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直噴エンジンの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 654



例文

エンジン1の第1吸気弁6a及び第2吸気弁6b近傍のシリンダヘッド4内壁面周辺部には燃料射弁11が配置され、燃料射弁11からの燃料は、接的に気筒1a内に射される。例文帳に追加

Fuel injection valves 11 are located in the peripheral part of the inner wall surface of a cylinder head 4 in the vicinity of a first intake valve 6a and a second intake valve 6b in an engine 1, and fuel from the fuel injection valves 11 is directly injected into a cylinder 1a. - 特許庁

エンジン1の第1吸気弁6a及び第2吸気弁6b近傍のシリンダヘッド4内壁面周辺部には燃料射弁11が配置され、燃料射弁11からの燃料は、接的に気筒1a内に射される。例文帳に追加

Fuel injection valves 11 are located around the peripheral part of the inner wall surface of a cylinder head 4 in the vicinity of a first intake valve 6a and a second intake valve 6b in an engine 1, and fuel from the fuel injection valves 11 is directly injected into a cylinder 1a. - 特許庁

燃焼向上化装置1は、内燃エンジンAのシリンダSに配備された燃料射弁3と接続された燃料供給管4に取着されて、燃料射弁3からシリンダ内11に射される燃料Fを振動させる圧電素子2,2を備えている。例文帳に追加

The combustion improvement device 1 is provided with piezoelectric elements 2, 2 attached to a fuel supply pipe 4 connected to a fuel injection valve 3 disposed in a cylinder S of an internal combustion engine A, and vibrating fuel F directly injected to the inside 11 of the cylinder from the fuel injection valve 3. - 特許庁

排気通路に排気ガス浄化用の触媒22を備えるとともに、燃焼室内に接燃料を射するインジェクタ11を備えた筒内射式エンジンにおいて、温度状態判別手段31と、負荷状態判別手段32と、燃料射制御手段33とを備える。例文帳に追加

This cylinder injection type engine has a catalyst 22 for purification of exhaust gas in an exhaust emission passage, an injector 11 for directly injecting fuel into a combustion chamber, a temperature state decision means 31, a load state decision means 32, and a fuel injection control means 33. - 特許庁

例文

ディ−ゼルエンジンに用いられる電子制御式ユニットインジェクタの各気筒ごとに燃料射時期、射量を変えて、始動後に発生する白煙の排出量を低減させる燃料射の制御方法の改良を目的とする。例文帳に追加

To provide a control method of fuel injection to reduce the exhaust quantity of white smoke generated immediately after the starting by adjusting a fuel injection period and an injection quantity by each cylinder of an electronic control-type unit injector used in a diesel engine. - 特許庁


例文

本発明の目的は、ガソリン燃焼の際に発生するデポジットがガソリンエンジン用燃料射弁の表面に付着することを防止し、あるいは付着したデポジットが脱離し易くした燃料射弁を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection valve capable of preventing deposit generated when gasoline is burned from adhering to the surface of the fuel injection valve for a direct-injection gasoline engine or allowing an easy peeling of the adhered deposit from the surface of the fuel injection valve. - 特許庁

エンジン1の第1吸気弁6a及び第2吸気弁6b近傍のシリンダヘッド4内壁面周辺部には燃料射弁11が配置され、燃料射弁11からの燃料は、接的に気筒1a内に射される。例文帳に追加

Fuel injection valves 11 are located around the peripheral part of the inner wall surface of a cylinder head 4 in the vicinity of a first intake valve 6 and a second intake valve 6b in an engine 1, and fuel from the fuel injection valves 11 is directly injected into cylinder 1a. - 特許庁

3次元CADソフト等を用いてシリンダヘッドを設計する際、タイプや吸気ポート射タイプのエンジン射タイプの差異に関わらず、設計効率や開発効率を向上させることができるシリンダヘッドの設計支援方法等を提供する。例文帳に追加

To provide a cylinder head design support method, etc. capable of improving design efficiency and development efficiency independently of a difference of engine injection types between a direct injection type and a suction port injection port in designing a cylinder head by using three-dimensional CAD software or the like. - 特許庁

