「along the road」を含む例文一覧(734)

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  • To provide drain members for the road surface, which can be laid by using a crane even when laying them very closely along the fence of a private house or the wall of a building and, on the other had after the work, the auxiliary fittings for the suspension can be removed and exposed attaching holes can be neatly closed, and the drain members can be aggressively utilized for indicating the shoulder of a carriageway.
    民家の塀や建物の壁に沿ったぎりぎりの個所に配置するような場合にもクレーンを用いた敷設作業ができる一方、施工後、懸吊補助具を取り除いて露出した取付穴を体裁よく塞ぐことができるとともに、車道の路肩表示のために積極利用できる路面排水用材を提供する。 - 特許庁
  • The sound insulation wall provided along the side of a road and constituted by connecting a translucent sound insulation panel in the direction of the height fixes a gutter-like coping 6 widened upward and leading the lower part to a main line side surface 5a of the translucent sound insulation panel to the top edge section on the top stage.
    道路の側部に沿って設けられかつ透光性の遮音パネルを高さ方向に継いで構成された遮音壁であって、最上段の透光性遮音パネル5の頂縁部に、上方に向かって拡開し下部が透光性遮音パネルの本線側表面5aに通じた樋状の笠木6を固定している。 - 特許庁
  • An engaging projection 5 is formed downward from the lower surface of the coach 3, and an auxiliary rail 7 having a running groove 8 opened upward is arranged along a lower part of the coach 3 running on, at least, the rail 1 positioned on a road 6, and the engaging projection 5 of the coach 3 is inserted for running in the running groove 8 of the auxiliary rail 7.
    車両3の下面から係合突部5を下方に突設し、上方に開口せる走行溝8を有する補助レール7を、少なくとも道路6上に位置したレール1を走行する車両3の下部に沿うように配設し、車両3の係合突部5を補助レール7の走行溝8に走行自在に挿入させる。 - 特許庁
  • This speed suppressing device comprises three speed suppressing means 10 each having a restricted zone 11 projecting to the center of the vehicle passing zone 1 to reduce the width of the vehicle passing zone 1 and a separating zone 12 installed at the position opposite to the restricted zone 11 along a road at intervals of approximately three times the overall length of the speed suppressing means 10.
    速度抑制装置は、車両通行帯1の中央に向かって、車両通行帯1の幅員を狭めるように突出した狭さく帯11と、この狭さく帯11と対向する位置に設けられた分離帯12とを有する速度抑制手段10を、道路に沿って、速度抑制手段10の全長の3倍程度離間した状態で3つ備えている。 - 特許庁
  • The Prince was supported by a staff officer, Takamori SAIGO and as the government army was advancing down the Tokaido, it was recorded in Imperial Taruhito's diary that it was a quiet country road to the east, the Prince was on the palanquin, he went on horseback, riding to far places along the way, ate many nice foods which were popular in various places, and enjoyed looking at Cherry blossoms and writing poetry.
    参謀の西郷隆盛に補佐され官軍は東海道を下って行くが、この東征の旅路も実はのどかなものであり、親王は常に輿に乗って移動し、途中の宿場で馬の遠乗りをしたり、各地の名産品に舌鼓を打ったり、花見や和歌に興じたりする様子が親王自身の日記に書き残されている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • In the case that a vehicle crosses a track from a road along the track of a streetcar to turn right, when detecting a streetcar scB coming at a right turn crossing wherein the right turn vehicle vcA tries to cross the track to turn right from behind the right turn vehicle vcA, approach information of the streetcar scB is notified to a driver of the right turn vehicle vcA from a car navigation system.
    車両が路面電車の軌道に沿った道路から軌道を横切って右折するケースにおいて、右折車vcAが軌道を横切って右折しようとする右折交差点に対して、右折車vcAの後方から向かってくる路面電車scBを検知した場合には、カーナビゲーションシステムから右折車vcAの運転者に対して路面電車scBの接近情報を報知する。 - 特許庁
  • A position data storage method used especially navigation and/or a road information service system allows a current position to be detected due to the assistance of a position discovery system, a title to be allocated at the current position, allows the current position to be allocated along with the title for selecting the stored current position due to the assistance of the related title.
    特にナビゲーション及び/又は道路情報サービス・システムに用いる位置データ記憶方法は、位置発見システムの補助で現在位置が検出され、現在位置にタイトルが割り当てられ、現在位置が、割り当てられたタイトルと共に記憶されて関連するタイトルの補助でその記憶された現在位置を選択することができるようにする。 - 特許庁
  • The road structure 1 includes: a porous layer 5 formed by placing a soil material, a cement solidifier, an aggregating agent and a water kneaded substance; and a vegetation layer 6 formed on the porous layer 5 within a groove 9 formed in the ground 8 between the curbstone 4, which is disposed along the boundary between a driveway 2 and the walkway 3, and the walkway 3.
    道路構造1は、車道2と歩道3との境界に沿って配列された縁石4と歩道3との間の地盤8に形成された溝部9内に、土質材、セメント系固化剤、団粒化剤及び水の混練物を打設して形成された多孔質層5と、多孔質層5上に形成された植生層6と、を備えている。 - 特許庁
  • Jisha fushin aimed to construct, repair and manage jisha (temples and shrines) and specifically, it included holding festivals or fairs along the sando (the road approaching a temple), inside the precincts, or in the temple town; they also collected a portion of the sales from street vendors as rent for their stalls, proceeds from tomikuji (lottery), precursor to today's takarakuji, and terasen (fee charged to a gambling salon) as rent from gambling halls in the days when gambling held by common people was legal.
    -寺社の造営、修繕や維持管理を目的としたもので、具体的には参道や境内、門前町において祭りや縁日を開催し、出店者から売り上げの一部を、場所代として提供してもらう事や、宝くじの元となった富くじの収益や、庶民が自ら行う賭博が合法であった時代には、賭博開帳の場所代としての寺銭などが挙げられる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • The navigation device 1 loaded on a vehicle, for guiding along a route to a destination by utilizing road information, includes an ECU 5 for searching for the route to the destination, corresponding to at least either of a support content and a utilization state in a driving operation support device 6 for supporting the driving operation of the driver of the vehicle 10.
    ナビゲーション装置1は、車両に搭載され、道路情報を利用して目的地へのルートを案内するものであって、車両10のドライバの運転操作を支援する運転操作支援装置6における支援内容及び利用状況の少なくとも一方に応じて、目的地へのルートを検索するECU5を備えている。 - 特許庁
  • In a guardrail 1 in which a steel part beam 2 is installed between columns to prevent deviating out of the road of a vehicle which collides with or contacts the steel beam 2, a buffer member 11 packing a buffer material inside or a cylindrical buffer member with prescribed flexural rigidity is attached on the side face of the roadway side of the steel beam 2 in a detachable manner so as to extend along the steel beam 2.
    支柱間に鋼製部ビーム2を架設し、鋼製ビーム2に接触あるいは衝突した車両等の道路外への逸脱を防止するようにしたガードレール1において、鋼製ビーム2の車道側側面に、内部に緩衝材を充填した緩衝部材11あるいは所定の曲げ剛性を有する筒状緩衝部材を、鋼製ビーム2に沿って延在するように取り外し可能に取り付ける。 - 特許庁
  • An optional landscape along the road is photographed successively into an animation or a static image by a camera, a video camera 10 or the like, a flaw and deformation on the image are corrected by an image processing computer 20, and a correction processing 50 for the image for adjusting lightness, contrast and the like, and design effect processing 60 are executed to correct the image.
    任意の道路沿線の風景を、カメラやビデオカメラ10等で動画や静止画にして連続撮影し、画像加工処理用コンピューター20で、画像上の傷や歪みを修正したり、明るさやコントラスト等の調整をしたりする画像の加工修正処理50、及び、デザイン効果加工処理60を施し画像を修正する。 - 特許庁
  • A traveling track of each other vehicle obtained by an other vehicle tracking part 3 to track the other vehicles rearward of the own vehicle detected by a radar positioning device 1 and a traveling track of the own vehicle calculate reliability being the traveling track along the road shape by an operation state or the like of a speed v, an acceleration dv and angular velocity dθ and a blinker of each vehicle.
    レーダ測位装置1で検出した自車後方の他車を他車追尾部3で追尾して得られる各他車の走行軌跡、及び、自車の走行軌跡が、道路形状に沿った走行軌跡である信頼度を、各車両の速度vや加速度dvや角速度dθや方向指示器の操作状態などより算定する。 - 特許庁
  • An accommodation member 16 that is arranged so as to extend along the longitudinal direction of a pipe member, and regulates an accommodation part 15 for accommodating a draw-in cable 14 branched from a trunk line cable 13 into the pipe member is arranged in the pipe member 11 that accommodates the trunk line cable 13 of a communication cable 12 and is embedded under the surface of the road.
