1016万例文収録!

「九条駅」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 九条駅に関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

九条駅の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 44



例文

九条駅例文帳に追加

Kujo-eki-mae (Kujo Station)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

東寺 九条例文帳に追加

Toji Station, Kujo-dori Street  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都(K11)-九条駅(K12)-十条_(京都市営地下鉄)(K13)例文帳に追加

Kyoto Station (K11) - Kujo Station (K12) - Jujo Station (Kyoto Municipal Subway) (K13)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

九条駅_(京都府)(K12)-十条(K13)-くいな橋(K14)例文帳に追加

Kujo Station (Kyoto Prefecture) (K12) - Jujo Station (K13) - Kuinabashi Station (K14)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

東山三条-(平安神宮前-岡崎道)-蹴上-九条例文帳に追加

Higashiyama-sanjo Station - (Heianjingu-mae Station - Okazaki-michi Station) - Keage Station - Kujoyama Station  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス


例文

南限の九条大路は現在のJR京都のやや南の九条通。例文帳に追加

Kujo-oji Avenue as the southern limit is the current Kujo-dori Street located a little south of JR Kyoto station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

五条(京都市営地下鉄)(K10)-京都(K11)-九条駅(京都府)(K12)例文帳に追加

Gojo Station (Kyoto Municipal Subway) (K10) - Kyoto Station (K11) - Kujo Station (Kyoto Prefecture) (K12)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京津三条、東山三条、蹴上九条、日ノ岡を廃止。例文帳に追加

Keishin-Sanjo Station, Higashiyama-Sanjo Station, Keage Station, Kujoyama Station and Hinooka Station were abolished.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都市営地下鉄烏丸線-九条駅(京都府)例文帳に追加

Karasuma Line of the Kyoto Municipal Subway - Kujo Station (Kyoto Prefecture)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

16系統:九条車庫行/(東寺経由)京都例文帳に追加

Route No. 16: For Kujo Shako depot/Kyoto Station (via To-ji Temple)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

1943年(昭和18年)4月15日-天文台下九条に改称。例文帳に追加

April 15, 1943: Tenmondai-shita Station was renamed as Kujoyama Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

202系統:(祇園、東福寺経由)九条車庫方面/円町・西大路九条方面例文帳に追加

Route 93: Bound for Kinrin-shako Depot (via Marutamachi-dori Street)/for Saga Arashiyama (via Marutamachi-dori Street)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

最寄停留所は、前の国道1号線(九条通り)にある九条近鉄前となる。例文帳に追加

The nearest bus stop is Kujo Kintetsu-mae, located on National Route 1 (on Kujo-dori Street) in front of the station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都市営バス九条営業所16号系統:九条車庫行、京都例文帳に追加

Kyoto City Bus Kujo Office Route 16: For the Kujo Shako-depot; for Kyoto Station  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

(至国際会館)←九条駅(京都府)-十条(京都市営地下鉄)→(至竹田(京都府))例文帳に追加

(from/to Kokusai-Kaikan Station)- Kujo Station (Kyoto Prefecture) - Jujo Station (Kyoto Municipal Subway) - (from/to Takeda Station (Kyoto Prefecture))  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都市営バス横大路営業所19号系統:九条駅前経由京都前行例文帳に追加

Kyoto City Bus Yokooji Office Route No. 19: for Kyoto-eki-mae (Kyoto Station) via Kujo-eki-mae (Kujo Station)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都市営バス九条営業所71号系統:京都行、松尾(京都府)行例文帳に追加

Kyoto City Bus Kujo Office Route No. 71: for Kyoto Station, Matsuo Station (Kyoto Prefecture)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都市営バス九条営業所202・快速202号系統:東福寺・祇園方面、西大路九条・円町方面例文帳に追加

Kyoto City Bus Kujo Office Route No. 202, Rapid No. 202: for Tofuku-ji Temple and Gion, Nishioji-Kujo and Enmachi Station  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

ちなみに、昭和58年(1983年)までは西大路九条を名乗っていたが、現在の位置に西大路九条を新設し、従来の西大路九条を西大路前と改称した。例文帳に追加

Incidentally, the name of this bus stop was Nishioji Kujo until 1983, but after the Nishioji Kujo bus stop was placed in its current location, the name of this bus stop was changed from Nishioji Kujo to Nishioji-Eki (station)-Mae.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都市営地下鉄九条駅(京都府)、京都市バス大石橋バス停下車すぐ例文帳に追加

