「along the road」を含む例文一覧(734)

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  • Incidentally, the home of Shuten-doji 'Mt. Oe' is believed to have been a mountain along Mt. Oe in Tango, but some say it might have been a mountain along the Sanin-do Road on the border between Yamashiro and Tanba Provinces in Nishikyo Ward, Kyoto City.
    なお、酒呑童子の本拠とした「大江山」は、この丹後の大江山であったという説のほかに、京都市西京区にある山城国と丹波国の境、山陰道に面した大枝山(おおえやま)という説もある。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • The route starts in front of Heian-jingu Shrine; proceeds along Oike-dori Street, Karasuma-dori Street, Imadegawa-dori Street, Kamo-kaido Road, and Kitayama-dori Street; goes north along Kawabata-dori Street into a turnaround point in front of the Kyoto International Conference Center; goes south along Shirakawa-dori Street; and follows Marutamachi-dori Street back to the front of Heian-jingu Shrine.
    平安神宮前から御池通、烏丸通、今出川通、加茂街道、北山通、川端通を通り北上、国立京都国際会館前で折り返して白川通を南下、丸太町通を通り平安神宮前まで戻るルート。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • The groove shape of the upper face of the pavement plate has a horizontal groove extending along the whole rail road line and an intermittent vertical groove crossing with the horizontal groove in the crossing direction against the rail road line, a slant groove crossing with the adjacent horizontal groove and the vertical groove at a specified angle is provided, and the bottom of each groove is made flat.
    また、前記舗装板上面の溝形態を、線路方向全長に亘る横溝部と、その横溝部に交差し線路横断方向に断続的な縦溝部を設け、その隣接する縦溝部間を所定の角度で交差して結ぶ斜溝部を設けて、各溝部の底部をフラットにする。 - 特許庁
  • The positional data using terminal being the receiver side specifies the road interval along the POI by map matching the road configuration using the received positional information providing data and the map data provided in the own device, and based on the virtual configuration of the POI position is specified.
    位置情報受信側である位置情報利用端末装置は、受信した位置情報提供データと自装置に備える地図データとを用いて、道路形状をマップマッチングさせることでPOIが接する道路区間を特定し、仮想形状に基づいてPOI位置を特定する。 - 特許庁
  • After the excavated soil generated in the dam construction work is conveyed via a road 22 arranged along the river bank to the conveyor device 10, the conveyor device 10 is reversely driven in a direction that conveys the aggregate raw material, and the excavated soil is conveyed to the access road 7 to the quarry 3 by means of the conveyor device 10.
    掘削工事で発生する掘削土を河岸に設けた道路22を介してコンベア装置10まで運搬した後、コンベア装置10を骨材原料の搬送時とは逆方向に駆動して、掘削土をコンベア装置10により原石山3へのアクセス道路7まで搬送する。 - 特許庁
  • A spontaneous light emitting road rivet 20 having directivity in light emission is arranged along the crosswalk 1, and the attention of the driver is aroused by emitting the light 22 by the spontaneous light emitting road rivet 20 toward the vehicle 3 trying to turn rightward according to crossing of the pedestrian 2 and the bicycle by using sensor information.
    横断歩道1に沿って発光に指向性を持つ自発光式道路鋲20を設置し、センサ情報を用いて歩行者2や自転車の横断に合わせて、右折しようとする車両3に向けて自発光式道路鋲20を発光22させてドライバの注意を喚起するようにしたことを特徴とする。 - 特許庁
  • The method has a step for accessing a database including data showing a crossing in a route road network and a segment of the route road in a geographical area where the automobile travels, and deciding one or more routes along the route roads allowing the travel of the automobile from the present position of the automobile.
    方法は、自動車両が走行している地理学的領域にある経路路のセグメント及び経路路網の交差点を表すデータを含むデータベースにアクセスし、及び自動車両が、自動車両の現在位置から走行することができる経路路に沿った一つ以上の経路を決定する段階を含む。 - 特許庁
  • A barrier (B) for preventing the leak water (A) falling from expansion joints (J1)-(J7) at the joint section (S) of a road bridge along the joint section (S) from flowing to at least the lower surface of a concrete floor slab (1) of the road bridge is suspended from the expansion joints (J1)-(J7) themselves or the concrete floor slab (1).
