意味 | 例文 (16件) |
暈しを含む例文一覧と使い方
該当件数 : 16件
暈し縫いにした刺繍例文帳に追加
embroidery having a {vignette stitch} - EDR日英対訳辞書
暈し染めという染色技法例文帳に追加
a dyeing method called {ombre dyeing} - EDR日英対訳辞書
入力画像に第一および第二の暈し強度の暈し処理を行って、第一および第二の暈し画像を生成する(S502)。例文帳に追加
Pieces of airbrushing with first and second airbrushing intensity are performed to an input image to generate first and second airbrushed images (S502). - 特許庁
第一および第二の暈し画像をブレンドした場合のブレンド係数と暈し強度の対応関係を示す関係式を導出する(S503)。例文帳に追加
A relational expression which shows correspondence between a blend coefficient when the first and second airbrushed images are blended together and airbrushing intensity is derived (S503). - 特許庁
作成されたイメージデータに対し、暈し編集処理を施す。例文帳に追加
The vignette edit processing is applied to the produced image data. - 特許庁
関係式を用いて目標暈し強度に対応するブレンド係数を求める(S505)。例文帳に追加
A blend coefficient corresponding to target airbrushing intensity is calculated using the relational expression (S505). - 特許庁
イメージデータに対する暈し編集効果の度合の変更を指示し、比較結果及び指示内容に基づいて、暈し編集処理における解像度を決定する。例文帳に追加
The change of the degree of a vignette editing effect is instructed, and resolution in vignette edit processing is decided based on comparison results and instruction contents. - 特許庁
次にテクスチャ画像において影の領域を暈し(S702)、夫々の領域の部分を夫々のモデルに貼り付ける(S703)。例文帳に追加
The region of the shadow is shaded off in the texture image (S702), and the respective region parts are stuck to the respective models (S703). - 特許庁
また、映像変換処理部300は、マッピングテーブルに基づき視点変換画像の画素値の変化を検出し、変化が大きい場合は暈し効果の強いフィルタ処理を、変化が小さい場合は暈し効果の弱いフィルタ処理を行う。例文帳に追加
The video image transforming section 300 detects variation in pixel value of the visual point transformation video image, based on the mapping table and performs filtering with strong shade-off effect in case of significant variation otherwise performs filtering with weak shade-off effect. - 特許庁
第1シェード5と第2シェード6との間の隙間16および投影レンズ4の光学制御部18は、カットオフラインCLに重畳する暈し用の配光パターンGPを形成する。例文帳に追加
A gap 16 between the first shade 5 and the second shade 6 and an optical control part 18 of the projection lens 4 form a shading-off light distribution pattern GP overlapped on the cutoff line CL. - 特許庁
第2シェード6のうち第1シェード5の近傍部分の第3反射面16は、カットオフラインCLに重畳する暈し用の配光パターンGPを形成する。例文帳に追加
A third reflecting surface 16 of the second shade 6 in the vicinity of the first shade 5 forms a shading-up light distribution pattern GP overlapped on the cutoff line CL. - 特許庁
仮想空間における注視点の手前方向及び奥方向の少なくとも一方にあるポリゴンを暈して表示可能なゲームソフトウエアの提供。例文帳に追加
To provide game software for obscuring and displaying a polygon which is present in at least either the front direction or deep direction of a gazing point in a virtual space. - 特許庁
印刷物10上の帯状の印刷模様1が、印刷物の外縁Eまで伸びた部分の外縁近傍に於いては、外縁に平行な方向に変化するグラデーション領域1gを設けて帯の境界を暈した印刷模様とする。例文帳に追加
The belt-like printed pattern 1 on a printed matter 10 is made to look like a printed pattern with a haloed belt border by setting a gradation region 1 g which changes parallel with the outer edge, in the neighborhood of the outer edge of a part stretching upto the outer edge E of the printed matter 10. - 特許庁
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