圧縮行程射モード中にエンジン回転速度が上昇中の場合には、燃料射弁の射終了時期のクランク角が遅角側にずれると判断して、今回の射気筒の燃料射弁の実際の射終了時期のクランク角に至った時点t1 (又はその前か後)で追加点火を実行する。例文帳に追加

When the engine rotation speed is increasing in the compression stroke injection mode, the control device determines that the crank angle at injection end timing of the fuel injection valve deviates toward the delayed crank angle side and performs additional ignition at timing t1 when (or immediately before or after) a crank angle at actual injection end timing of the fuel injection valve of a present injection cylinder is reached. - 特許庁

例文

筒内に接燃料を射可能なエンジンの制御装置において、エンジンの始動時に各気筒の行程を判別出来る手段と、ピストン停止位置を判別できる手段と、ピストン停止位置を制御可能な機構を備え、 エンジンを始動する際に、 初爆発生以後にモータがクランキングを開始すること、 始動する際の行程中に燃料射を2気筒以上に行うとともに、始動する際からクランク角180°以内に点火を2気筒以上に行うことを特徴とする制御を行う。例文帳に追加

Upon starting the engine, the device is structured to control so that: a motor starts cranking after the initial combustion and expansion; during a stroke upon starting, fuel injection is performed with two cylinders or more; and from the start of the engine, ignition is performed within 180° of a crank angle in two or more cylinders. - 特許庁

例文

DME燃料をエンジンの燃焼室に射して燃焼させるDME燃焼システムにおいて、射するDME燃料を分割して射すると共に、燃焼室にEGRガスを導入し、1段目の分割射を圧縮上死点前に射し、2段目の射を、その1段目に分割射されたDME燃料の着火後に行うものである。例文帳に追加

The DME combustion system injecting the DME fuel to an engine combustion chamber to burn the fuel includes: dividing and injecting the DME fuel; introducing an EGR gas to the combustion chamber; injecting first stage division injection before a compression top dead center; and performing second stage injection just after ignition of the DME fuel divided and injected in the first stage. - 特許庁

シリンダヘッド12に取り付けたインジェクタ27からシリンダ14内に燃料を射する燃料直噴エンジンEにおいて、シリンダヘッド12に形成したインジェクタ取付基部12eとシリンダヘッド側壁12b,12cとを連結壁12p,12qで連結する。例文帳に追加

In the fuel direct injection engine E directly injecting fuel from the injector 27 into the cylinder 14, an injector fixing base part 12e formed in the cylinder head 12 and cylinder head side walls 12b, 12c are connected with connecting walls 12p, 12q. - 特許庁

筒内に燃料を射する筒内射式燃料射弁を備えると共に、吸気バルブの開特性を可変とする可変動弁機構を備えたエンジンにおいて、射量決定後の可変動弁機構の動作に応じて、目標空燃比の混合気形成に必要な燃料を射させることができるようにする。例文帳に追加

To inject fuel necessary for forming an air-fuel mixture of a target air-fuel ratio in response to operation of a variable valve system after determination of a fuel injection amount in an engine including a cylinder direct injection type fuel injection valve directly injecting fuel into a cylinder, and a variable valve gear varying an opening characteristic of an intake valve. - 特許庁

エンジンの冷却性を考慮しつつ燃料の気化を促進することで、ノッキングの発生を抑制しつつ、シリンダ上部、且つ排気側の部分に向かって筒内に射される燃料の気化を促進可能な、さらには両立可能な態様で冷却損失を好適に低減可能なエンジンの冷却装置を提供する。例文帳に追加

To provide an engine cooling device that prevents knocking by improving vaporization of fuel in consideration of cooling performance of the engine, improves vaporization of the fuel which is directly injected into a cylinder toward an upper part of the cylinder and a portion on an exhaust side, and properly reduces cooling loss while achieving the above. - 特許庁

