1016万例文収録!

「Vertex shader」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > Vertex shaderの意味・解説 > Vertex shaderに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

Vertex shaderの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 16



例文

In this event, the vertex shader 20 does not generate the copy vertex shader output attribute value, but the rasterizer/fragment shader 22 instead processes the corresponding vertex shader input attribute value in place of the original vertex shader output attribute value of the vertex shader 20.例文帳に追加

この場合、頂点シェーダ20は、コピーの頂点シェーダ出力属性値を生成しないが、ラスタライザ/フラグメントシェーダ22が、対応する頂点シェーダ入力属性値を、本来は頂点シェーダ20の頂点シェーダ出力属性値の代わりに処理する。 - 特許庁

The vertex shader part outputs a vertex normal vector of an object.例文帳に追加

頂点シェーダ部は、オブジェクトの頂点法線ベクトルを出力する。 - 特許庁

The system recognizes when a vertex shader output attribute value to be generated from the vertex shader input attribute value by the vertex shader will be a copy of the vertex shader input attribute value.例文帳に追加

システムは、頂点シェーダ入力属性値から頂点シェーダにより生成される頂点シェーダ出力属性値が、いつ、頂点シェーダ入力属性値のコピーになるかを認識する。 - 特許庁

The shader part includes a vertex processing part that performs vertex processing on the basis of vertex information.例文帳に追加

シェーダ部は、頂点情報に基づいて頂点処理を行う頂点処理部を有する。 - 特許庁

例文

This image generation system includes: a vertex shader part performing processing in vertex units; and a pixel shader part performing processing in pixel units.例文帳に追加

画像生成システムは、頂点単位で処理を行う頂点シェーダ部と、ピクセル単位で処理を行うピクセルシェーダ部を含む。 - 特許庁


例文

Then, for such vertex shader output attributes, the vertex shader stores, for use by the rasterizer/fragment shader 22 of the graphics processor when processing an image, only one copy of the vertex shader output attribute for a given vertex or instance.例文帳に追加

次いで、そのような頂点シェーダ出力属性に対し、頂点シェーダは、所与の頂点またはインスタンスの頂点シェーダ出力属性の1つのコピーのみを、画像を処理する際にグラフィックスプロセッサのラスタライザ/フラグメントシェーダ22が用いるために格納する。 - 特許庁

A graphics processor 100 includes a vertex shader 10 and a rasterizer 20.例文帳に追加

グラフィックスプロセッサ100は、頂点シェーダ10とラスタライザ20を含む。 - 特許庁

The pixel shader part finds a color control parameter on the basis of a view line vector and a normal vector of each the pixel obtained by the vertex normal vector outputted from the vertex shader part.例文帳に追加

ピクセルシェーダ部は、頂点シェーダ部から出力された頂点法線ベクトルにより得られた各ピクセルの法線ベクトルと、視線ベクトルとに基づいて、色制御パラメータを求める。 - 特許庁

A graphics processor includes a vertex shader that processes input attribute values from a vertex buffer to generate output vertex shaded attribute values to be used by a rasterizer/fragment shader when processing an image.例文帳に追加

グラフィックスプロセッサは、頂点バッファからの入力属性値を処理して、画像を処理する時にラスタライザ/フラグメントシェーダにより用いられることになる、出力である頂点シェーディングされた属性値を生成する、頂点シェーダを含む。 - 特許庁

例文

A graphics processor includes a vertex shader that processes input attribute values from a vertex buffer to generate output vertex shaded attribute values to be used by a rasterizer/fragment shader of the graphics processor when processing an image.例文帳に追加

グラフィックスプロセッサは、頂点バッファからの入力属性値を処理し、画像を処理する時にグラフィックスプロセッサのラスタライザ/フラグメントシェーダにより用いられる、出力である頂点シェーディングされた属性値を生成する頂点シェーダを含む。 - 特許庁

例文

The pixel shader further carries out second texture look up within a vertex buffer, and operates so as to obtain vertex data corresponding to the vertex index value already obtained about the geometric primitive to be displayed.例文帳に追加

ピクセルシェーダはまた、頂点バッファ内で第2のテクスチャルックアップを実行し、表示される幾何プリミティブについて既に取得された頂点インデックス値に対応する頂点データを取得するように動作する。 - 特許庁

Then, the pixel shader operates so as to carry out rasterization of the geometric primitive to be displayed using the already obtained vertex data.例文帳に追加

そして、ピクセルシェーダは、既に取得された頂点データを使用して、表示される幾何プリミティブのラスタ化を実行するよう動作する。 - 特許庁

The first and second texture look up is carried out repeatedly by the pixel shader so as to obtain the vertex data about each vertex required for regulating the geometric primitive to be displayed.例文帳に追加

第1および第2のテクスチャルックアップは、表示される幾何プリミティブを規定するために必要な各頂点についての頂点データを取得するように、ピクセルシェーダによって繰り返し実行される。 - 特許庁

A pixel shader carries out first texture look up within an index buffer, and operates so as to obtain a vertex index value of a geometric primitive to be displayed.例文帳に追加

ピクセルシェーダは、インデックスバッファ内で第1のテクスチャルックアップを実行し、表示される幾何プリミティブの頂点インデックス値を取得するように動作する。 - 特許庁

The figure drawing device comprises a vertex shader 300 to perform processing of vertex data, a viewport clipping circuit 301, a setup circuit 302, a rasterizer 303, a texture memory 305 to store texture data, a frame buffer 306 to store pixel data, and a multithread shader 304 to generate pixel threads of a pixel unit by accessing the pixel data and the texture data, to perform parallel processing.例文帳に追加

図形描画装置は、頂点データを処理する頂点シェーダ300と、ビューポートクリッピング回路301と、セットアップ回路302と、ラスタライザ303と、テクスチャデータを保存するテクスチャメモリ305と、ピクセルデータを保存するフレームバッファ306と、ピクセルデータとテクスチャデータにアクセスしてピクセル単位のピクセルスレッドを生成して並列処理するマルチスレッドシェーダ304とを備えている。 - 特許庁

例文

The vertex shader 10 receives an input of coordinate information of an object in a three-dimensional space represented by a world coordinate system, converts the object coordinate according to a viewing transformation matrix different in at least one of a visual point position and a visual line direction, and thereby generates the primitive vertex information when the object is viewed from different visual points.例文帳に追加

頂点シェーダ10は、ワールド座標系で表現された3次元空間内のオブジェクトの座標情報の入力を受けて、視点位置および視線方向の少なくとも一方が異なるビューイング変換行列にしたがってオブジェクトの座標を変換することにより、オブジェクトを異なる視点から見た場合のプリミティブの頂点情報を生成する。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS