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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 直噴エンジンの意味・解説 > 直噴エンジンに関連した英語例文

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直噴エンジンの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 654



例文

射式ディーゼルエンジン100は、燃焼室10と凹部20とEGR装置9とECU30とを備える。例文帳に追加

The direct injection diesel engine 100 includes a combustion chamber 10, a recessed portion 20, the EGR device 9, and an ECU 30. - 特許庁

大量に燃料が射されるエンジン始動時の後において、過度の再生処理が実行されるのを回避することが可能になる。例文帳に追加

Immediately after the start of the engine when a large amount of fuel is jetted, an excessive regenerative treatment can be avoided. - 特許庁

くすぶりの問題を解消し、エミッションの悪化を抑制し、十分な出力を得ることのできる筒内連続燃焼エンジンを提供する。例文帳に追加

To provide a cylinder direct injection continuous combustion engine capable of solving a problem of fouling, suppressing degradation of emission and providing sufficient output. - 特許庁

燃料補給後のエンジンの運転性能および排気エミッションを良好に保つことができる燃料射量制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection quantity control device, capable of maintaining favorable engine operation performance and exhaust emission immediately after supply of fuel. - 特許庁

例文

アルコール混合燃料の筒内射において、筒内壁面への燃料付着によるエンジンオイルの希釈化を防ぐ。例文帳に追加

To prevent engine oil from being diluted by fuel adhesion to a wall surface in a cylinder in cylinder direct injection of alcohol mixed fuel. - 特許庁


例文

NOxの発生を抑制し、PM、スモーク、燃料消費率を低減可能な燃料射式ディーゼルエンジンを提供すること。例文帳に追加

To provide a fuel direct injection type diesel engine capable of restricting the generation of NOx and reducing PM, smoke and fuel consumption rate. - 特許庁

インジェクタから射された燃料がグロープラグの発熱部に接当たるのを防止しながら、ディーゼルエンジンの始動性能を確保する。例文帳に追加

To secure the starting performance of a diesel engine while preventing fuel injected from an injector from directly striking the heating part of a glow plug. - 特許庁

筒内射式のガソリンエンジンにおいて発生するパティキュレート・マターの除去をより効果的に行うこと。例文帳に追加

To effectively remove particulate matters generated in a direct cylinder injection type gasoline engine. - 特許庁

この内燃機関1は、アルコール混合燃料が使用される筒内式のエンジン2を備えている。例文帳に追加

This internal combustion engine 1 has a cylinder direct injection type engine 2 for using the alcohol mixed fuel. - 特許庁

例文

触媒暖機運転等においてスモ−クの発生量の増加という問題を抑制できる筒内射式エンジンを提供する。例文帳に追加

To provide a cylinder direct injection type engine capable of suppressing increase of an amount of smoke generation at the time of catalyst warming up operation and the like. - 特許庁

例文

ノッキングを回避可能にするガス燃料直噴エンジンのノッキング制御装置を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a knocking control device of a gas fuel direct injection engine which can prevent knocking. - 特許庁

微粒子状物質の捕集効率が高い式ガソリンエンジン用の表面捕集層付き担体を提供する。例文帳に追加

To provide a carrier with a surface-collection-layer for use in a gasoline direct injection engine and having a high collection efficiency of fine particulate substances. - 特許庁

PCV装置を備えた直噴エンジンにおいて、燃料によるオイル希釈の影響を的確に把握して、燃料系の異常を診断する。例文帳に追加

To diagnose abnormality of a fuel system by appropriately grasping influence of oil dilution by fuel in a direct injection engine provided with a blow-by gas restoration device (PCV, Positive Crankcase Ventilation device). - 特許庁

直噴エンジン1において燃料の気化霧化の改善及びポンプ駆動抵抗の抑制を両立させる。例文帳に追加

To achieve improvement in vaporization and atomization of a fuel and reduction in a pump drive resistance at the same time in a direct injection engine 1. - 特許庁