    道路橋継ぎ目部(S)の伸縮継手(J1)〜(J7)からその継ぎ目部(S)に沿って落下する漏水(A)が、道路橋における少なくともコンクリート床版(1)の下面位置まで伝わることを防ぐバリアー(B)を、上記伸縮継手(J1)〜(J7)のそれ自体又はコンクリート床版(1)から吊り下げた。 - 特許庁
  • To provide a camera apparatus that estimates the road linear shape in front of the vehicle even when it is difficult to detect the white lines and a three-dimensional object present along the side of the road or determines whether it is required to decelerate the vehicle by controlling the brake before a curve.
    道路の白線や道路端立体物の検出が難しい状況においても、自車前方の道路線形を推定でき、又は、カーブの手前でブレーキを制御して自車を減速させる必要があるか否かを判定できるカメラ装置を提供する。 - 特許庁
  • The light distribution control ECU30 is arranged to implement navigation cooperation control, to adjust only the optical axis direction of the headlight lamp along the road direction, calculated based on the road data by controlling the first swivel unit 11, independently from the second swivel unit 12.
    そして、この配光制御ECU30は、第2のスイブル装置12とは独立して第1のスイブル装置11を制御することにより、前照灯110の光軸方向のみを、道路データに基づいて算出した道路方向に調整するナビ協調制御を実施するように構成してある。 - 特許庁
  • According to the vehicle traveling support device 10, when wheel ruts on a road covered with snow or an object contour, etc. of bushes extending along the edge of the road is recognized as an edge of the lane mark, the variation degree of an arrangement of the lane mark is equal to or greater than a threshold.
    車両走行支援装置10によれば、積雪がある道路にできた轍、または、道路わきに沿って延在する茂み等の物体の輪郭等がレーンマークのエッジとして認識された場合、当該レーンマークの配置態様のばらつき度合が閾値以上となる。 - 特許庁
  • This vehicle length discrimination device 10 is equipped with a scanning sensor 12 for scanning a prescribed range on the front and back in the vehicle traveling direction on the vehicle road 1, and a processing device 14 for discriminating the vehicle 3 length passing along the vehicle road 1 based on scan data from the scanning sensor 12.
    本発明の車長判別装置10は、車路1において車両走行方向前後の所定範囲をスキャンするスキャニングセンサ12と、スキャニングセンサ12からのスキャンデータに基づき車路1を通過する車両3の長さを判別する処理装置14と、を備える。 - 特許庁
  • Even if the moving body 2 bends forward during travelling on an irregular land, the moving body is brought into a state in which an interval from a sensor 5 to a road surface F along with the detection direction of the sensor 5 becomes larger, so that it becomes possible for the moving body 2 to correctly travel without erroneous detection of the road surface F as an obstacle.
    不整地走行時等に移動体2が前傾姿勢になっても、障害物センサ5の検知方向に沿った障害物センサ5から路面Fまでの距離が遠い状態となるため、路面Fが障害物として誤検知されることがなく正しく走行移動可能となる。 - 特許庁
  • Drain channels 14, 15 for draining water are formed in the gutters 11, 11 of a road shoulder formed on the side of a road 1 extendedly along the extending direction of the gutters 11, 11 through communication pipes 12, 13 buried in grating parts and the ground at positions apart a predetermined interval from the gutters 11, 11.
    道路1脇に設けられた路肩の側溝11,11には、グレーチング部及び地中に埋設される連通管12,13を介して、排水路としての排水路14,15が、側溝11,11から一定間隔を置いて、この側溝11,11の延設方向に沿って延設されている。 - 特許庁
  • The sound insulation wall provided along the side of a road and constituted by connecting a translucent sound insulation panel in the direction of the height has a bending top section 51 aslant and upward extending a translucent sound insulation panel 5 on the top stage toward a bypass road side.
