例文 (10件) |
ブランド認識の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 10件
被服に施された正規ブランドを明確に認識することにより、正規ブランドと偽造ブランドと容易に識別することができるブランドの識別方法を提供すること。例文帳に追加
To provide a method for easily identifying an original brand and a counterfeit brand by clearly recognizing the original brand on clothing. - 特許庁
日本製の携帯電話はあまり市場には出回っていず、認識されているブランドは、Sony 、docomo 、SoftBank などわずか。例文帳に追加
Japanese-made mobile phones are not very available in the market and people have only heard the names of brands like Sony, Docomo and SoftBank. - 経済産業省
地域ブランドに対する認識は、企業側と産業支援側にギャップもある13が、地域のブランドを全国展開させるための支援策も打ち出されている。例文帳に追加
Despite a gap in perceptions of regional brands between enterprises and providers of support to industry,13) support measures are being formulated to develop regional brands across the nation. - 経済産業省
消費者の抱える問題を解決する商品群を統一ブランドにまとめ、消費者により認識しやすく告知する広告事業と、より迅速に購買しやすくする流通事業の提供。例文帳に追加
To provide an advertising business that announces a merchandise group of a unified brand solving problems of consumers to the consumers for easier recognition, and a distribution business that facilitates quick purchase thereof. - 特許庁
現在競合の同業者が急激に増え、最も重要なアレンジメントのデザインにおいて、他社と差別化をおこない、ブランドの確立および消費者へオリジナル商品として認識を得る。例文帳に追加
To establish a brand and obtain cutomers' recognition as an original merchandise by performing the discrimination from other companies in the design of the most important arrangement for the purpose of dealing with a drastic increase in competing fellow traders at present. - 特許庁
ブランドについては、「出前一丁」「カップヌードル」などメディアでも露出の多いごく一部を除くと、ほとんど認識されていず、日本語表記やパッケージのデザインなどから日本製と判断している様子。例文帳に追加
Except for a very few brands that appear in the media like Demae Itcho and Cup Noodle, most are unknown and people judge whether a product is Japanese by the Japanese lettering or package design. - 経済産業省
震災前、我が国製造業は「高品質・高性能」などハード面を中心に、日本ブランドの効果を認識し、一定の価格プレミアムを得ていた。例文帳に追加
Before the Great East Japan Earthquake, Japanese manufacturers enjoyed certain price premiums because Japanese brands have yielded positive impacts mainly in hardware aspects, such as “high quality and high performance.” - 経済産業省
我が国においても、R&Dのようなイノベーション資本、ブランドやプロセスのような組織資本、従業員や経営者の能力のような人的資本の重要性についての認識が浸透している。例文帳に追加
In Japan as well, there is the widespread recognition of the importance of innovation capital such as R&D, organizational capital such as brands and processes, and human capital such as employees and managers' capabilities. - 経済産業省
バッグ、時計、自動車など、いろいろな高級ブランド商品について、購買者の嗜好を含め、購買時のデータから市場性位置の認識及び生産計画における立案をする上に、これを統計的に処理し、予測判断材料にする。例文帳に追加
To statistically process data in time of purchase including taste of a purchaser about various high-quality brand commodities to provide prediction decision material when performing recognition of a marketability position and drafting in a production plan from the data in time of the purchase including the taste of the purchaser about the various top brand commodities such as a bag, a watch or an automobile. - 特許庁
現状においては、規模が小さい企業ほど「ブランド」という観点では海外市場に対する意識がまだまだ弱い状況であるが(第2-1-89図)、一方で事例2-1-8~2-1-10のように経営者自身がこうした市場環境の変化を認識し、自ら積極的に海外市場を見据えた取組を行う企業も現れており、今後はこのような企業が増加することが望まれる。例文帳に追加
Presently, awareness of overseas markets from the standpoint of branding is weaker at smaller enterprises (Fig. 2-1-89). On the other hand, as Cases 2-1-8 to 2-1-10 demonstrate, there are also emerging enterprises whose entrepreneurs are aware of the changes occurring in such markets and are actively targeting overseas markets, and such enterprises are expected to grow in number in the years ahead. - 経済産業省
例文 (10件) |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |