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いざりぶとの英語
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「いざりぶと」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 11件
針先部材は、台座領域の先端に取り付けられた台座部と、台座部から第2の方向に突出する針先部とを含む。例文帳に追加
The needle tip member includes: a pedestal part attached to a tip of the pedestal area; and a needle tip part projected from the pedestal part along the second direction. - 特許庁
構成の複雑化を招くことなく、相対回転時のシンクロナイザリングとコーン部との摩擦を好適に抑制することのできる歯車変速装置の同期機構及びシンクロナイザリングを提供する。例文帳に追加
To provide a synchronizing mechanism and a synchronizer ring for a gear transmission capable of suitably restraining friction between the synchronizer ring and a corn part at relative rotation without complicating a structure. - 特許庁
クラッチハブとシンクロナイザリングには、この両者の相対回動により互いに当接してシンクロナイザリングをクラッチハブ側に引き戻す第1及び第2係合部16d,16e,22b,27bが形成されている。例文帳に追加
On the clutch hub and the synchronizer ring, first and second fitting parts 16d, 16e, 22b and 27b are formed which are abutted with each another by relative turning of them so as to return the synchronizer ring to the clutch hub side. - 特許庁
シンクロ容量の減少を伴うことなく、非同期時のシンクロナイザリングとコーン部との摩擦を好適に抑制することができる歯車変速装置の同期機構を提供する。例文帳に追加
To provide a synchronization mechanism for a gear transmission device, suitably suppressing friction between a synchronizer ring and a cone part during asynchronization without causing a reduction in synchro capacity. - 特許庁
同期終了後、スリーブとクラッチギヤとが噛み合う時、摺接部8b_1 がハブ溝部2bの底面に摩擦摺接するため、シンクロナイザリング5への押し付け力が低減され、噛合性能が向上する。例文帳に追加
Since the sliding contact part 8b_1 frictionally slidingly contacts with the bottom surface of the hub groove part 2b when meshing the sleeve with the clutch gear after finishing synchronization, pressing force to the synchronizer ring 5 is reduced, and the meshing performance is improved. - 特許庁
ある態様の車両用懸架装置においては、車幅方向に延在する本体の中間部が車体に支持されるスタビライザバー34と、スタビライザバー34の左右両端部と左右のロアアーム22とをそれぞれ上下に連結する左右のスタビライザリンク36と、を備える。例文帳に追加
A vehicle suspension device includes: a stabilizer bar 34 formed by supporting an intermediate part of a body thereof extending in a vehicle width direction by a vehicle body; and right and left stabilizer links 36 connecting vertically each of both ends of the stabilizer bar 34 and right and left lower arms 22. - 特許庁
クラッチハブ12と、その一側となる変速軸11に回転自在に支持した変速ギヤ13,14の間にシンクロナイザリング21,22を設け、クラッチハブの外周にスプライン係合したスリーブ17により、クラッチハブと変速ギヤを選択的に係合させる。例文帳に追加
Synchronizer rings 21 and 22 are arranged between the clutch hub 12 and shift gears 13 and 14 rotatably supported by a shift shaft 11 being its one side, and the clutch hub and the shift gears are selectively engaged with each other by the sleeve 17 spline-engaged with the outer periphery of the clutch hub. - 特許庁
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「いざりぶと」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 11件
常時噛み合い式変速機の同期機構S1は、カウンタ軸2に一体に回転するようにかつ軸方向に移動自在に設けられたシフタとしての5速ギヤC5と、1速ギヤC1に形成された凹部20と、シンクロナイザリング25とを有する。例文帳に追加
The synchronous mechanism S1 of a regularly engaging speed change gear is provided with a five speed gear C5 as a shifter transferably provided in the axial direction so as to integrally rotate with a counter shaft 2 and provided to be axially movable, a recession 20 formed in a one speed gear C1, and a synchronizer ring 25. - 特許庁
入力軸と一体に回転自在に設けられたカップリングスリーブを、該カップリングスリーブと被同期ギヤの間に設けられたシンクロナイザリングに押し付けて、該カップリングリングスリーブと該被同期ギヤの回転数を同期させて両者を係合させる同期機構を、慣性系物体と弾性系物体の衝突としてモデル化する。例文帳に追加
A synchronizing mechanism, which a coupling sleeve rotatably and integrally provided with an input shaft is pushed against a synchronizer ring provided between the coupling sleeve and a synchronized gear, thereby synchronizing rotational speeds of both the components to engage them, is modelled as a collision between an inertia system object and an elastic system object. - 特許庁
ストラット式サスペンション装置10は、車輪を支持するナックル12と、ナックル12を車体に連結するロアアーム30と、ナックル12と車体との間に配置されロアアーム30の揺動を減衰するショックアブソーバ25と、車体のロールを抑制するスタビライザバー51と、ショックアブソーバのシェルケース25aとスタビライザバー51の端部とを連結するスタビライザリンク53と、を備える。例文帳に追加
The strut type suspension device 10 includes: a knuckle 12 supporting a wheel, a shock absorber 25 disposed between the knuckle 12 and a vehicle body to damp the oscillations of a lower arm 30, a stabilizer bar 51 to suppress the rolling of the vehicle body, and a stabilizer link 53 connecting a shell casing 25a of the shock absorber and an end portion of a stabilizer bar 51. - 特許庁
このようにすれば、シンクロナイザスリーブがシンクロナイザリングを乗り越えた瞬間にリターダが瞬間的に作動するので、被同期側の回転速度の急激な変動が抑制され、同期完了から変速完了までにおけるシンクロナイザスリーブと被同期側のスプラインとの相対位置のずれが小さくなることから、シフトフィーリングを向上させることができる。例文帳に追加
When the displacement signal reaches a predetermined value, the synchronizer sleeve is judged to have gotten over the synchronizer ring and shifted to a process mating with a synchronized side spline and an actuating signal for instantly actuating the retarder is output to a retarder controller 22. - 特許庁
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