例文 (5件) |
路上の霊魂の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 5件
第1回作品『路上の霊魂』の脚本を書き、出演もこなす。例文帳に追加
Ushihara wrote the screenplay for the company's first film "Rojo no Reikon" (Souls on the Road) and also played a role as an actor. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
小山内が「松竹キネマ研究所」を設立すると行動をともにし、その最初の作品『路上の霊魂』の監督、出演をこなす。例文帳に追加
When Osanai established the 'Shochiku Cinema Laboratory,' he joined him and was involved in the first production "Rojo no Reikon" (Souls on The Road) as both a director and an actor. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
小山内に従い、松竹キネマ研究所に移り、1921年製作の、研究所第1回作品『路上の霊魂』の助監督を務める。例文帳に追加
He moved to the Shochiku Kinema Kenkyu-jo production company with Osanai and served as assistant director on the company's first film "Rojo no Reikon" (Souls on the Road) in 1921. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
戦前の日活のフィルム倉庫の火災などにより、初期の習作『路上の霊魂』と新興キネマで撮った『霧笛』の二作しか現存していないため、最も評価の困難な監督の一人として知られる。例文帳に追加
Due to a fire that occurred in Nikkatsu's film warehouse before the war, only two movies exist, "Rojo no Reikon" (Souls on The Road) as an initial study product and "Muteki" which he shot in Shinko Cinema, so he is said to be one of the most difficult directors to evaluate. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
新劇から帰山教正の「映画芸術協会」に参加、小山内薫の「松竹キネマ研究所」で『路上の霊魂』を監督したことで知られる。例文帳に追加
He left Shingeki (literally, new play) to join 'Eiga Geijutsu Kyokai' (literally, Movie Art Association) which had been established by Norimasa KAERIYAMA, and is known to have worked on "Rojo no Reikon" (Souls on The Road) as a director when he was at Shochiku Cinema Laboratory established by Kaoru OSANAI. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
例文 (5件) |
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。 |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |