に追加

On the other hand, Japanese-made home fixtures are still little known. This is an area where consumers are not very aware of brands in the first place, thus contributing to this lack of knowledge.  - 経済産業省


例文

消費者の安全性、品質への意識の高まりもあり、地域ブランド商品自体への関心は高いとはいえ、折角の付加価値をもった商品であったとしても、生産者・産地側は単に商品を販売業者に委ねるだけでは消費者の購買にはつながらない。例文帳に追加

Even though consumers are more aware of product safety and quality and are strongly interested in local brand products, they will not purchase products, even value-added products, if producers and the region of origin simply leave the marketing of products to the distributor/ merchandiser. - 経済産業省

例文

現状においては、規模が小さい企業ほど「ブランド」という観点では海外市場に対する意識がまだまだ弱い状況であるが(第2-1-89図)、一方で事例2-1-8~2-1-10のように経営者自身がこうした市場環境の変化を認識し、自ら積極的に海外市場を見据えた取組を行う企業も現れており、今後はこのような企業が増加することが望まれる。例文帳に追加

Presently, awareness of overseas markets from the standpoint of branding is weaker at smaller enterprises (Fig. 2-1-89). On the other hand, as Cases 2-1-8 to 2-1-10 demonstrate, there are also emerging enterprises whose entrepreneurs are aware of the changes occurring in such markets and are actively targeting overseas markets, and such enterprises are expected to grow in number in the years ahead. - 経済産業省

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