    通信ケーブル12の幹線用ケーブル13を収容し道路の路面下に埋設される管部材11の内部に、該管部材の長手方向に沿って伸びるように配置され、該管部材の内部に幹線用ケーブル13から分岐した引込用ケーブル14を収容するための収容部15を規定する収容部材16を設ける。 - 特許庁
  • The future steering angle predicted by the steering predicting means 30 is displayed on a steering wheel 10 part as a moving distance by a display means 20, and the future steering angle is sensibly recognized as running along the actual steering angle so that information on a future road shape can be precisely transmitted without relying on the feeling of the driver.
    操舵予測手段30で予測した将来のステアリング操舵角を、ステアリングホイール10部分に移動量として表示手段20で表示し、将来のステアリング操舵角を実際の操舵角に沿ったものとして感覚的に認識し、運転者の感に頼ることなく将来の道路形状の情報を的確に伝える。 - 特許庁
  • This road-to-vehicle communication system has roadside antennas installed along a the path where the mobile station can travel and communication directly with the mobile station by radio and one radio device which outputs radio signals radiated and outputted by the roadside antennas and receives a radio signal acquired by one of the roadside antennas.
    本発明の路車間通信システムは、移動局が走行可能な走行路に沿って設置され、移動局との直接の無線通信を行う複数の路側アンテナと、複数の路側アンテナが放射出力する無線信号を出力したり、及び又は、複数の路側アンテナのいずれか1以上が捕捉して得た無線信号を受信処理したりする1個の無線装置とを有する。 - 特許庁
  • When the distance or time to another border belonging to the same administrative district as a border along a run road where the vehicle is going to pass is a fixed value or smaller, a reporting prohibition means 7 prohibits a border pass report means 6 from reporting a border pass guide even if a border pass judge means 4 judges that the vehicle is to pass the border.
    走行道路沿いのこれから通過しようとする境界と同じ行政区画に属する別の境界との距離または時間が一定の値以下の場合には、境界通過判定手段4が境界通過を判定しても、報知禁止手段7が境界通過報知手段6の境界通過案内報知を禁止する。 - 特許庁
  • A vehicle sensor 1 is buried along with a painting line on the road while being provided with a piezoelectric element 2 as a piezoelectric means, first and second case members 4 and 5 respectively provided on both the sides of this piezoelectric element 2, and an elastic member 3 housed in the first and second case members 4 and 5 together with the piezoelectric element 2.
    車両センサ1は、圧電手段としての圧電素子2と、この圧電素子2を挟んで両側にそれぞれ設けられる第1ケース部材4及び第2ケース部材5と、圧電素子2と共に第1ケース部材4及び第2ケース部材5に収納される弾性部材3と、を備えており、道路上の塗装線に埋設される。 - 特許庁
  • To provide a navigation system for an automobile by which route search information is changed automatically so as to give priority to a general road, when the automobile running along a search route is changed from running operation to an expressway on the basis of the route search information so as to give priority to the expressway, and to provide a navigation method.
    高速道路優先を含む経路探索情報に基づく探索経路に沿い走行する自動車を高速道路への走行から変更するとき、経路探索情報を、一般道路優先を含むように自動的に変更するようにした自動車用ナビゲーションシステム及びナビゲーション方法を提供する。 - 特許庁
  • The navigation system is constituted to display a locus point D by superimposing the point D upon a node N after the system detects that its location P measured based on signals transmitted from a GPS satellite, by utilizing data for map matching composed of nodes N arranged at intervals along a road R on a map M and links L which respectively connect front and rear nodes N passes through the node N.
    地図M上の道路Rに沿って間隔を隔てて配置されるノードNと、互いに前後するノードNを接続するリンクLとからなるマップマッチング用データを利用し、GPS衛星から発信される信号に基づいて測位した自位置Pが、ノードNを通過したことを検出した後、このノードNに重ねて軌跡点Dを表示するようにした。 - 特許庁
  • To provide a jogging cart to solve such problems that motion of a dog is mainly walking along on the street, and in summer temperature of road surface usually becomes high and walking is carried out in early morning or the evening, and the dog performs marking as a habit and motion in the residential street is a subject in sanitary aspect, and walking becomes slow in advanced age, though same is said for human as well.
    犬の運動は主に路上を歩くことであった、夏季は路面の温度が高くなり早朝か夕方にするのが通常であった、又、犬は習性としてマーキングするため住宅街での運動は衛生面での課題であった、高齢になると歩行が遅くなり、人も犬も同じであるがその課題を解決する犬のジョギングカートを提供する。 - 特許庁
  • In fact, a lot of related companies of automobile parts and the electronic parts industry in the Tohoku area are located in the manufacturing area developed along the national highway No. 4 that is a local main road or Tohoku Expressway, it is considered that their products are exported via a trade base in Kanto area such as Keihin port and Narita Airport.