パイロット射量を制御するための第1指令値θ1に対する補正量である第1補正量Δθ1は、エンジン回転数に基づき、「NPH」に対応する値「Δθ1H」と「NPL」に対応する値「Δθ1L」との間を線補間することにより、そのエンジン回転数に対応する第1補正量Δθ1を算出される。例文帳に追加

A first correction Δθ1 or a correction for a first command value θ1 to control a pilot injection quantity performs a linear interpolation between the value 'Δθ1H' corresponding to 'NPH' and the value 'Δθ1L' corresponding to the 'NPL', whereby the first correction Δθ1 corresponding to the engine speed is calculated. - 特許庁

EGR弁22を介してエンジン1の排気の一部を吸気側に還流しているときに、エンジン1の加速状態が所定加速状態であると判定すると、各気筒に対応して設けられた空気制御弁32を制御することにより、メインエアタンク44から供給された圧縮空気を、空気射ノズル58から各気筒の吸気ポート54内に接供給する。例文帳に追加

If it is determined that an acceleration condition of the engine 1 is a prescribed acceleration condition when part of exhaust gas of the engine 1 is recirculated to an intake side via an EGR valve 22, compressed air supplied from a main air tank 44 is directly supplied into an intake port 54 of each cylinder from an air injection nozzle 58 by controlling an air control valve 32 provided with corresponding to each cylinder. - 特許庁

スロットルバルブ45の開度が小(燃焼室31内の負圧が大)となるエンジン10の始動制御時等において、前回のエンジン停止前のアイドル運転時の射量補正量(燃料希釈率)、現在の油温、ソーク時間とからブローバイガス中の気化燃料量が許容範囲内か否かの判定を行う。例文帳に追加

In starting control of an engine 10 when opening of a throttle valve 45 becomes small (negative pressure in the combustion chamber 31 becomes large), whether or not a vaporized fuel quantity in the blow-by gas falls within an allowable range is determined from an injection quantity correction quantity (the fuel dilution ratio), the present oil temperature and a soak time in idle operation just before stopping the engine last time. - 特許庁

オイルの案内構造は、エンジンブロック30に設けられてピストン10にオイルを射するオイルジェット110と、シリンダヘッド39からクランクシャフト40へ向かって流れるオイルが接クランクシャフト40に当たることを防止するようにエンジンブロック30に設けられる整流部材120とを備える。例文帳に追加

The oil guide structure is provided with an oil jet 110 provided on an engine block 30 and injecting oil to a piston 10, and a straightening member 120 provided on the engine block 30 to prevent oil flowing toward a crankshaft 40 from the cylinder head 39 from directly hitting the crankshaft 40. - 特許庁

吸気ポートに燃料を射するポート用燃料射バルブと筒内に接燃料を射する筒内用燃料射バルブとを有するエンジンを搭載した内燃機関装置において、ポート用燃料射バルブからの燃料射における学習としてのポート学習の機会をより増やす。例文帳に追加

To increase a chance for port learning as learning of fuel injection from a port fuel injection valve in an internal combustion engine device equipped with an engine having the port fuel injection valve for injecting fuel to an intake port and a cylinder fuel injection valve for directly injecting fuel in a cylinder. - 特許庁

燃焼室105に臨んで設けられたインジェクタ120および点火プラグ110を備えた筒内直噴エンジンにおいて、クランキング開始後の始動初期に、膨張行程にある気筒に新気を導入すると共にインジェクタ120から所定量の燃料を射し、点火プラグ110による複数回点火が実行されるように始動初期制御するようにした。例文帳に追加

In the cylinder direct injection engine provided with a direct injection injector 120 provided with facing a combustion chamber 105 and an ignition plug 110, fresh air is introduced to a cylinder at an expansion stroke to inject a prescribed amount of fuel from the direct injection injector 120, and startup initial control is performed so that a multiplex ignition by the ignition plug 110 is carried out. - 特許庁

本発明は、直噴エンジンの成層燃焼時において、パージを導入するものにおいて、パージ導入による燃料射量の減量補正が原因で生じるトルク変動を防止し、ドライバビリティの悪化を防止する内燃機関のエバポパージ制御装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide an evaporation purge controller for an internal combustion engine capable of preventing torque fluctuation caused by reduction amount compensation of a fuel injection amount due to purge introduction and worsening of drivability when a direct injection engine performs stratified combustion. - 特許庁

ガソリンエンジンにおいて、減速燃料カット状態から燃料射を再開させるときに、成層燃焼,均質燃焼のいずれであっても、同等のトルク応答性が得られ、かつ、加速ショックの発生を抑制できるようにする。例文帳に追加

To obtain identical torque response even when either one of stratified charge combustion or homogeneous combustion is selected, and retrain the occurrence of acceleration shock when fuel injection is restarted from an operating condition where vehicle speed is decelerated with fuel cut in a direct injection type gasoline engine. - 特許庁

エンジンの高速回転時には、燃料の射を開始するタイミングを回転速度の上昇に伴って進ませ、最終的には、掃気ポートが開くタイミングまたはその後のタイミングまで燃料の射を開始するタイミングを進める。例文帳に追加

During the high speed rotation of the engine, the injection start timing of fuel is advanced following the increase of the rotating speed, and finally the injection start timing of fuel is advanced up to the opening timing of the scavenging port or up to the timing immediately after the opening timing. - 特許庁

燃料射弁6から吸気ポート5に燃料を射するエンジン1において、始動後の触媒14の早期活性化を図る際に、燃焼室10内でのリッチ失火を防止しつつ、排気温度を十分に上昇させる。例文帳に追加

To raise an exhaust gas temperature fully while preventing a rich misfire in a combustion chamber 10 when early activation of a catalyst 14 right after starting is carried out, in an engine 1 in which fuel is injected from a fuel injection valve 6 to an air intake port 5. - 特許庁

これにより、内燃機関の燃焼室5内に吸入される混合気、特に、直噴エンジンにおけるインジェクタ6からの霧燃料に確実に着火可能となるため、出力向上、燃費改善、エミッション低減の効果が期待できる。例文帳に追加

Thus, since an air-fuel mixture sucked into the combustion chamber 5 of an internal combustion engine, and especially an atomized fuel from an injector 6 in a direct injection engine, can be positively ignited, the effect of the output improvement, the improvement of the fuel consumption, and reduction in emission can be expected. - 特許庁

低負荷低回転側の領域で成層燃焼状態で運転される火花点火式直噴エンジン1において、アイドル運転状態のように燃料射量の少ないときのインジェクタ12の微小流量特性を高精度に学習できるようにする。例文帳に追加

To precisely learn a characteristic in a very low flow rate of an injector when a fuel injection amount is reduced as in a case such as an idling operation condition, in a spark-ignited direct injection engine operated in a stratified charge combustion state within a low load and low rotational speed area. - 特許庁

タンブル流を利用して成層化を図る火花点火式直噴エンジンにおいて、成層領域から均一領域への移行時に、タンブル流の強さと燃料霧の貫徹力とのバランスが崩れることを防止し、燃焼状態を良好に保つ。例文帳に追加

To keep combustion in a proper state by preventing the disruption of a balance between the strength of tumble flow and the penetration force of fuel spray in shifting from a stratified charge combustion region to a uniform combustion region, in a spark ignition type direct-injection engine for realizing stratification by using the tumble flow. - 特許庁

燃焼室の径を広げて熱損失の低減を図りつつ、燃料射時期が多少ずれても燃料霧が接触する燃焼室形状が大きく変わることがなく、安定的な燃焼が可能なエンジンの燃焼室構造を提供する。例文帳に追加

To provide a structure of a combustion chamber of an engine, which is not greatly changed in a shape of the combustion chamber with which a fuel spray contacts even if fuel injection timing is slightly displaced, and which can perform stable combustion, while reducing a thermal loss by expanding the diameter of the combustion chamber. - 特許庁

ディーゼルエンジンのコモンレール燃料射システムに用いられるインジェクタにおいて、制御室へ連通する通路に設けられるオリフィス形状の見しにより、オリフィス流量の変動を抑制し、射量サイクル変動を低減する。例文帳に追加

