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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 直噴エンジンの意味・解説 > 直噴エンジンに関連した英語例文

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直噴エンジンの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 654



例文

コモンレール式射システムを用いた射ディーゼルエンジンのための微粒子フィルターの再生開始の方法例文帳に追加

METHOD FOR REVITALIZATION START OF PARTICLE FILTER FOR DIRECT-INJECTION DIESEL ENGINE WITH COMMON-RAIL INJECTION SYSTEM - 特許庁

筒内射式エンジン10では、インジェクタ12により燃焼室13内に燃料が射供給される。例文帳に追加

In a cylinder injection type engine 10, fuel is directly injected and supplied into a combustion chamber 13 by an injector 12. - 特許庁

燃料射量が通常時制限燃料射量Qlimoよりも少し多いため、エンジンの始動後の回転速度が安定する。例文帳に追加

Because fuel injection quantity is slightly more than the normal time limit fuel injection quantity Qlimo, engine speed just after the engine is started becomes stable. - 特許庁

この場合には、筒内直噴エンジンに対する燃料射量の減量補正されることでオーバリッチが回避される。例文帳に追加

In this case, the fuel injection quantity to the direct cylinder injection engine is correctively reduced to avoid over-rich. - 特許庁

例文

自動車エンジンのシリンダ内に射される燃料を強く渦流させることができる可変スワール型燃料インジェクタを提供する。例文帳に追加

To provide a variable swirl type fuel direct-injection injector constituted such that fuel injected in a cylinder of an automobile engine can be strongly swirled. - 特許庁


例文

適正な燃料霧距離と適正な圧縮比の両立を図ることが容易なディーゼルエンジン射式燃焼室を提供する。例文帳に追加

To provide a direct injection type combustion chamber of a diesel engine that easily achieves both a suitable fuel spray distance and a suitable compression ratio. - 特許庁

駆動電流の供給により開閉制御され、作動室内へ接に気体水素を射する水素射弁を備えた式水素エンジンの制御装置において、該水素エンジンの低温始動時に、水素射弁に供給される駆動電流が増大させられる。例文帳に追加

The control device for the direct injection type hydrogen fueled engine provided with a hydrogen injection valve controlled to open/close by the supply of a driving current to inject gaseous hydrogen directly into an working chamber, increases the driving current supplied to the hydrogen injection valve at the low temperature start of the hydrogen fueled engine. - 特許庁

エンジンの特定運転時において、圧縮上死点以降に点火しても着火安定性、燃焼安定性に優れ、エンジンの温度や触媒の温度を速やかに高めることができ、排気ガスの浄化性能に優れた火花点火式直噴エンジンを提供する。例文帳に追加

To provide a spark ignition direct injection engine having excellent ignition stability and combustion stability even if ignition is performed on and after a compression top dead center, immediately raising temperature of an engine and temperature of a catalyst, and having excellent exhaust emission control performance, during the specific operation of the engine. - 特許庁

エンジンの特定運転時において、圧縮上死点以降に点火しても着火安定性、燃焼安定性に優れ、エンジンの温度や触媒の温度を速やかに高めることができ、排気ガスの浄化性能に優れた火花点火式直噴エンジンを提供する。例文帳に追加

To provide a spark-ignition direct-injection engine having superior ignition stability and combustion stability even if ignition is carried out after a compression top dead center in particular operation of the engine, capable of quickly raising a temperature of the engine and a temperature of a catalyst, and having superior purifying performance of exhaust gas. - 特許庁

例文

ディーゼルエンジン又は型ガソリンエンジンのタイミング伝動機構に用いられるスプロケット10の少なくとも歯面に浸炭窒化焼入れ焼戻し処理による表面硬化処理層12が形成されていることにより、エンジンの耐摩耗特性、耐久性及び静粛性を向上させたものである。例文帳に追加

A surface hardened layer 12 is formed on at least the tooth flank of the sprocket 10 to be used in a timing transmission mechanism for a diesel engine or the direct-injection gasoline engine by carbonitriding hardening/tempering treatment, thereby improving the wear resistant property, durability and quietness of the engine. - 特許庁

例文

エンジン1の始動時にバルブタイミング可変機構25が吸気バルブ20のバルブタイミングを最遅角とする位置(基準位置)まで戻りきっていない旨判断されると、エンジン始動中及びエンジン始動完了後での燃料射量が減量補正される。例文帳に追加

