例文 (12件) |
"seat stay"を含む例文一覧と使い方
該当件数 : 12件
SEAT STAY FIXING STRUCTURE FOR BICYCLE FRAME AND BICYCLE FRAME例文帳に追加
自転車フレームのシートステー固着構造及び自転車フレーム - 特許庁
A seat stay (6) is attached with seat receiving brackets (11) so as to be turned.例文帳に追加
座ステー(6)に座受ブラケット(11)を回動自在に取り付ける。 - 特許庁
At least a part of the handle stay 14 and the seat stay 16 respectively is overlapped to each other in side view of the vehicle body 2 by forth rotations along the directions A and B of the handle stay 14 and the seat stay 16 respectively.例文帳に追加
ハンドルステー14とシートステー16のそれぞれの往回動A,Bにより、これらの少なくとも各一部分が車体2の側面視で互いに重なり合うようにする。 - 特許庁
A brake caliper 10 for use in braking a brake disk 9 is fixed to bridge a seat stay 5 and a chain stay 8.例文帳に追加
ブレーキディスク9を制動するブレーキキャリパー10は、シートステー5とチェーンステー8との間に架け渡すように取り付けられる。 - 特許庁
In the motorcycle, a step bracket 18L is connected to a seat stay 17 via a connection part 71, and a step 19 for a rider is connected to the seat stay 17 by providing the step 19 for the rider on the step bracket 18L via a step bolt 72.例文帳に追加
シートステー17に連結部71を介してステップブラケット18Lが連結され、このステップブラケット18Lにステップボルト72を介して運転者用ステップ19が設けられることでシートステー17に運転者用ステップ19が連結されている。 - 特許庁
The second fixing part 10b of the brake caliper 10 is fixed by the bolt B on the fixing part 5a of the seat stay 5 in a plane substantially perpendicular to a planar direction of the brake disk 9.例文帳に追加
また、ブレーキキャリパー10の第2取り付け部10bは、ブレーキディスク9の平面方向に略鉛直な面でシートステー5の取り付け部5a上にボルトBにより取り付けられる。 - 特許庁
To provide a motorcycle capable of freely setting the mounting position of a seat stay on a main frame without increasing the width of the motorcycle.例文帳に追加
本発明は、車幅を拡大することなく、メインフレームへのシートステーの取付位置を自由に設定することができる自動二輪車を提供することを課題とする。 - 特許庁
The hooking portions (28) are engaged to the locking portions (27) to mount the lower side seat cover (13) on the lower surface side of the seat (12) so as to cover the lower surface of the seat stay (6).例文帳に追加
この座裏カバー(13)は、上記掛止部(27)に引掛部(28)を係合させ、上記座ステー(6)の下面を覆うように座(12)の下面側に装着される。 - 特許庁
The connection part 71 is arranged in an overlapping manner on the seat stay 17 when a motorcycle body is viewed from the top, and the step bracket 18L is connected to the connection part 71 by fastening members 66, 66 in the direction orthogonal to the width direction of the motorcycle body.例文帳に追加
連結部71は、車体を上方から見たときに、シートステー17と重なるように配置されるとともに、ステップブラケット18Lは、車体の幅方向と直交する方向にて、締結部材66、66により連結部71に連結されている。 - 特許庁
A bracket base for supporting at least a part of the control device and a bracket support part extending from the bracket base for connecting the bracket base to at least one of a chain stay, a seat stay and a bottom part bracket shell, are provided above the chain stay.例文帳に追加
チェーンステイの上方において、制御装置の少なくとも一部を支持するブラケットベースと、該ブラケットベースをチェーンステイ,シートステイ及び底部ブラケットシェルの少なくとも一つに連結すべく、該ブラケットベースから延びるブラケット支持部とを備えている。 - 特許庁
In this motor-driven bicycle and the mounting structure of its battery, a battery unit 20 provided parallel to the longitudinal direction of a seat pipe 15 is mounted at a lower position than the one end 171 of a seat stay 17 connected to the vicinity of the upper part of the seat pipe 15, and is separated from the two seat stays 17 and a splash board for a rear wheel.例文帳に追加
シートパイプ15の長手方向に沿わせるようにして設けるバッテリーユニット20を、シートパイプ15の上端部近傍に連結されるシートステイ17の一端171よりも低位置に装着させると共に、2本のシートステイ17および後輪ドロヨケ19のいずれからも離間させた電動式自転車およびそのバッテリーの装着構造。 - 特許庁
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