Take the Kyoto City Subway to Kujo Station (Kyoto Prefecture) or take the Kyoto City Bus to Oishi bus stop.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1946年(昭和21年)4月25日-九条付近で発生した土砂崩壊のため、上下線が不通になる。例文帳に追加

April 25, 1946: The operations of both inbound and outbound trains were interrupted due to a landslide that occurred near to Kujoyama Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

205系統:(京都経由)九条車庫行/(河原町通経由)北大路バスターミナル方面例文帳に追加

Route 205: Bound for Kujo-shako Depot (via Kyoto Station) / for the direction of Kitaoji Bus Terminal (via Kawaramachi-dori Street)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

205系統:(金閣寺道経由)北大路バスターミナル方面/(西大路七条経由)京都九条車庫行例文帳に追加

System 205: For Kitaoji Bus Terminal (via Kinkakuji-michi)/Kyoto Station and Kujo Shako-depot (via Nishioji Nanajo)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

九条烏丸交差点の地下に位置する、プラットホーム1面2線の地下である。例文帳に追加

The station is situated underground of the Kujo-Karasuma crossing and has one platform with tracks on both sides.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

207系統:(九条車庫経由)大宮(京都府)方面/(祇園経由)四条大宮方面例文帳に追加

Route 207: For Omiya Station (Kyoto Prefecture) (via Kujo Shako depot)/for Shijo-Omiya (via Gion)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

208系統:(西大路通経由)西大路七条方面/(七条通、京都経由)西大路九条方面例文帳に追加

Route 208: For Nishioji-Shichijo (via Nishioji-dori Street)/for Nishioji-Kujo (via Shichijo-dori Street, Kyoto Station)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

205号系統:北大路バスターミナル方面/京都前行、九条車庫前行例文帳に追加

Route No. 205 -- For Kitaoji Bus Terminal / Kyoto-ekimae (Kyoto Station), Kujo Shako depot  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

快速205号系統:立命館大学前行/京都前行、九条車庫前行例文帳に追加

Rapid Route No. 205 -- For Ritsumeikan-Daigakumae (Ritsumeikan University) / Kyoto-ekimae (Kyoto Station), Kujo Shako depot  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

205号系統 北大路通、洛北高校、下鴨本通、河原町通、京都経由九条車庫行例文帳に追加

No. 205 Route: Via Kitaoji Dori, Rakuhoku Koko, Kawaramachi Dori, and Kyoto Station, bound for Kujo Shako  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

九条駅(くじょうえき)は、京都府京都市南区(京都市)東九条南烏丸町にある、京都市営地下鉄京都市営地下鉄烏丸線の鉄道例文帳に追加

Kujo Station, located in Higashi-Kujo, Minami Karasuma-cho of Minami Ward, Kyoto City, Kyoto Prefecture, is a stop on the Karasuma Line of the Kyoto Municipal Subway.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

桜島線安治川口への貨物列車は吹田信号場から梅田貨物を通り、環状線西九条駅への梅田貨物線を通る。例文帳に追加

The freight train for Ajigawa-guchi Station on the Sakurajima Line goes through Suita signal station and Umeda Freight Station, then proceeds on the Umeda Freight Line that leads to Nishi-Kujo Station of the Osaka Loop Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1997年の開業時(京阪京津線の地上区間廃止時)に九条と日ノ岡が廃止された。例文帳に追加

When the Tozai Line was opened to traffic (when the aboveground section of the Keihan Keishin Line was discontinued) in 1997, the Kujoyama and Hinooka stations were discontinued.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

東寺(とうじえき)は、京都府京都市南区(京都市)西九条蔵王町にある、近畿日本鉄道近鉄京都線の鉄道例文帳に追加

Toji Station, located at Nishi-Kujo-Zaocho in Minami Ward, Kyoto City, Kyoto Prefecture, is a stop on the Kintetsu Kyoto Line of the Kintetsu Corporation.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都市営バス九条営業所208号系統:東山七条・京都方面、西大路七条・京都方面例文帳に追加

Kyoto City Bus Kujo Office Route No. 208: for Higashiyama-Nanajo and Kyoto Station, Nishioji-Nanajo and Kyoto Station  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

十条(じゅうじょうえき)は、京都府京都市南区(京都市)西九条柳の内町にある、近畿日本鉄道近鉄京都線の鉄道例文帳に追加

Jujo Station, located in Yanaginouchi-cho, Nishi-Kujo, Minami Ward, Kyoto City, Kyoto Prefecture, is a railway station on the Kintetsu Kyoto Line, which is operated by Kintetsu Corporation.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

当停留所が、「近鉄東寺前」ではなく「九条近鉄前」と呼称するのは、1978年まで九条通を運行していた京都市電の停留所名を引き継いだためである。例文帳に追加

The reason this bus stop is called 'Kujo Kintetsu-mae' instead of 'Kintetsu Toji Station-mae' is that it inherited the name of the stop used by Kyoto City Trams, which ran on Kujo-dori Street up until 1978.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

快速202系統:(小松原児童公園前経由)北野白梅町・立命館大学前行/(西大路前経由)九条車庫行例文帳に追加

System Rapid 202: For Kitano-Hakubai-cho and Ritsumeikan University (via Komatsubara Jidokoen-mae (Komatsubara children's park))/Kujo Shako-depot (via Nishioji Eki-mae (front of Nishioji Station))  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

快速205系統:(小松原児童公園前経由)北野白梅町・立命館大学前行/(西大路七条経由)京都九条車庫行例文帳に追加

System Rapid 205: For Kitano-Hakubai-cho and Ritsumeikan University (via Komatsubara Jidokoen-mae (Komatsubara children's park))/Kyoto Station and Kujo Shako-depot (via Nishioji Nanajo)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

205号系統 北大路通、金閣寺道、西大路通、西大路七条、七条通、京都経由九条車庫行き例文帳に追加

No. 205 Route: Via Kitaoji Dori, Kinkakuji-michi, Nishioji Dori, Nishioji Nanajo, Nanajo Dori, and Kyoto Station, bound for Kujo Shako  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

もともと、京都~竹田間は近鉄京都線と並行し、乗客が少ない(九条、十条、くいな橋が、乗降客数のワースト3である)うえ、京都の徒歩圏内にあることも影響していると考えられる。例文帳に追加

The section between Kyoto and Takeda ran parallel with Kintetsu Kyoto Line from the very outset and in addition to the number of passengers being small (Kujo, Jujo and Kuinabashi Stations are the three worst as far as number of passengers are concerned,) the fact that the station is within walking distance of Kyoto Station is considered to be influencing the consequences.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

2007年10月現在九条山バス停(九条とほぼ同一場所)から三条京阪方面や山科方面には京阪バスが走っているが、日中の三条京阪行きのバスは1時間に1~2本であり、1時間に4本の停車列車があった京阪京津線時代に比べて大幅に削減されている。例文帳に追加

As of October 2007, bus services have been provided from Kujoyama Bus Stop (located nearly at the same place where Kujoyama Station is located) to the directions of Sanjo-keihan and Yamashina Station; however, only one or two services for Sanjo-keihan are available an hour during the daytime hours, indicating that the number of services is much less compared to the Keihan Keishin Line period in which four train services per hour were available.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

日ノ岡が御陵に統合される形で残ったのとは違って、代替の建設予定がなかった九条周辺住民からは地下鉄設置の要望が出ていたが、難工事が予想された上に利用者が余り見込めないことから、計画段階当初より代替を建設する意思はなかった。例文帳に追加

Unlike the case where Hinooka Station remained although it was integrated into Misasagi Station, there had been no plan to set up an alternative station of Kujoyama Station since the early planning stages because it was expected to be a killer construction project and no prospect of many users was seen, despite the fact that residents near Kujoyama Station had been requesting the establishment of an alternative subway station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

プラットホームを有していた九条、それ以外のは電停であったが、いずれのにも券売機などの設備が設置されていないためである(京阪石山坂本線もほとんどのが無人だったか、決められた時間内しか員がいなかったため、ワンマン化までこのシステムを導入していた)。例文帳に追加

The above arrangement was required because all stations, including Kujoyama Station, which had a platform, were mere train stops and automatic ticket machines weren't installed at these stations (this arrangement was implemented at nearly all stations of the Ishiyama-Sakamoto Line until one-man operation was introduced, because they were either unmanned stations or stations with staff working only in limited time zones).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

80形電車93-94号車が京津三条に回送運転され、京津三条~九条山付近(蹴上~日ノ岡間の専用軌道上)間の旅客営業を行わない事実上の最終列車となる。例文帳に追加

A train using model 80 cars of 93-94 was deadheaded to Keishin-Sanjo Station, and ultimately it was the last train with no passenger service that ran between Keishin-Sanjo and Kujoyama (on the exclusive track between Keage and Hinooka).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

索引トップ用語の索引



  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS