例文 (8件) |
三線軌条の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 8件
三 曲線半径に応じ、護輪軌条を設けること。例文帳に追加
(iii) To be provided with a guard rail corresponding to the radius of the curvature. - 日本法令外国語訳データベースシステム
電化区間:全線電化(直流750V・第三軌条方式)例文帳に追加
Electrified sections: The line is fully electrified (using a 750-VDC third-rail system). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
現在は1,067mmにボルトで固定してあるが、北海道新幹線の建設後は三線軌条となる予定。例文帳に追加
The rails are now fixed with bolts to make the gauge 1.067 mm, but a three-rail system will be introduced when the Hokkaido Shinkansen is constructed. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1957年(昭和32年)1月10日-三条駅入口付近の曲線部軌条更換工事と浜大津駅の改良工事を着工。例文帳に追加
January 10, 1957: The renewal work of the track situated at the curve near Sanjo Station and the improvement work of Hamaotsu Station started. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
だが、結局大阪市が4号線を第三軌条式で建設してしまったため京阪は新線建設をあきらめ、残る近鉄が自社線内を架線式として架線式・第三軌条式両方に対応する車両を開発した上で4号線と相互直通する方針を固めたものの、大阪市が難色を示したため、近鉄も新線建設をあきらめるようになった。例文帳に追加
However, eventually Osaka City constructed the fourth line using the third-rail system, whereupon Keihan abandoned the plan of constructing the new line and the remaining Kintetsu decided on a policy of introducing through-service between the new line by Kintetsu and the fourth line by developing train cars that use trolley lines on Kintetsu's line and also support the third-rail system; however, because Osaka City was reluctant to accept the plan, Kintetsu also abandoned the plan to construct the new line. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
三本レールからなる複式軌条を分岐させたり、合流させたりするときの分岐構造を右回りでも左回りでも一種類のもので足りるようにするとともに、使用しない本線や分岐線をそのままにして取外しの手間を省けるようにする。例文帳に追加
To make only one type of branch structure sufficiently function in either of in clockwise and counterclockwise directions when multiple rails composed of three rails are branched or merged together; and to save labor for removal by leaving an unused main line and an unused branch line as-is. - 特許庁
生駒~学研奈良登美ヶ丘間の開業後は運転区間が延びることから所要時間を短縮するため、最高速度を第三軌条方式を採用している鉄道路線ではそれまでの70km/hから日本国内最高となる95km/hとし、これに先立ち行われた2006年3月21日のダイヤ変更時から旧東大阪線の区間も最高速度が70km/hから95km/hに引き上げられた。例文帳に追加
Consequent upon the increase in the length of the line due to the start of operations between Ikoma Station and Gakken-Nara-Tomigaoka Station, the maximum train speed was increased, to shorten the traveling time, to 95 km/h from 70 km/h, the highest speed in Japan for train lines using the third-rail system, and before executing the speed change the maximum train speed in the portion corresponding to the former Higashi-Osaka line was also increased from 70 km/h to 95 km/h on March 21, 2006, when the train schedule was changed. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
例文 (8件) |
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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。 |
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