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「直噴エンジン」に関連した英語例文の一覧と使い方(14ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 直噴エンジンの意味・解説 > 直噴エンジンに関連した英語例文

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直噴エンジンの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 654



例文

また、式多気筒エンジンの二つの吸気弁と2つの排気弁の四弁をクランク軸心に対して傾斜位置に設けたものにおいて、この四弁に各々動弁駆動可能に係合させる吸気弁側ロッカーアームと排気弁側ロッカーアームのアーム比が同一となるよう設定を行う。例文帳に追加

In a direct injection type multi-cylinder engine in which two intake valves and two exhaust valves are inclined with respect to a center of a crankshaft, the arm ratios of the intake valve side rocker arm and the exhaust valve side rocker arm which are engaged with the two intake valves and the two exhaust valves, respectively as to be capable of driving the valve system are set to be equal to each other. - 特許庁

一サイクル毎に射燃料量を演算するようにされたエンジンの制御装置のであって、当該サイクルにおける各気筒における燃焼燃料量を接的もしくは間接的に検出する燃焼燃料量手段と、当該サイクルにおける射燃料量と前記燃焼燃料量との差に基づいて、当該サイクルで発生した残留燃料量(未燃燃料量)を演算する残留燃料量演算手段とを備えいる。例文帳に追加

This engine control device arithmetically operates a fuel injection quantity with every one cycle, and has a combustion fuel quantity means for directly or indirectly detecting a combustion fuel quantity in respective cylinders in the cycle, and a residual fuel quantity arithmetic operation means for arithmetically operating a residual fuel quantity (an unburnt fuel quantity) generated in the cycle, based on a difference between the injection fuel quantity and the combustion fuel quantity in the cycle. - 特許庁

ダイレクトスタートでもって作動される射方式の内燃機関のスタート・ストップ運転が低い温度のもとでも可能になり、かつ、エンジンを迅速かつ確実に始動できるようにするために、発生した内燃機関エネルギが圧縮行程動作も高まった摩擦動作も克服することが保証され、ひいてはエンストなどの交通の流れを妨げるような事態を生じさせることのないような手法を提供すること。例文帳に追加

To provide a means capable of starting/stopping a direct injection type internal combustion engine to be operated by a direct start at low temperatures, allowing the generated internal combustion energy to guarantee that it overcomes the compression stroke action and the raised friction action to quickly and surely start the engine, and capable of preventing the occurrence of engine stop which obstruct traffic. - 特許庁

例文

自己点火運転方式における、ガソリン射および可変弁操作を有するオットー・サイクル・エンジンの運転方法において、燃料消費量およびエミッションをさらに低減させることと、および自己点火運転方式において特に燃焼運転パラメータが変動したとき、燃焼ミスファイヤを回避し、ないしは燃焼ミスファイヤ後における燃焼の回復を可能にすることとが本発明の他の課題である。例文帳に追加

To further reduce a fuel consumption and emissions in an operation method of an Otto cycle engine with direct gasoline injection and with variable valve operation in a mode of operation with self-ignition, and to avoid combustion misfires especially during fluctuations of the operating parameters of the combustion in the mode of operation with self-ignition or allow for regeneration of the combustion after a misfire. - 特許庁


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