When it is judged that the valve timing variable mechanism 25 does not return to the position of locating the valve timing of intake valve 20 as a most delay angle (reference position) at start of the engine 1, the fuel injection amount during engine start and immediately after finishing the engine start, is corrected to be reduced. - 特許庁

内燃エンジンエンジンブロックに取り付けられた第1燃料レールと第2燃料レールに応力低減装置を取り付け、エンジンブロックに対する燃料レールの運動を低減又は抑制し、その運動によって生じる機械的応力を低減する。例文帳に追加

A stress reducing device is mounted to a first fuel rail and a second fuel rail which are attached to an engine block of the direct-injection internal combustion engine to reduce or suppress the movement of the fuel rails with respect to the engine block, thereby reducing the mechanical stress caused by the movement. - 特許庁

エンジンの特定運転時において、圧縮上死点以降に点火しても着火安定性、燃焼安定性に優れ、エンジンの温度や触媒の温度を速やかに高めることができ、排気ガスの浄化性能に優れた火花点火式直噴エンジンを提供することにある。例文帳に追加

To provide a spark-ignition direct-injection engine having superior ignition stability and combustion stability even when ignition is carried out after a compression top dead center during particular operation of the engine, capable of quickly raising a temperature of the engine and a temperature of a catalyst, and having superior purifying performance of exhaust gas. - 特許庁

このため、吸気管負圧の小さな直噴エンジンまたはリーンバーンガソリンエンジン、更にはディーゼルエンジンにおいてもV−ACM4の振動伝達特性が適切に可変制御され、結果として主にアイドル運転時の振動及び騒音を大幅に低減することができる。例文帳に追加

A vibration transmitting characteristic of the V-ACM 4 is appropriately variably controlled even in the direct injection engine having small intake pipe negative pressure, the lean burn gasoline engine, or the diesel engine, and hence vibration and nose mainly in an idling operation are largely reduced. - 特許庁

筒内直噴エンジンの点火プラグの碍子部のくすぶり発生をちに解消でき常に最適な燃焼状態を得ること。例文帳に追加

To immediately extinguish smoking of the insulator part of a spark plug of a cylinder direct injection engine for always achieving the optimum combustion condition. - 特許庁

本発明は、エンジン冷間時における触媒活性化促進を図る火花点火式直噴エンジンにおいて、燃料射による霧が、できるだけ点火プラグの近傍に滞留するように設定して、常に燃焼状態を安定させつつ、通常時における均質燃焼時等の燃焼効率も高めることができる火花点火式直噴エンジンを提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a spark ignition direct injection engine capable of increasing combustion efficiency in homogeneous combustion and the like during normal operation while always stabilizing a combustion state by setting spray by fuel injection to stay near a spark plug as much as possible, in the spark ignition direct injection engine accelerating catalyst activation during a cold engine period. - 特許庁

燃料を射する燃料射弁と、圧縮空気とともに燃料を燃焼室に射するようにしてシリンダヘッドに取付けられる空気燃料射弁とで構成されたインジェクタを備えるエンジンの燃料射装置において、エンジンの大型化およびエンジン周辺部の構造の煩雑化を回避するとともに、圧縮空気ポンプのポンプ効率を向上する。例文帳に追加

To avoid an enlargement of engine and a complicated structure of engine peripheral parts and improve the pumping efficiency of an air pump compression in a fuel injection device for an engine having an injector formed of a fuel injection valve for injecting fuel and an air/fuel injection valve installed on a cylinder head so as to directly inject fuel into a combustion chamber together with compressed air. - 特許庁

車体フレーム21に対し後輪とともにエンジン29を揺動可能に取付け、該エンジンの吸気通路40にインジェクタ50を臨ませた燃料エンジンのインジェクタ配置構造において、インジェクタ50の中心軸C方向を、前記エンジンの揺動軸31とクランク軸38とを結ぶ線に対しほぼ角に対置した。例文帳に追加

In the injector arrangement structure of the fuel injection engine in which the engine 29 is fitted to the vehicle body frame 21 together with rear wheels in a rocking manner, and the injector 50 faces the intake passage 40 of the engine, the direction of the axis C of the injector 50 is arranged substantially orthogonal to the line to connect a rocking shaft 31 of the engine to a crank shaft 38. - 特許庁

