例文 (9件) |
交通起点の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 9件
五街道(ごかいどう)は、江戸時代の江戸を起点とする五つの陸上交通路。例文帳に追加
Go-kaido Roads were five land traffic routes of the Edo period starting from Edo. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
起終点交通量算出部19は、第1交通量取得部12及び第2交通量取得部15で取得した第1の起終点交通量A及び第2の起終点交通量Bを重み係数決定部18で決定した重み係数αで加重平均して起点領域から終点領域への起終点交通量Cを算出する。例文帳に追加
A starting/end point traffic volume calculation part 19 performs weighted average of first starting/end point traffic volume A and second starting/end point traffic volume B acquired by a first traffic volume acquisition part 12 and a second traffic volume acquisition part 15 with the weighting factor α determined by the weighting factor determination part 18 to calculate starting/end point traffic volume C from the starting point area to the end point area. - 特許庁
1933年には京都市電北大路橋電停を起点として雲ヶ畑に至る雲ヶ畑バス(株)も合併し、洛北を走る交通機関の調整を見るに至った。例文帳に追加
In 1933, the company acquired Kumogahata Bus, which operated the route from the Kitaoji-bashi stop of Kyoto City Trams to Kumogahata, and public transport that ran in the Rakuhoku area was finally stabilized. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
次に、入力された移動起点位置2周辺の渋滞状況に応じた道路での所定の交通手段による移動速度5を取得する(ステップS2)。例文帳に追加
Next, a moving speed 5 by a prescribed traffic means on a road according to a surrounding congestion state of the inputted movement start point position 2 is acquired (Step S2). - 特許庁
京奈和自動車道(けいなわじどうしゃどう、英称KEINAWAEXPRESSWAY)は、京都府京都市を起点とし、奈良県を北から西に抜けて和歌山県和歌山市に至る延長約120キロメートルの国土交通大臣指定に基づく高規格幹線道路(一般国道の自動車専用道路)。例文帳に追加
The Keinawa Jidoshado Expressway (KEINAWA EXPRESSWAY in English), an approximately 120-kilometer-long arterial high-standard highway (a general national highway exclusively for motor vehicles) as designated by the Ministry of Land, Infrastructure and Transportation, starts in Kyoto City, Kyoto Prefecture, runs from north to west in Nara Prefecture and leads to Wakayama City, Wakayama Prefecture. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
石山は上町台地の北端にある小高い丘で、真下で淀川と旧大和川が合流し、その付近に淀川水系や瀬戸内海の水運の拠点で、住吉や堺、紀州に向かう陸上交通の起点でもある渡辺津が形成されていた。例文帳に追加
Ishiyama was a low hill located at the northern end of the Uemachi Plateau, rising above the point where the Yodo-gawa River and the former Yamato-gawa river met, and close to where the port of Watanabe-no-tsu, which was the hub of water traffic along the Yodo-gawa Water System and on the Seto Inland Sea, and the departure point for land traffic to Sumiyoshi, Sakai, and Kishu, was established. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
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