    道路の側部に沿って設けられかつ透光性の遮音パネルを高さ方向に継いで構成された遮音壁であって、最上段の透光性遮音パネル5が側道側に向かって斜め上向きに延びる屈曲頂部51を有している。 - 特許庁
  • A water-collecting pit (3) for storing the rain water falling on the high level road (1) through an aqueduct (2) is installed in the site under the elevating structure, and the stored rain water is introduced to a U-slot made of a porous concrete, and installed along a retaining wall (6) of a service road (5).
    高架道路(1)上の雨水を、導水管(2)を介して収納する集水桝(3)を高架下に設け、収納した雨水を、給水管(4)により、側道(5)の擁壁(6)に沿って設けた多孔コンクリート製のU字溝(7)に導入する。 - 特許庁
  • The road information providing device quantizes a quantity of state of traffic information changing along with the road, converts the quantized quantity of state into a statistically biased value, encodes the value and provides the value to a traffic information using device such as a car navigation system.
    交通情報提供装置は、道路に沿って変化する交通情報の状態量を量子化し(b)、量子化した前記状態量を統計的に偏りを持つ値に変換し(c)、前記値を符号化して(d)、カーナビなどの交通情報利用装置に提供する。 - 特許庁
  • A shielding rate indicating a ratio occupied with an object to the view field of the driver in the own vehicle is calculated as to the object such as a preceding vehicle existing in a traveling direction of the own vehicle, a wall provided along a traveling direction road, and an ascending road, in an image processor 20.
    画像処理装置20では、自車両の進行方向に存在する先行車両、進行方向の道路に沿って設けられる壁、上り勾配道路等の物体について、自車両の運転者の視界に対する物体の占める割合を示す遮蔽率を算出する。 - 特許庁
  • The traffic state (b) of an objective road is sampled at predetermined intervals along the road, the sequence of sampled data obtained is divided into a plurality of blocks (block 1, block 2 and block 3), and encoding by orthogonal transformation is performed on a block basis for the sampled data contained in the blocks.
    対象道路の交通状況(b)を道路に沿って所定間隔で標本化し、得られた標本化データの配列を複数のブロック(ブロック1、ブロック2、ブロック3)に分割し、このブロックに含まれる標本化データを対象に、ブロックの単位で直交変換による符号化を行う。 - 特許庁
  • During the Edo period, Yamashina, Shinomiya, and Higechaya-oiwake (present day Oiwake, Otsu City) constituted a town along the Tokaido Road (it is now called Old Kaido Road or Old Sanjo-dori Street after the opening the Sanjo-dori Street), where there were many travelers including express messengers and parades by daimyos who would alternate their Edo residence.
    江戸時代は山科や四宮、そして髭茶屋追分(現在の大津市追分)までが東海道(三条通の開通に伴い、今は旧街道・旧三条通り等と呼ばれる)の街道筋として一続きの町となり、飛脚や参勤交代をはじめ多くの人々が行き交った。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • A piled-snow prevention board 3 is arranged along a road shoulder on the main-wind-direction side of the road or a track; a windmill frame 4 is attached to an upper part of the board 3; and a plurality of vertical shaft-type windmills 5 are arranged in a line in the windmill frame 4.
    道路や軌道の主風向側の路肩に沿って堆雪防止板3を配設し、この堆雪防止板3の上部に、風車枠4を取り付け、この風車枠4内に垂直軸タイプの複数の風車5を一列に並べて配置する。 - 特許庁
  • To provide a road information management system which bidirectionally transfers event data by voice to the spot information on the basis of a traffic route (road, railway) and spot information (intersection, address), and manages the event data of an arbitrary spot along the traffic route even during traveling.