エンジンの高圧燃料ポンプにおいて、高圧燃料ポンプの作動状態に基づいて、良好な制御特性を実現する。例文帳に追加

To realize excellent control characteristics according to the operating conditions of a high-pressure fuel pump in the high-pressure fuel pump of a direct-injection engine. - 特許庁

燃料を火花点火エンジンの気筒1内に射し、かつ気筒内に吸気の縦渦(以下、タンブル流と称する)12を形成する。例文帳に追加

Fuel is directly injected into a cylinder 1 of the spark ignition type engine, and a vertical swirl of an intake air (referred to as tumble current hereafter) 12 is formed. - 特許庁

極力最適な潤滑油の量を供給することができる接筒内射式2サイクルエンジンを提供する。例文帳に追加

To supply, as much as possible, optimum amount of lubricating oil. - 特許庁

型のエンジンなどから発生される広帯域にわたる音を適切に低減することが可能な車両のフロントグリルを提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular front grill capable of appropriately reduces noise generated by a direct-injection engine over a wide band. - 特許庁

本発明は、燃費が最も良くなる運転条件で煤発生量が少ない射式ディーゼルエンジンを提供する。例文帳に追加

To provide a direct injection type diesel engine for reducing a soot generating quantity under an operation condition of becoming the best in fuel economy. - 特許庁

エンジンの高圧燃料ポンプにおいて、運転状態に応じた良好な制御特性を実現する。例文帳に追加

To realize good control characteristics according to operating conditions in a high-pressure fuel pump of a direct-injection engine. - 特許庁

ガソリンエンジンの排気微粒子を効率良く除去でき、かつ圧損の増加が少ないウォールフロー型のハニカムフィルタを提供する。例文帳に追加

To provide a wall-flow type honeycomb filter that can efficiently remove exhaust particles of a direct injection gasoline engine, and has little increase in the pressure loss. - 特許庁

燃料システムの構成部品への機械的応力を低減する、内燃エンジンの燃料供給システムを提供する。例文帳に追加

To provide a fuel supply system for a direct-injection internal combustion engine, which reduces a mechanical stress to constituent components of the fuel system. - 特許庁

エンジン200は、デリバリパイプ229を介して高圧燃料が供給されるインジェクタ216を備える。例文帳に追加

An engine 200 is provided with a direct injection injector 216 supplied with high pressure fuel via a delivery pipe 229. - 特許庁

エンジンの高圧燃料ポンプにおいて、目標燃圧の急変時においても良好な制御特性を実現する。例文帳に追加

To realize good control characteristics even in the abrupt change of a target fuel pressure in the high-pressure fuel pump of a direct-injection engine. - 特許庁

燃料射弁により筒内射を行う2サイクルエンジンにおいて、低温で燃料圧力の低い始動時に燃料の霧化を促進して始動性を向上させた2サイクル筒内エンジンの始動方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for starting a two-cycle direct injection engine whose startability is improved in a two-cycle engine performing direct injection by a fuel injection valve by promoting atomization of fuel at the time of starting having a low temperature and a low fuel pressure. - 特許庁

本発明は、ガソリンエンジン用ガソリン射燃料射弁、及び該燃料射弁表面に末端にアルコキシシラン型を有するパーフルオロポリエーテル系化合物の反応固定層から構成される燃料射弁。例文帳に追加

In this fuel injection valve for the direct-injection gasoline engine, a reaction fixing layer of perfluoropolyether-based compound having alkoxysilane mold at the end thereof is formed on the surface of the fuel injection valve. - 特許庁

高圧タイプの直噴エンジン用の射弁として、燃料霧の微粒化のために最適なノズルの孔径Dを有し、燃料効率および排気ガス特性を改善可能な燃料射弁を提供すること。例文帳に追加

