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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 機関特性曲線に関連した英語例文

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機関特性曲線の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 8



例文

内燃機関のための空気質量捕捉装置の少なくとも1つの特性曲線を生成する方法例文帳に追加

METHOD FOR FORMING AT LEAST ONE CHARACTERISTIC CURVE OF AIR MASS ACQUISITION DEVICE FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE - 特許庁

内燃機関がその範囲内において均一自己点火式で運転される特性曲線群範囲を拡大し、これにより自己点火を有する内燃機関のエミッション特性および消費特性をさらに改善することを可能にする、内燃機関の制御方法および内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide a method of controlling an internal combustion engine and the internal combustion engine capable of improving the emission characteristics and consumption characteristics of the internal combustion engine having self-ignition by enlarging the characteristic curve group range in which the internal combustion engine is operated by a uniform self-ignition system. - 特許庁

その範囲内において燃料が自己点火により点火される特性曲線群範囲が、内燃機関の過給により拡大される。例文帳に追加

The characteristic curve group range in which a fuel is ignited by the self-ignition is enlarged by the supercharging of the internal combustion engine. - 特許庁

多気筒内燃機関における全ての運転状態に対して正確なゼロ負荷特性曲線を求めることができる燃焼のミスファイア検知方法を提供する。例文帳に追加

To provide a combustion misfire detecting method capable of correctly determining a zero-load characteristic curve corresponding to every operating conditions in a multi-cylinder internal combustion engine. - 特許庁

例文

レール圧力を噴射量の関数として、内燃機関の第1の定常又は準定常の負荷状態において第1の特性曲線により調整する。例文帳に追加

Rail pressure, defined as a function of an injection amount, is adjusted by adopting a first characteristic curve in a first stationary or quasi-stationary load state. - 特許庁


例文

内燃機関の非定常の第2の負荷状態、特に非定常の全負荷においてレール圧力を噴射量の関数として第2の特性曲線により調整する。例文帳に追加

The rail pressure, also defined as the function of the injection amount, is adjusted by adopting a second characteristic curve in a second non-stationary load state, particularly under total non-stationary load. - 特許庁

燃料が高圧ポンプによって蓄圧器に搬送され、またこの蓄圧器における圧力が圧力制御バルブによって制限される例えば自動車の内燃機関を作動する方法において、圧力制御バルブの個別の特性曲線を内燃機関の動作中に求める。例文帳に追加

In this operation method for the internal combustion engine, in which fuel is conveyed to a pressure accumulator by means of a high-pressure pump and a pressure in the pressure accumulator is controlled by means of a pressure control valve, in an automobile, for example, individual characteristic curves of the pressure control valve are found during operation of the internal combustion engine. - 特許庁

例文

MBT(Minimum Spark Advance for Best Torque)からの遅角量に対する点火時期効率が内燃機関の燃焼時の熱発生率特性による着火遅れ期間、これに続く主燃焼期間に基づき運転条件の変化に対応する点火時期効率曲線の曲率が制御ユニット10にて補正される。例文帳に追加

As for the ignition timing efficiency to a lag amount from MBT (Minimum Spark Advance for Best Torque), a curvature of an ignition timing efficiency curve corresponding to a change of an operating condition is corrected by a control unit 10 according to the ignition lag time due to heat generation rate characteristic at the combustion time of an internal combustion engine and the subsequent main combustion time. - 特許庁

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