    地点情報に、交通経路(道路、鉄道)と、地点情報(交差点、住所)とを用い、音声による双方向の事象データの授受が行え、走行中でも、交通経路に沿った任意地点の事象データを管理する交通路情報管理システムを提供する。 - 特許庁
  • To provide a sound insulating wall which is provided with an extra-length section joint capable of sliding along a wire rope passing through a support, so as to prevent the risk that the support may fall below a road or be turned and suspended in air, when a vehicle collides with the sound insulating wall constructed on the roadside of an elevated road etc.
    高架道路等の路側に構築された防音壁に、車両が衝突した際に支柱が道路下に落下し、或いは回転して宙吊りになる危険を防止するため、支柱に貫通させたワイヤーロープにスライド可能な余長部繋ぎ目を設けた防音壁を提供する。 - 特許庁
  • A vehicular traffic system is provided with a movement control section 20 which moves vehicles 1, ..., 1 in the moving pattern corresponding to a transportation demand along an exclusively used road R1 on which the vehicles 1 can run in platoons 2 and a route 10 composed of the road R1 and ordinary roads R2 passing through urban districts in the moving pattern in accordance with a transportation demand.
    車両交通システムは、車両1…1のプラトーン2走行が可能な専用道R1と、この専用道R1と市街地を通る一般道路R2とで構成される路線10上に沿って車両1を輸送需要に応じた運行パターンで運行させる運行制御部20とを備える。 - 特許庁
  • A processing section 150 of the map information generating device 100 sets the final arranging position of an annotation character string of the road number in scales 1, 2, 3, 4 at the position along the same number link recognized as being imparted with the same road number and where at least one annotation character string is displayed in the display region together with the road.
    地図情報生成装置100の処理部150は、スケール1,2,3,4における道路番号の注記文字列の最終配置位置を、同一の道路番号が付与されたと認識された同一番号リンクに沿いかつ少なくとも1つの注記文字列が道路とともに表示領域に表示される位置に設定する。 - 特許庁
  • A processing section 150 of the map information generating device 100 sets the final arrangement position of an annotation character string of the road number in scales 1, 2, 3, 4 at position along the same number link recognized as being imparted with the same road number and where at least one annotation character string is displayed, together with the road in the display region.
    地図情報生成装置100の処理部150は、スケール1,2,3,4における道路番号の注記文字列の最終配置位置を、同一の道路番号が付与されたと認識された同一番号リンクに沿いかつ少なくとも1つの注記文字列が道路とともに表示領域に表示される位置に設定する。 - 特許庁
  • In this isthmus, along the course of the Yodo-gawa River into which the Katsura-gawa River (Yodo-gawa River system) and the Kizu-gawa River (Kyoto Prefecture) merge, JR Kyoto Line (Tokaido Main Line), Tokaido Shinkansen (bullet train), Hankyu Kyoto Main Line and National Route 171 (Old Saigoku Kaido Road) are on the right bank, and Keihan Main Line and Old National Route 1 (now Kyoto Moriguchi Line of Kyoto and Osaka Prefectural Road 13 and Old Kyokaido Road) are on the left.
    この地峡には、桂川(淀川水系)・淀川・木津川(京都府)が合流して淀川となる川の流れに沿って、右岸にJR京都線(東海道本線)、東海道新幹線、阪急京都本線、国道171号(旧西国街道)が、左岸に京阪本線、旧国道1号(現・京都府道・大阪府道13号京都守口線、旧京街道)がある。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • In this vehicle performing automatic steering control based on roadside information obtained by reading information sources installed along a road by an information reader installed to the vehicle, the accuracy of the roadside information is determined based on road map information provided by a road map information providing means, and when the accuracy does not satisfy a predetermined criterion, the automatic steering control based on the roadside information is not performed.