To provide a fuel injection valve whose nozzle has an injection hole diameter D optimum for atomizing a fuel spray to improve fuel efficiency and exhaust gas characteristics, in a fuel injection valve for a high pressure type direct injection type engine. - 特許庁

エンジンの気筒内燃焼室に燃料射ノズルによって接、燃料を射する場合に、該燃料射ノズルの孔からの射燃料をできるだけ分散させて、空気利用率の向上によって燃焼性を高める。例文帳に追加

To improve an air utilization ratio to improve combustibility by dispersing fuel injected from injection holes of a fuel injection nozzle as much as possible when directly injecting fuel into a combustion chamber in a cylinder of an engine by a fuel injection nozzle. - 特許庁

コモンレール6に蓄えた高圧燃料を各気筒2毎のインジェクタ5により燃焼室4に射するようにしたコモンレール式ディーゼルエンジンにおいて、エンジンの低温始動時における始動性向上と未燃燃料の排出抑制とを図る。例文帳に追加

To improve the startability in engine start at a low temperature and suppress the exhaust of unburned fuel in a common rail type direct in injection diesel engine injecting high pressure fuel stored in a common rail into a combustion chamber directly by an injector per cylinder. - 特許庁

複数の気筒を一列に並べた直噴エンジンの該各気筒毎のインジェクタに高圧燃料を分配供給するようにした直噴エンジンの燃料分配供給構造において、燃料主供給管部にねじりモーメントが作用するのを抑制して、軽量化を図る。例文帳に追加

To provide a fuel distributing and supplying structure of a direct injection engine in which a plurality of cylinders are laid in line and a high pressure fuel is supplied distributively to the injectors of different cylinders, capable of suppressing a torsion moment acting on the main fuel supply pipe part, and achieve a lightweight construction. - 特許庁

電気駆動式の燃料ポンプ12と、アキュムレータ71と、イグニッションスイッチ58のオン信号によって直噴エンジン1の始動を予測する始動予測手段51aと、直噴エンジンの吸気弁のバルブタイミングを遅角させる有効圧縮比変更手段1aとを備える。例文帳に追加

A device comprises an electrically driven fuel pump 12, an accumulator 71, a start estimation means 51a estimating starting of a direct injection engine 1 by an on-signal of an ignition switch 58, and an effective compression ratio change means 1a delaying valve timing of an intake valve of the direct injection engine. - 特許庁

燃料を射する燃料射弁ならびに圧縮空気とともに燃料を燃焼室に射する空気燃料射弁で構成されるインジェクタと、該インジェクタを保持しつつエンジン本体に固定するためのインジェクタハウジングとを備える空気燃料射式エンジンにおいて、エンジンの大型化およびエンジン周辺部の構造の煩雑化を回避するとともに、部品点数の低減を可能とする。例文帳に追加

To provide an air fuel injection type engine with an injector consisting of a fuel injection valve for injecting a fuel and an air fuel injection valve for directly injecting the fuel together with compressed air into a combustion chamber and an injector housing for fixing the injector to an engine body while holding it, avoiding increasing the size of the engine and complicating the construction of peripheral portions of the engine and reducing the number of parts. - 特許庁

ポスト射における燃料射量Qs1、Qs2と、ポスト射とその前の燃料射との間の時間である射間隔ti1、ti2と、ポスト射の射時期tt1、tt2とに基づいて、1燃焼サイクル毎のエンジンオイルの希釈度合Ddを演算し、この希釈度合Ddを積算してエンジンオイルの希釈量Qdを演算する。例文帳に追加

An engine oil diluted degree Dd per one combustion cycle is calculated based on fuel injection amounts Qs1, Qs2 in the post injection, injection intervals ti1, ti2 being time between the post injection and fuel injection immediately before the post injection and injection timing tt1, tt2 for the post injection, and an engine oil dilution amount Qd is calculated by integrating the diluted degree Dd. - 特許庁