To reduce a variation in an injection quantity cycle by restraining a variation in an orifice flow rate by review of an orifice shape arranged in a passage communicating with a control room in an injector used for a common rail fuel injection system of a diesel engine. - 特許庁

ブーコンにてラックを接操作して燃料射量を減量させる構造や、ブーコンによりテンションレバーを倒す構造では、ブースト圧が低いローアイドルのレバー位置で作業を行う場合、ブーコンにより制限射量が低くなっているため、エンジントルクを確保できずに作業性が悪化する。例文帳に追加

To provide a fuel injection device for a diesel engine capable of ensuring engine torque and obtaining satisfactory work efficiency even in the vicinity of a low idle condition in which supercharging pressure is low while suppressing black smoke when accelerating by setting a spring and improving engine performance easily. - 特許庁

シリンダヘッド上において同じ高さ位置に燃料サプライポンプとコモンレールとを結して、燃料射系統をシリンダヘッド上にコンパクトに構成したコモンレール式燃料射システム及びそのシステムが適用されたエンジンを提供する。例文帳に追加

To provide a common rail type fuel injection system in which a fuel injection system is formed in a compact size on a cylinder head by directly connecting a fuel supply pump and a common rail to each other in a position at the same height on the cylinder head and to provide an engine applying the system. - 特許庁

燃料式ディーゼルエンジンは、シリンダ16に摺動自在に支持したピストン17の頂面17aの中央部にシリンダヘッド13に対向する凹状の燃焼室22を有し、シリンダヘッド13に支持したインジェクタ23から燃焼室22に向けて燃料を射する。例文帳に追加

This fuel direct injection-type diesel engine has a recessed combustion chamber 22 facing a cylinder head 13 on a central part of the top surface 17a of a piston 17 slidably supported on a cylinder 16, and fuel is injected from an injector 23 supported on the cylinder head 13 toward the combustion chamber 22. - 特許庁

燃料射弁から吸気ポートに燃料を射するエンジンにおいて、始動後の触媒の早期活性化のため、排気通路に2次空気を供給して後燃えを促進する場合に、燃焼室でのリッチ失火等を防止しつつ、排気温度を十分に上昇させる。例文帳に追加

To sufficiently raise exhaust temperature while preventing rich misfire and so on in a combustion chamber, when after burning is promoted by supplying secondary air to an exhaust passage, for the early activation of a catalyst immediately after starting, in an engine for injecting fuel from a fuel injection valve to an intake port. - 特許庁

吸気温度のコントロールによって、圧縮上死点近傍でいた燃料をき終わってぐに燃やすことができ、低エミッション性と燃費向上とを同時に達成することができるようにしたディーゼルエンジンにおいて、過早着火を回避しつつ所定の予混合期間を確保できるようにする。例文帳に追加

To secure a prescribed premixing period while avoiding premature ignition in a diesel engine capable of burning fuel just after injection of the fuel which is injected in the vicinity of a compression top dead center by controlling an intake temperature and capable of simultaneously achieving low emission performance and improvement in fuel consumption. - 特許庁

ピストン4上に形成したキャビティCへ向けて燃料射弁11から燃料を射し、この燃料射で形成した混合気に対し点火プラグ12で火花点火する筒内直噴エンジンにおいて、燃料霧について強いペネトレーションを得て、指向性を高めると共に、キャビティ内に濃度むらのない均質な混合気塊を形成する。例文帳に追加

To improve directivity by obtaining a strong penetration in fuel injection and to form a homogeneous mixture mass without unevenness in the concentration in a cavity, in a cylinder direct injection engine for jetting a fuel from a fuel injection valve 11 to the cavity C formed on a piston 4 and spark igniting the mixture formed by the fuel injection with a spark plug 12. - 特許庁

レール本体にインジェクター接続用ソケットがに取付けられた構造の燃料レールにおいて、ろう付け作業効率が高く、かつソケット接合部の内圧疲労強度の優れたガソリンエンジン用燃料レールを提供する。例文帳に追加

To provide a fuel rail for a direct injection gasoline engine of high brazing work efficiency and excellent inner pressure fatigue strength of a socket joint part in the fuel rail having a socket for injector connection directly attached to a rail main body. - 特許庁