車両用エンジン11の筒内へ燃料を射する筒内手段13と、エンジン11の吸気ポート内へ燃料を射するポート射手段14とに対して燃料を供給する車両の燃料供給装置である。例文帳に追加

This fuel supply device for vehicle supplies fuel to an in-cylinder direct injecting means 13 for injecting fuel into cylinders of a vehicular engine 11 and a port injecting means 14 for injecting fuel into an intake port of the engine 11. - 特許庁

エンジンにおいて、エンジン形状への制約やニードルの作動不良等を生じることなく、燃料射弁の先端からシリンダヘッド側へ効果的に放熱することで、孔へのデポジットの付着を抑制し、高い燃料射性能を維持する。例文帳に追加

To suppress adhesion of deposit onto a nozzle hole and to keep high fuel injection performance by effectively radiating heat from the tip of a fuel injection valve to a cylinder head side in a direct injection engine without restricting an engine shape or causing malfunction of a needle. - 特許庁

乗物用低圧射式エンジンシステムは、各々がピストン(14)を含む複数のシリンダ(12)を備えたエンジンを有し、シリンダ及びピストンの一部が複数の燃焼室(18)を構成している。例文帳に追加

A low-pressure direct injection type engine system for a vehicle has an engine having a plurality of cylinders 12 each having a piston 14, and parts of the cylinders and the pistons constitute a plurality of combustion chambers 18. - 特許庁

過給機を有するエンジンにおいても、オイル希釈や、燃料希釈を抑制することができる筒内エンジンのオイル希釈抑制装置を提供する。例文帳に追加

To provide an oil dilution suppressing device for a cylinder direct injection type engine which can suppress oil dilution and fuel dilution, also in an engine having a supercharger. - 特許庁

燃焼性能の低下を抑えて、エンジン出力の低下やエミッションの悪化を抑制できる吸気3弁構造の筒内射式エンジンを提供する。例文帳に追加

To provide a cylinder direct injection engine of an intake triple valve structure capable of inhibiting deterioration of combustion performance, drop of engine output, and deterioration of emission. - 特許庁

エンジンの燃焼室内にエア射弁を介してエア(2次空気)を接供給する、2次空気供給装置に関し、ダイレクト始動時の燃焼性を高めて、少ないエアで確実に且つ速やかにエンジンを始動できるようにする。例文帳に追加

To surely and promptly start engine with a little air by increasing combustion nature at a time of direct start in a secondary air supply device directly supplying air (secondary air) to a combustion chamber of the engine via an air injection valve. - 特許庁

燃焼性能の低下を抑えて、エンジン出力の低下やエミッションの悪化などを抑制できる吸気3弁構造の筒内射式エンジンを提供する。例文帳に追加

To provide a cylinder direct injection type engine of a suction three valve structure, which suppresses degradation of the engine output and deterioration of the emission by suppressing degradation of the combustion performance. - 特許庁

エンジンにおいて、エンジン・トルクの突然の変動を防止しながら、オーバーラップしない各空燃比領域間での空燃比モードの移行を可能とする。例文帳に追加

To enable shifting of an air-fuel ratio mode between air-fuel ratio areas which are not overlapped with each other while preventing abrupt fluctuation of engine torque in a direct injection engine. - 特許庁

排気浄化用触媒30を備えた式ディーゼルエンジン1の始動後に、燃費の悪化を最小限に抑えながら触媒30の早期昇温を促進し、併せてエンジン1の振動騒音の低減を図る。例文帳に追加

To accelerate an early temperature rise of catalyst 30 while suppressing the deterioration of the fuel consumption to the minimum after starting a direct injection type diesel engine 1 having the catalyst 30 for exhaust purification and reduce the vibration noise of the engine 1. - 特許庁

エンジンバルブ1のシート面7に対し、耐摩耗材スプレーノズル9の射方向がほぼ垂となるように、複数のエンジンバルブ1を互い違いに傾斜させた状態で1列に配置する。例文帳に追加

A plurality of engine valves 1 are arranged in one row in a staggered inclined state so that the jetting direction of a wear resistant material spray nozzle 9 is substantially orthogonal to a seat face 7 of each engine valve 1. - 特許庁

式ディーゼルエンジン1のアイドル運転時に、NOx、スモーク等の排気有害成分の増大や燃費の大幅な悪化を招くことなく、エンジンの振動や騒音を効果的に低減する。例文帳に追加

