意味 | 例文 (5件) |
「danger estimation」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 5件
DANGER SENSING DEGREE ESTIMATION DEVICE, SAFE DRIVING EVALUATION DEVICE, AND ALARM DEVICE例文帳に追加
危険感受度推定装置、安全運転評価装置及び警報装置 - 特許庁
This lightning observation system is provided with a first danger zone determination processing part 2a for determining the lightning generation danger zone from weather observation data, a data estimation processing part 5 for estimating observation data after the predetermined time passed from the weather observation data, and a second danger zone determination processing part 2b for determining the lightning generation gander zone based on output of the data estimation processing part 5.例文帳に追加
気象観測データから発雷危険域を判定する第1の危険域判定処理部2a、気象観測データから所望時間後の観測データの予測を行うデータ予測処理部5、及びデータ予測処理部5の出力に基づき発雷危険域を判定する第2の危険域判定処理部2bを備えている。 - 特許庁
A provision means 3 finds the characteristic or position of a road system or a road form on the basis of the road- related information, danger is predicted on the contents and vehicle speed, and warning is provided for the danger in provision timing expecting position estimation.例文帳に追加
提示手段3は、やがて車両の到達が予測される道路について、道路網上あるいは道路形態上の特徴あるいは位置を道路関連情報に基づいて求め、その内容と車速を基に危険を予測し、位置推定誤差を見込んだ提示タイミングに、係る危険に対する警告を提示する。 - 特許庁
A danger sensing degree estimation section 23 calculates danger sensing degree Rt of the driver at a point of time t by referring to each sensor output from an optical sensors 11a and 11b, an accelerator position sensor 12, a master cylinder pressure sensor 13, and a steering angle sensor 14, an own vehicle location database 15 and a front obstacle database 16.例文帳に追加
危険感受度推定部23は、光学式センサ11a,11b、アクセルポジションセンサ12、マスタシリンダ圧センサ13、操舵角センサ14からのそれぞれのセンサ出力と、自車位置データベース15及び前方障害物データベース16を参照して、時間tにおける運転者の危険感受度R_tを計算する。 - 特許庁
To make a vehicle easy to be driven, while increasing the safety, by anticipating any danger from feature information about a road expected to reach or a recommended route as well as from the speed of the vehicle, then performing control for reducing the vehicle speed with the timing which takes a position estimation error into account, and automatically reducing the speed for prevention of the danger at advanced timing for high reliability.例文帳に追加
到達予測道路あるいは推奨経路に関する任意の特徴情報と車速から、危険を予測し、位置推定誤差を見込んだタイミングに、車速を減ずる制御を行い、信頼度の高い事前のタイミングから危険防止のための減速を自動的に行って、運転を楽にするとともに安全性を高める。 - 特許庁
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