    道路に沿って装備された情報源を車輌に装備された情報読取り装置により読み取ることにより得られる沿路情報に基づいて自動操舵制御を行う車輌に於いて、沿路情報の確度を道路地図提供手段が提供する道路地図情報に基づいて判断し、該確度が所定の基準に適合しないときには、沿路情報に基づく自動操舵制御を行わないようにする。 - 特許庁
  • The method for widening an existing road 2 forms an anchor groove 20 in ground 10 of the existing road 2 along the existing road 2, places a reinforced concrete anchor part 30 in the anchor groove 20, and places a reinforced concrete widening base 60 over the anchor part 30 to which it is connected by reinforcements 35 so that a widening portion 62 overhangs from the ground 10 toward a valley.
    現況道路2の道幅を拡張する工法であって、現況道路2が設けられた地盤10に、現況道路2に沿って、アンカー用溝20を形成し、このアンカー用溝20に、鉄筋コンクリート製のアンカー部30を打設し、このアンカー部30の上面に、鉄筋35で連結して、鉄筋コンクリート製の拡幅用路盤60を、その拡幅部分62が地盤10よりも谷側に張り出すように打設した。 - 特許庁
  • Data on images photographed by the photographing portion 56 of a navigation apparatus 52 are transmitted to an information center 10 as photographed data 78B, along with related information comprising position information on photographed spots, road discriminating data for discriminating a road photographed in course of running on map data, the direction of photographing, etc.
    ナビゲーション装置52の撮影部56で撮影された画像のデータは、撮影地点の位置情報,撮影時に走行中であって道路を地図データ上で識別するための道路識別データ,撮影方向などを含む関連情報とともに撮影データ78Bとして、情報センタ10へ送信される。 - 特許庁
  • To provide an automatic toll collection system capable of calculating a discount toll in response to a distance moved along a toll road in every discount time period, even when toll discount service is started or finished, or even when the discount time period is moved, during travel on the toll road.
    有料道路を走行中に、料金割引が開始もしくは終了、又は割引時間帯が移行した場合でも、割引時間帯毎での有料道路を移動した距離に応じて割引料金を算出することができる自動料金収受システムを提供する。 - 特許庁
  • A luminous visual guidance system A comprises a plurality of visual guidance lighters 1 disposed at predetermined intervals along a road or a tunnel, and a road management side control part 2 that generates a light-control driving voltage e for remotely controlling light emission of the visual guidance lighters 1 and supply the voltage to each visual guidance lighter 1.
    発光視線誘導システムAは、道路やトンネル等に沿って所定間隔を開けて複数配置された視線誘導灯1と、視線誘導灯1の発光を遠隔制御するために調光用駆動電圧eを生成して各視線誘導灯1に供給する道路管理側制御部2とを備える。 - 特許庁
  • To give correct information to a driver even in the case where a receiver can not receive information outputted from a transmitter, in a radio sign system where the transmitter for providing road sign information to a vehicle by a radio signal is arranged along a road, a receiver mounted on the vehicle receives road sign information which is outputted from the transmitter and information is provided to the driver.
    無線信号によって道路標識情報を車両へ提供する送信機を道路に沿って配置し、車両に搭載した受信機で、送信機から出力される道路標識情報を受信し、運転者に対して情報提供をする無線標識システムにおいて、送信機が出力する情報を受信機が受信できなかった場合でも、運転者に正しい情報を与えることを課題としている。 - 特許庁
  • In the wrong-way driving prevention device 10, signs 11 for guiding a vehicle to an exist direction, when the vehicle is parked in rest facilities 3 such as a service area and a parking area on an expressway to rest and then exists from the parking lot to a main track which is a one-way road are arranged at each prescribed interval, along the exist direction from an entry road 4 up to an exist road 6.
    逆走防止装置10は、高速道路1のサービスエリアやパーキングエリアなどの休憩施設3へ駐車して休憩した後に、駐車場から一方通行路である本線2へ退出する際に、車両に退出方向を案内する標識11が、進入路4から退出路6に至るまで退出方向に沿って所定間隔ごとに設置されている。 - 特許庁
  • The road surface condition is photographed practically from right above and the road is linearly photographed along its width direction, by a line camera 11 supported by a measuring vehicle 10 moving on the road in its travelling direction, and data successively photographed by the line camera are successively recorded in a recording medium 16 through a control device 15.