To effectively reduce vibration and noise of an engine without increasing an exhaust gas harmful component such as NOx and smoke and without largely deteriorating fuel consumption at idle operation time of a direct injection diesel engine 1. - 特許庁

式ディーゼルエンジン1の未暖機のアイドル運転時に、失火の発生や燃費の大幅な悪化を招くことなく、エンジン1の暖機促進と振動や騒音の低減とを両立させる。例文帳に追加

To promote warming-up of a direct injection type diesel engine 1, and to reduce vibrations and noise, without causing misfire or substantial deterioration in fuel consumption, during idle operation of the non-warmed diesel engine 1. - 特許庁

前記エンジンは、接に、またはエンジンが作動していないときの燃料循環のために前記制御弁46を介して、中圧管38を射管48に接続する弁手段を備える。例文帳に追加

The engine is provided with a valve means for connecting the intermediate-pressure pipe 38 to the injection pipe 48 directly or via the control valve 46 for fuel circulation when the engine is not operated. - 特許庁

エンジン停止後におけるエンジン再始動の際における振動や騒音の発生を抑えるためにコモンレール圧力を低減する機能を備えた燃料射システムにおいて、バッテリへの負荷を軽減すること。例文帳に追加

To provide a fuel injection system having a function to reduce the common rail pressure for suppressing vibrations and noise emission at restarting of an engine immediately after the engine is stopped, in which the load of the battery is reduced. - 特許庁

射のエンジン騒音、特にエンジン回転数が1000rpm以下の低速運転時の騒音を低減するための方法及び装置を提供する。例文帳に追加

To provide a method and a device for reducing noise of a direct injection engine, particularly, noise during low-speed operation in which engine speed is 1,000 rpm or less. - 特許庁

ディーゼルエンジンや筒内型のガソリンエンジン等を搭載した車両の発進時や加速時に一気に排出されるスモーク(黒煙)を低減する。例文帳に追加

To reduce the rate of smoke (black smoke) discharged at a stretch at the time of starting and accelerating of a vehicle in which a diesel engine, a cylinder direct injection type gasoline engine, and the like are mounted. - 特許庁

射火花点火内燃エンジンにおいて、希薄混合気で運転する場合の、燃料タンクからの蒸発燃料蒸気の処理を改良したエンジン制御方法およびそのシステムを提供する。例文帳に追加

To provide an engine control method and a system thereof in which the processing of evaporated fuel vapor from a fuel tank is improved in the case where a direct injection spark ignited internal combustion engine is operat ed by a lean mixture. - 特許庁

均質燃焼時にシリンダ内に生成されるガス流動を利用して燃料の混合を行う直噴エンジンにおいて、エンジンの運転条件が低回転高負荷域にあるときのスモークの発生を防止する。例文帳に追加

To prevent smoke from being generated when an operation condition of an engine is within a low speed and high load area, in a direct injection engine wherein fuel is mixed using a gas flow generated in a cylinder in homoge neous charge combustion. - 特許庁

自着火性の燃料を圧縮して自着火し爆発させて動力を得る筒内直噴エンジンにおいて、燃料の早期自着火を防止してエンジン始動を円滑に行い、過大な爆発による損傷を予防する。例文帳に追加

To prevent early self-ignition of fuel to start an engine smoothly and prevent the damage due to excessive explosion, in the cylinder direct injection engine compressing fuel having the self-ignition property to perform self- ignition and exploding it to obtain power. - 特許庁

火花点火式の直噴エンジンEにおいて、シリンダC毎にセンタープラグ16の他に、冷却の難しいサイドプラグ18を設けた場合でも、熱害によるエンジンの信頼性低下やプレイグニッションを抑制する。例文帳に追加

To prevent pre-ignition and the deterioration of the reliability of an engine caused by thermal damage even if a side plug 18 difficult to be cooled is arranged at each cylinder C other than a center plug 16 in the spark ignition type direct injection engine E. - 特許庁

形式のインジェクタ212を有するエンジン200を備える車両10において、ECU100は、CVT300を制御することにより、エンジン200の動作点を自由に設定可能である。例文帳に追加

In a vehicle 10 equipped with an engine 200 having an injector 212 of the direct-fuel-injection type, the ECU 100 can set any operating point of the engine 200 by controlling the CVT 300. - 特許庁