単気筒エンジン1の吸気ポート21の入口の軸心付近(内径中心付近)に向けて線的に燃料射を行うことにより、単気筒エンジン1の燃焼室3内へ安定した燃料供給を行うことのできる電子制御式燃料射装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electronically controlled fuel injector capable of stably supplying fuel in a combustion chamber of a single cylinder engine by linearly injecting the fuel toward the axis vicinity (the inner diameter center vicinity) of an inlet of an intake air port of the single cylinder engine. - 特許庁

排気通路に触媒17を備えるとともに、燃焼室に接燃料を射する燃料射弁10を備えたエンジンにおいて、エンジン制御用のECU25に設定手段26及び空燃比制御手段29を備える。例文帳に追加

A setting means 26 and an air-fuel ratio controlling means 29 are equipped in an ECU 25 for engine control, in an engine provided with a catalyst 17 in an exhaust passage and provided with a fuel injection valve 10 for injecting directly fuel into a combustion chamber. - 特許庁

エンジン始動後、ファーストアイドル制御の場合に比べ燃料射量及びエンジン回転数が抑制され、ピストン壁面温度が低い状態での大量の燃料射と高回転とが防止されて白煙排出量が大幅に低減される。例文帳に追加

Whereby, the fuel injection amount and the engine revolutions are reduced in comparison with the fast idling control executed immediately after the start of the engine, the injection of a large amount of fuel and the high revolution in a low temperature condition of a piston wall, can be prevented, and the emission of white smoke can be reduced remarkably. - 特許庁

又は、キャブレターの空気取入口から軽油・灯油・重油を空気と混合してエンジンのシリンダー部分に供給圧宿爆発させ、後に射ノズルから射した軽油を爆発燃焼させることにより時間差で完全燃焼させるディーゼルエンジンの燃焼改善方法。例文帳に追加

It is thus possible to reduce black smoke emitted from the diesel engine extremely and increase fuel consumption. - 特許庁

燃料射制御装置が適用される筒内射式ガソリンエンジン11は、燃焼室18内に燃料を射する燃料射弁32を備える。例文帳に追加

A cylinder injection gasoline engine 11 applied with a fuel injection controller has a fuel injection valve 32 for directly injecting fuel into a combustion chamber 18. - 特許庁

エンジンの運転状態に応じ燃料の霧貫徹距離又は霧粒径を変更して最適な燃料霧を得ることで燃料燃焼性能を向上させること。例文帳に追加

To obtain the optimum fuel spraying by changing spray penetration distance or spray particle diameter of fuel in accordance with an operation condition of a direct injection type engine to improve fuel combustion performance. - 特許庁

射に先立ってパイロット射を実行する燃料射が行われるエンジンにおいて、HC等のエミッション排出を抑制する。例文帳に追加

To suppress discharging of emission of HC or the like, in a direct injection engine performing fuel injection executing pilot injection prior to main injection. - 特許庁

筒内に燃料を射する筒内射式エンジンにおいて、インジェクタから射されるエタノール混合ガソリンの燃料射時期をエタノール濃度に応じて調整する。例文帳に追加

In this cylinder injection type engine which directly injects fuel into the cylinder, fuel injection time of ethanol mixed gasoline injected from an injector is adjusted in accordance with ethanol concentration. - 特許庁

エンジンは、燃焼室内に燃料を射する筒内射用インジェクタと、吸気ポート内に燃料を射するポート射用インジェクタとを備える。例文帳に追加

An engine includes a cylinder injection injector for injecting directly fuel into a combustion chamber 2, and a port injection injector for injecting fuel into an intake port. - 特許庁

エンジン10は、燃焼室15内に燃料を射する主燃料射弁20と、吸気通路16を構成するサージタンク17の内部に燃料を射する補助燃料射弁21とを備える。例文帳に追加

An engine 10 is equipped with a main fuel injection valve 20 to inject the fuel directly into a combustion chamber 15 and an auxiliary fuel injection valve 21 to inject the fuel into a surge tank 17 to constitute a suction passage 16. - 特許庁