    道路を車両の走行方向に移動する測定車両10によって支持されたラインカメラ11により、路面状態を実質的に真上から幅方向に沿って道路を直線状に撮影し、ラインカメラによる連続的な撮影データを制御装置15を通して記録媒体16に連続的に記録する。 - 特許庁
  • A row house structure has a shared in-site private road 3 along an access 6 to each of houses 4 constituting a row house 1, a shared entrance 7 adjacent the outside of a house 4' existing at the end of the row house 1 and an access 8 from a public road 2 and an access 9 to the in-site private road 3.
    長屋1を構成する各住戸4の出入口6に沿って共用の敷地内私道3を有し、上記長屋1の端部に存する住戸4′の外側に隣接して共用玄関棟7を有し、該共用玄関棟7は公道2からの出入口8と上記敷地内私道3への出入口9を有する長屋式住宅構造。 - 特許庁
  • However, having got information that the government army was coming along the Odori-kaido Road, the 4th company of the Seigi-tai troop, the 13th company of the Raigeki-tai troop, the 1st company of the Kajnjo-tai troop, and the 8th company of the Raigeki-tai troop defended the invasion of the government army.
    しかしながら、踊街道から官軍が進出しているとの情報を受け、正義隊四番・雷撃隊十三番・干城隊一番隊・雷撃隊八番隊がこれを防いだ。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Hereby, the insulator parts 52, 54, 56 are compressed or tensile transformed, which restricts the excessive displacement along the axial direction of the shock absorber by its transformation resistance when the load along the axial direction is input from the road surface through an operation shaft 16 of the shock absorber.
    これにより、ショックアブソーバの作動軸16を介して路面側から軸方向に沿った荷重が入力した際には、インシュレータ部52,54,56がそれぞれ軸方向に沿って圧縮又は引張り変形し、その変形抵抗によりショックアブソーバの軸方向に沿った過大な変位を制限する。 - 特許庁
  • The cable holding part 5 includes a continuous body 7 extending along the road, and a plurality of cable connection members 8 for connecting the respective ends of the plurality of cables 2 at the positions away from each other along the longitudinal direction of the continuous body 7 in the continuous body 7.
    ケーブル保持部5は、道路に沿って延びる連続体7と、複数本のケーブル2のそれぞれの端部を連続体7における当該連続体7の長手方向に沿って互いに離間した位置に連結する複数のケーブル連結部材8とを有している。 - 特許庁
  • The control part avoids the formation of the light distribution pattern having the irradiation area on the oncoming traffic lane side above the horizontal line, when the light shielding body 410 exists along the road between the one's own traffic lane and the oncoming traffic lane.
    制御部は、自車線と対向車線の間に道路に沿って遮光体410が存在する場合に、水平線から上方の対向車線側に照射領域を有する配光パターンの形成を回避する。 - 特許庁
  • In the section south of the Keiji Bypass, zones for environmental facilities are provided along both sides of the road, consisting of side lanes (one lane and one-way traffic), lanes for cyclists and pedestrians, and planted zones, except along the sections built in a canal structure found between the Kyotanabe-matsui and Hirakata-higashi interchanges and between the Hirakata-minami and Katano-kita interchanges.
    京滋バイパス以南については、堀割構造である京田辺松井IC付近から枚方東IC付近、枚方南IC付近から交野北IC付近を除き、道路の両脇に副道(一方通行で1車線)・自転車歩行者道・植栽帯からなる環境施設帯を設置している。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • The name of Yamanobe-no-michi Road is supposed to come from the descriptions in the "Kojiki" (Records of Ancient Matters) at the part of the Emperor Sujin saying that the tumulus was at the Magari hill in Yamanobe-no-michi and the part of Keiko saying that 'the tumulus was located along Yamanobe-no-michi.'