    実際に、東北地域の自動車部品や電子部品産業は、地域の幹線道路である国道4 号線や東北自動車道沿いに造成された工業団地内に関連企業が多く立地しており、製品が京浜港や成田空港といった関東地域の貿易拠点経由で輸出されることも考えられる。 - 経済産業省
  • Only for the situation that specified caution points, e.g. sharp curves and crossings exist in possible directions, in which a car may run into a junction but no running guidance may be given, i.e., along a road, the report is made for warning against caution points every approach to the caution point.
    目的地経路が設定されていない場合には、分岐点においていずれの方向にも走行する可能性があるが、走行案内がされないと予想される方向、つまり「道なり」の方向に所定の警戒地点(例えば急カーブや踏切)が存在する状況に限り、その警戒地点に近接する毎に、その警戒地点に対する注意喚起のための報知を行う。 - 特許庁
  • In the tire 50 used for both of traveling on a road and traveling on a rail of a track, regarding two circumferential grooves formed at both outer sides of an abutment area T of the rail among a plurality of circumferential grooves 52, 53 formed along a tire circumferential direction on a tread surface 51, width is formed more widely than the other circumferential groove 52.
    道路上の走行と軌道のレール上の走行の両方に使用されるタイヤ50であって、トレッド面51上にタイヤ周方向に沿って複数形成される周溝52,53の中で、レールの当接領域Tの両外側に形成される二本の周溝53について、他の周溝52よりも幅を広く形成した。 - 特許庁
  • The travel position detecting device of a conveying vehicle traveling along a travel path arranged on a road surface of a container yard is provided with a GPS receiver 36 for acquiring positional information from a GPS satellite, and automatically sets an accurate initial position by setting the positional information acquired by the GPS receiver 36 in an initial position in starting travel.
    コンテナヤードの路面に設けられた走行経路に沿って走行する搬送車両の走行位置検出装置において、GPS衛星から位置情報を取得するGPS受信機36を備え、走行開始時において、GPS受信機36により取得された位置情報を初期位置に設定することにより、正確な初期位置を自動的に設定する。 - 特許庁
  • To offer data carrier installation structure of a cable, which enables electromagnetic wave communication with practical communication sensitivity between a data carrier and an external communication apparatus, in an arbitrary position along a road where the cable is laid, by installing the data carrier in the cable where a bundle of core wires are covered with a resinous protective layer, and its installation method.
    本発明は、芯線束の周囲を樹脂製の保護層で保護したケーブルにデータキャリアを設置し、そのケーブルの敷設路に沿った任意の位置において、該データキャリアと外部の通信機器との間で実用的な通信感度で電磁波通信が出来るケーブルのデータキャリア設置構造及びその設置方法を提供することを可能にすることを目的としている。 - 特許庁
  • To prevent unnecessary information from being provided to an operator, to prevent the operator from feeling annoying, to reduce stress of the operator, and to enable the operator to feel comfortable, by displaying a waiting screen on a display part when a vehicle is traveling along a route wherein peripheral road information is known.
    周辺の道路情報が既知である経路を車両が走行している場合には、表示部に待ち受け画面を表示させるようにして、操作者にとって不要な情報を提供することなく、操作者が煩わしく感じることがなく、操作者のストレスを和らげ、操作者が快適に感じることができるようにする。 - 特許庁
  • In an SAS control mode in which a vehicle is controlled to travel along a travel division line on a road by an SAS control device 23, when the driver inputs steering torque larger than predetermined torque #Tq via a steering wheel 11, the device 23 makes a torque command to be inputted into an EPS control device 24 to be zero.
    SAS制御装置23によって車両が道路上における走行区分線に沿って走行するように制御されるSAS制御モードにおいて、運転者が所定のトルク値#Tqよりも大きい操舵トルクをステアリングホイール11を介して入力した場合には、SAS制御装置23はEPS制御装置24に入力するトルク指令をゼロとする。 - 特許庁
  • Reduction in rigidity as a result of lowering of the bead filler height is compensated by a rubber layer 24 which is arranged between a carcass 14 and a side tread part 18, mixed with nylon fiber, and prevented from hardening along travel, so that deterioration of road noise can be suppressed while lateral rigidity and longitudinal rigidity of the tire is maintained.