これにより、ピストンの軸方向をニードルの軸方向と一致させて両者が列に配置されている従来の燃料射ノズルの場合のように燃料射ノズルの全長を増大させること無くパイロット射機構を設けることができるので、燃料射ノズル1のエンジンへの搭載性を良好なものにできる。例文帳に追加

This allows a pilot injection mechanism to be provided without increasing an entire length of the fuel injection nozzle as is in the case of a conventional fuel injection nozzle in which a piston and a needle are arranged in series with their axial directions being in line, and the installation of the fuel injection nozzle 1 to the engine can be made good. - 特許庁

口型インジェクタ18を備え、その上側の口18aから点火プラグ16付近に向けて燃料を射するようにした直噴エンジン1において、冷間の低回転域でも燃料の気化を十分に促進し、その気筒壁面への付着を可及的に減らして、HC、スモークの増大やオイル希釈の問題を効果的に抑制する。例文帳に追加

To effectively restrain the problems of an increase in HC and smoke and oil dilution, by minimizing sticking to a cylinder wall surface, by sufficiently promoting vaporization of fuel even in a cold low rotation area, in a direct injection engine 1 having a multi-nozzle port type injector 18 and injecting the fuel toward the vicinity of a spark plug 16 from its upper side nozzle ports 18a. - 特許庁

低温時、始動後に発生する白煙の排出量を低減させるため、各気筒に順次燃料を供給し、各気筒の射時期、射量を制御するディ−ゼルエンジンの燃料射装置の制御方法において、気筒着火順序により所定の2グル−プを形成し、かつ未着火気筒を判別し、着火しない気筒のグル−プへの燃料の供給を停止することを特徴とする燃料射装置の制御方法。例文帳に追加

In this control method of fuel injection device of the diesel engine, the fuel is successively supplied to each of cylinders, and the injection period and the injection quantity are controlled by each cylinder to reduce the exhaust quantity of white smoke generated at low temperature and immediately after the starting. - 特許庁

排気通路に排気ガス浄化用の触媒22を備えるとともに、燃焼室内に接燃料を射するインジェクタ11を備えた筒内射式エンジンにおいて、触媒22の温度状態を判別する温度状態判別手段31と、インジェクタ11からの燃料射を制御する燃料射制御手段33とを備える。例文帳に追加

This cylinder injection type engine has a catalyst 22 for purification of exhaust gas in an exhaust emission passage, an injector 11 for directly injecting fuel into a combustion chamber, a temperature state decision means 31 for deciding a temperature state of the catalyst 22, and a fuel injection control means 33 for controlling a fuel injection from the injector 11. - 特許庁

火花点火式直噴エンジン1において、成層燃焼領域の高負荷側の圧縮分割射領域(ロ)で、燃料を気筒2の圧縮行程で2分割して射させる場合に、インジェクタ12の1回目の射作動により発生する燃料圧力の変動に起因して制御精度が低下することを抑制し、燃費やエミッションの増大及び運転フィーリングの悪化を防止する。例文帳に追加

To restrain lowering of control precision caused by fluctuation of fuel pressure generated by the first injection operation of an injector to prevent worsening of a fuel comsumption, increase of emission and drive feeling, when fuel is divided into two in a compression stroke of a cylinder to be injected in a divided compressed injection area of a high load side within a stratified charge combustion range, in a spark-ignition direct injection engine. - 特許庁

内燃機関は、燃料供給源に接続されたポンプ吸入弁と加圧された燃料配管に接続された吐出弁を有する高圧燃料ポンプと、加圧燃料を接、エンジン燃焼室に供給する燃料射弁とを備える。例文帳に追加

The internal combustion engine includes a high pressure fuel pump having a pump inlet valve connected to a fuel supply source and a discharge valve connected to pressurized fuel piping; and a fuel injection valve directly supplying pressurized fuel to an engine combustion chamber. - 特許庁