    山辺の道の名称は、『古事記』では、崇神天皇の条「御陵は山辺の道のまがりの岡の上にあり」同じく景行紀には「御陵は山辺の道上にあり」とあり、これらに由来すると思われる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • After the 1968 establishment of the former Kyoto Seika University until 1989, when the Kyoto Seikadaimae Station opened, the station served as the nearest station from the university, and many rental apartments for students were built along the road (currently Prefectural Route 106) between the station and the university.
    1968年に京都精華大学(当時)が開校後、京都精華大前駅が1989年に開業するまで同校のもより駅となり、駅から学校までの街道(現:府道106号)沿いに学生アパートが多く建設された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • To provide vehicle conveying facilities on an expressway reduced in CO2 emission from automobile vehicles on the expressway, and achieved in a convenient travel mode shift (modal shift) without the need for reloading the automobile vehicles or the transshipment of cargoes between travel along a general road and movement along the expressway.
    高速道路での自動車車両のCO2排出量を削減するとともに、一般道走行と高速道路移動の間で自動車車両の載せ替え、貨物の積替えの必要のない利便性のよい走行形態移行(モーダルシフト)を実現する高速道路車両搬送設備を提供する。 - 特許庁
  • To provide a route searching device capable of re-searching for a routed, and presenting a route including a road along a river corresponding to a bridge, when a congestion is generated near the bridge included in the route during traveling along the route, and when a vehicle loaded with the device reaches a periphery of the bridge.
    ルート走行中、ルートに含まれる橋周辺で渋滞が発生した際、装置を搭載した車両が、上記橋付近に到達している場合に、ルートの再探索を行い、当該橋に対応する川に沿った道路を含む経路を提示するルート探索装置を提供することにある。 - 特許庁
  • On the next day, May 25, the 4th brigade advanced towards the south along the Shimoda-kaido Road, attacked the Beppu-tai troop and the 10th company of the Shinbu-tai troop on the rear from Sakamoto, Saibara, and Katsurayama, and drove them away to Yoshino.
    翌25日、第四旅団は下田街道を南下し、坂元・催馬楽・桂山から別府隊・振武隊十番中隊の背後を攻撃し、吉野へ追い落とした。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • On August 4, the detached 2nd brigade detoured to the vicinity of Tsuboya along the main road of Kijino, advanced through a by-pass and attacked the rear of the Miyazaki-Shinbo-tai troop (the troop of the soldiers recruited newly in Miyazaki) that had guarded the Watari-gawa River.
    別働第二旅団は8月4日、鬼神野本道坪屋付近に迂回して間道を通り、渡川を守備していた宮崎新募隊の背後を攻撃した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • The apparatus obtains the distance along a road from the present position to the spot of the failure if there is the failure on the anticipated route, and determines whether the distance is a predetermined distance or not (S130).
    予想走行経路上に交通障害があれば現在地から交通障害の発生地点までの道なり距離を求め、その距離が所定の距離以下か否かを判定する(S130)。 - 特許庁
  • This is mainly the reason that areas surrounding Yamashina Station and areas along the Outer Loop Expressway developed into a busy town but, in contrast, areas along the Old Tokaido Road and Ono Yamashina Teishajo Line of the Kyoto Prefecture Route 117 lost their prosperity.
    そのため山科駅周辺ならびに地下鉄東西線が地下を走る外環状線沿線は活気ある街に育ちつつあるが、かつてのメインストリートであった旧東海道や京都府道117号小野山科停車場線の繁栄振りは鳴りを潜め、空洞化が進んでいる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Higashi Koya-kaido road passed through the foot of the Ikoma mountain range bypassing the rivers in the Yodo-gawa River system and wetlands which used to exist around Lake Kawachi (Fukano-ike pond), and ran along the left bank of the Ishi-kawa River after crossing the Yamato-gawa River around Kawachi-Kokufu (presently, Fujiidera City).
    淀川水系の河川や、かつて存在した巨大な河内湖(深野池)周辺の湿地帯を避けて生駒山地の麓を通り、河内国府(現在の藤井寺市)付近で大和川を越えると石川(大阪府)の左岸に沿って通った。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
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