式のガソリンエンジンやディーゼルエンジン等の高温・高圧の燃焼ガスが作用する機器にも適用できるようなシール性の高いノンホールドオーバータイプのシリンダヘッドガスケットを安価に提供する。例文帳に追加

To provide a non-fold-over type cylinder head gasket with high sealing performance at low costs, which can be applied to apparatus acted by high temperature, high pressure combustion gas such as a direct injection type gasoline engine, and a diesel engine or the like. - 特許庁

4気筒エンジンにおいてエンジン始動時に、S11にて今回のREF信号の立ち上がり時期が2番又は3番気筒のものであるか否かの判定を行う。例文帳に追加

In the direct injection four-cylinder engine, on starting the engine, the fuel supply device determines whether a rise timing of an REF signal of this time is of a second cylinder or a third cylinder by a S11. - 特許庁

ホットプラグ1の孔2を経て主室3へ連通させる副室4に、主射口5と該孔2に向けて射する副射口6とを有することを特徴とするエンジンの燃料射装置の構成。例文帳に追加

This fuel injector has a main injection nozzle 5 and an auxiliary fuel injection nozzle 6, from which fuel is injected toward the injection hole 2 of a hot plug 1 in an auxiliary chamber 4 which is communicated with a main chamber 3 through the injection hole 2. - 特許庁

燃料射制御部42は、エンジン回転数及びエンジン負荷から設定した拡散燃焼時の燃料射時期の条件では拡散燃焼へ移行したときに失火が発生すると予測した場合は、燃料射量と吸気中の酸素濃度とエンジン回転数とに基づいて失火が発生しない拡散燃焼時の燃料射時期を設定しす。例文帳に追加

A fuel injection control unit 42 resets fuel injection timing in diffuse combustion with which misfire does not occur based on fuel injection quantity, oxygen concentration in intake air, and engine speed if it is predicted that misfire occurs when combustion is transferred to diffuse combustion under a condition of fuel injection timing in diffuse combustion set from engine speed and engine load. - 特許庁

エンジン排気ガスとエンジン冷却水との間で熱交換を行うことによってエンジン排気ガスからの熱回収を行うエンジン排気ガス熱回収器1において、排気ガス流入管2の外管22に冷却水通路3の内筒管31に向けた孔20を複数設け、排気ガスを冷却水通路3の内筒管31に接、衝突させるものである。例文帳に追加

The engine exhaust gas heat recovery apparatus 1 recovering heat from engine exhaust gas by exchanging heat between engine exhaust gas and engine cooling water, is provided with a plurality of injection holes 20 oriented to an inner cylinder tube 31 of a cooling water passage 3 on an outer tube 22 of an exhaust gas flow in pipe 2 to make exhaust gas directly impinge on the inner cylinder tube 31 of the cooling water passage 3. - 特許庁

ドライバビリティを悪化させることなく、減速中にエンジンのトルクが「0」になるとちに燃料射を停止させること。例文帳に追加

To stop fuel injection immediately after torque of an engine becomes "0" during deceleration without deteriorating drivability. - 特許庁

筒内射式エンジンにおいて、成層燃焼運転を行うことのできる負荷条件範囲を拡大する。例文帳に追加

To enlarge a load condition range capable of performing stratified charge combustion operation, in a cylinder direct injection engine. - 特許庁

エンジンにおいて、ピストンの壁面に付着する燃料の気化を促進させ、エミッションの低減および燃費の向上を実現する。例文帳に追加

To reduce emission and improve fuel consumption, by promoting vaporization of fuel adhering to a wall surface of a piston. - 特許庁

射式ディーゼルエンジン100は、燃焼室10と環状溝20と制御装置(ECU30)とを備える。例文帳に追加

This direct injection type diesel engine 100 has a combustion chamber 10, an annular groove 20 and a control device (an ECU 30). - 特許庁

燃焼室に燃料を射する2サイクルエンジンにおいてもオイルを吸気中に確実に混合させることができるようにする。例文帳に追加

To mix oil securely into suction air in a two-cycle engine where fuel is directly injected to a combustion chamber. - 特許庁

例文

燃焼室内の空気を有効利用して黒煙の発生を抑制可能な式ディーゼルエンジンの燃焼室構造を提供する。例文帳に追加

To provide a combustion chamber structure for a direct injection type diesel engine capable of restraining generation of black smoke by making effective use of air in a combustion chamber. - 特許庁

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