エンジン10は、燃焼室14内に燃料を射する主燃料射弁21と、吸気通路11を構成するサージタンク12内に燃料を射する補助燃料射弁26とを備える。例文帳に追加

An engine 10 is provided with a main fuel injection valve 21 for injecting fuel directly into a combustion chamber 14 and an auxiliary fuel injection valve 26 for injecting fuel into a surge tank 12 comprising an intake passage 11. - 特許庁

筒内にインジェクタ22から気体燃料を射し、燃焼させるようにした気体燃料直噴エンジン10において、インジェクタの孔形状が、気体燃料の出速度が超音速となるように設定されている。例文帳に追加

In this gaseous fuel direct-injection engine 10 in which a gaseous fuel is injected from an injector 22 into a cylinder for combustion, the shape of the nozzle hole of the injector is set so that the jetting speed of the gaseous fuel becomes supersonic. - 特許庁

特殊な部材を必要とせず、エンジンの高速運転時には、燃焼室の壁面へ射燃料が付着することなく適正な混合気を形成するとともに、エンジンの低速運転時には、燃料の成層化を促進して燃焼効率を高めることができる火花点火式直噴エンジンを提供する。例文帳に追加

To provide a spark ignition type direct injection engine where injected fuel does not attach to a wall of a combustion chamber and which forms a proper fuel-air mixture at the time of a high-speed operation of an engine, and combustion efficiency is enhanced by accelerating stratification of fuel at the time of a low-speed operation of the engine, without requiring special members. - 特許庁

これにより、燃料射の後から微粒化が促進されると共に、孔部9の孔出口部32から射される燃料霧が太くて長い燃料霧となり、燃料霧を分散させることなく、エンジンの各気筒の燃焼室内の狙った方向に射される。例文帳に追加

Thus, the atomization is promoted just after fuel injection, and the fuel spray injected from the nozzle port outlet part 32 of the nozzle port part 9 becomes thick and long fuel spray, and is injected in the aiming direction in the combustion chamber of the respective cylinders of the engine without dispersing the fuel spray. - 特許庁

グロープラグを有する燃料室を備えた射式ディーゼルエンジンの低温時の運転に際して、高圧での多段射や低スワールにおいても、適切な配置をしたグロープラグにより、燃料射弁より射された燃料を安定して燃焼できる射式ディーゼルエンジンを提供する。例文帳に追加

To provide a direct-injection diesel engine stably burning fuel injected from a fuel injection valve by an appropriately arranged glow plug even under a high pressure multi-stage injection and a low swirl condition during low temperature operation of the direct-injection diesel engine provided with a fuel chamber including the glow plug. - 特許庁

燃焼室内に水素を接供給して燃焼させる水素エンジンを制御するためのエンジン制御装置であって、水素エンジンが所定の回転数を超える高回転領域においては、1サイクル中、予混方式のインジェクタを用いて、吸気行程で一部の水素を供給した後、方式のインジェクタから、更に圧縮行程で残りの水素を供給するように制御する。例文帳に追加

In this controller of the engine for controlling the hydrogen engine in which hydrogen is directly supplied into a combustion chamber and burned, in a high rotational speed range where the speed of the hydrogen engine exceeds a prescribed rotational speed, the controller controls the engine to further supply remaining hydrogen in a compression stroke from a direct injection injector after a part of the hydrogen is supplied in a suction stroke by using a premixed type injector. - 特許庁

例文

燃料式ディーゼルエンジンにおいて、インジェクタが主燃料射と異なるタイミングで副燃料射を行った時の燃料の霧化状態を改善する。例文帳に追加

To improve the atomization state of fuel when an injector performs sub fuel injection in timing different from main fuel injection, in a fuel direct injection-type diesel engine. - 特許庁

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