    なお、ビードフィラーを低くしたことによる剛性の低下は、カーカス14とサイドトレッド部18との間に配置したナイロンの繊維の配合された走行により硬化しない繊維入りゴム層24で補うので、タイヤの横剛性、縦剛性を維持しつつ、上記のようにロードノイズの悪化を抑えることが出来る。 - 特許庁
  • To provide a foreign object removing device for a track branch section, by which a pipe for supplying compressed air is prevented from being broken with running derailed wheels, and construction work and maintenance work are facilitated, in the track branch section provided with a concrete guard and a road surface board arranged along rails to cope with derailing caused by an earthquake in a slab track.
    スラブ軌道において地震による脱線に対応するためにレールに沿ってコンクリート製のガードと路面板とが設けられた軌道分岐部において、圧縮空気を供給する配管が脱線した車輪の走行によって破損してしまうことを防止できるとともに、施工作業や保守作業を容易に行うことができる、軌道分岐部の異物除去装置を提供する。 - 特許庁
  • The drain block port is divided into the water conducting section on a roadway side into which rain water under an ordinary water level chiefly drops and flows along the overflow wall in the flowing direction of the water conducting cross section, and into the infiltration water conducting section on the road shoulder side provided with an infiltration ejection port on the sidewall or at the bottom.
    U形側溝、落し蓋側溝、管渠側溝、自由勾配側溝等排水ブロックによる道路排水施設において通水断面の内、平水位以下が流れ方向の越流壁によって雨水がもっぱら落下流入する車道側の通水部と、側壁ないし底部に浸透吐出口を設けた路肩側の浸透通水部とに区分された排水ブロック工の直下ないし路肩歩道側に密着して浸透トレンチを併設し、越流壁以上の高水位時のみ浸透通水部から浸透トレンチへも排出し流出量を抑制する。 - 特許庁
  • The navigation ECU 2 updates transport facility data when transport facility data obtained by the media connection part 10 or the external information reception part 11 are reformed or abolished, calculates a regular route from a starting place to a destination by using road data, calculates a special route excluding a route for a shuttle vehicle when the route for the shuttle vehicle exists in the regular route, and performs guidance along either route.
    ナビECU2は、メディア接続部10又は外部情報受信部11により取得した交通機関データが、改廃されているときに当該交通機関データを更新し、道路データを用いて出発地から目的地までの通常ルートを算出すると共に、該通常ルート内に前記路線車両の経路が存在する場合には、当該路線車両の経路を外した特別ルートを算出し、いずれかのルートについての案内を行う。 - 特許庁
  • To provide an information providing method which can distribute information when a vehicle accident occurs and the information of large scale (music data, image data, video data, etc.), is requested by a vehicle by deciding autonomously to or not to distribute the information to a vehicle via plural roadside devices in an information providing system including the roadside devices placed along a road and traveling vehicles.
    本発明は、道路に沿って設置された複数の路側機器と道路を走行する車両によって構成される情報提供システムにおいて、車両に情報を配信するか否かを路側機器が自律的に判断することにより、車両事故が発生した場合の情報配信や車両から大規模情報(音楽データ、画像データ、映像データ等)を要求された場合の情報配信を実現する情報提供方式に関する。 - 特許庁
  • (xvii) Roadside district plans shall be stipulated in order to prevent nuisances arising from road traffic noise and to promote adequate and reasonable land use. In such cases, regarding roadside district plans that stipulate roadside redevelopment promotion areas (i.e., roadside redevelopment promotion areas provided for in paragraph (3), Article 9 of the Act Concerning the Improvement of the Areas along Trunk Roads; he same shall apply hereinafter), plans, aiming to promote reasonable and sound high-level use of land and the renewal of urban functions, shall be stipulated in a manner that allows for the implementation of uniform and comprehensive redevelopment or development improvement of urban areas, of which those plans for category 2 low-rise exclusive residential districts shall be stipulated to ensure that the protection of the favorable dwelling environment pertaining to low-rise housing around roadside redevelopment promotion areas is not hindered.
    十七 沿道地区計画は、道路交通騒音により生ずる障害を防止するとともに、適正かつ合理的な土地利用が図られるように定めること。この場合において、沿道再開発等促進区(幹線道路の沿道の整備に関する法律第九条第三項の規定による沿道再開発等促進区をいう。以下同じ。)を定める沿道地区計画については、土地の合理的かつ健全な高度利用と都市機能の増進とが図られることを目途として、一体的かつ総合的な市街地の再開発又は開発整備が実施されることとなるように定めることとし、そのうち第一種低層住居専用地域及び第二種低層住居専用地域におけるものについては、沿道再開発等促進区の周辺の低層住宅に係る良好な住居の環境の保護に支障がないように定めること。 - 日本法令外国語訳データベースシステム
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