排気の還流量を調節することで間接的に燃焼室4の空燃比を制御するようにした式ディーゼルエンジン1において、燃焼状態の改善によって、排気中のNOx低減及びスモーク低減を従来よりも高次元で両立させる。例文帳に追加

To make it compatible at high level to reduce NOx and to reduce smoke in exhaust by improving a combustion state, in a direct injection diesel engine indirectly controlling an air-fuel ratio of a combustion chamber 4 by adjusting the reflux amount of the exhaust. - 特許庁

マルチホール型インジェクタを有する火花点火式直噴エンジンにおいて、高い成層ロバスト性と均質燃焼運転領域での気化霧化とを両立し、広い運転領域での良好な燃焼特性を発揮し、燃費と排気性能とを一層向上させること。例文帳に追加

To improve fuel economy and exhaust emission performance by compatibly materializing high stratification robustness, and carburetion and atomization in a homogeneous combustion operation area for showing good combustion characteristics in a wide operation range, in a spark ignition type direct injection engine including a multi-hole type injector. - 特許庁

エンジン10は、燃焼室22内に燃料を射するインジェクタ21と、点火プラグ36と、吸気バルブ31の開閉タイミングを可変とする可変バルブタイミング機構33と、排気管35に設けられた三元触媒38と、を備えている。例文帳に追加

An engine 10 includes an injector 21 for directly jetting fuel into a combustion chamber 22, an ignition plug 36, a variable valve timing mechanism 33 for varying opening/closing timing of an intake valve 31, and a three-way catalyst 38 provided to an exhaust pipe 35. - 特許庁

最初に射された燃料は、電弧を通過し、エンジンシリンダに進入したときに圧縮点火によってほぼちに点火するように火花のエネルギによって状態調節され、及びかくしてディーゼル点火遅れを本質的になくす。例文帳に追加

The fuel injected first is conditioned by the energy of the spark to be approximately immediately ignited by compression ignition upon passing through the electric arc, and entering into an engine cylinder, whereby the diesel ignition delay can be essentially prevented. - 特許庁

シリンダー側壁に排気口を開けたり、特別な調節排気バルブを設ける構成以外の手法によって、構造や制御の大幅な改造無しに、圧縮行程より爆発行程を長くできる4サイクルエンジンを実現する。例文帳に追加

To provide a direct injection four-cycle engine for actualizing an explosion stroke longer than a compression stroke without the need for greatly modifying the construction or control using another means than the construction that an exhaust port is opened in a cylinder side wall or a special adjusting exhaust valve is provided. - 特許庁

射式のディーゼルエンジンにおいて、ピストン8頂面に凹設された燃焼室1の中央突起部14を、円錐部14a、第1円錐台部14b、第2円錐台部14c、第3円錐台部14dから構成し、斜面に凹部16a、16b及び凸部18a、18bを形成する。例文帳に追加

In a direct injection diesel engine, a central protruding part 14 of a combustion chamber 1 recessed in the top surface of a piston 8 consists of a conical portion 14a, a first truncated conical part 14b, a second truncated conical part 14c and a third truncated conical part 14d, and keeps recesses 16a, 16b and projections 18a, 18b on the slope. - 特許庁

エンジンのタイミングチェーンとして用いた場合であってもリンクプレートのピン孔内面の摩耗を抑制してチェーン摩耗伸びを低減することができ、しかも、疲労強度を向上せしめたサイレントチェーンを提供すること。例文帳に追加

To provide a silent chain capable of reducing wear elongation of a chain by suppressing wear of a pin hole inner face of a link plate even in the case where the chain is used as a timing chain of a direct injection type engine, and which has improved fatigue strength. - 特許庁

例文

温度15℃における密度が0.60〜0.72g/cm^3 、温度20℃における表面張力が170〜250μN/cm及びオクタン価が70以上であり、かつガソリンエンジン及び燃料電池に共用し得る燃料油組成物である。例文帳に追加

This fuel oil composition usable for both of the direct blow gasoline engine, and the fuel cell has 0.60-0.72 g/cm3 density at 15°C, 170-250 μN/cm surface tension at 20°C, and ≥70 octane number. - 特許庁

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