例文 (6件) |
陰影付け処理の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 6件
スクリーンに表示するように三次元像をテクスチャ処理及び陰影付けする方法を提供する。例文帳に追加
To provide a method for texturing and shading a three-dimensional image for display on a screen. - 特許庁
オブジェクトのデータ記憶量やデータ処理量の削減を図りながら、オブジェクトに陰影を付けて立体的に表現することができるようにする。例文帳に追加
To three-dimensionally show an object by shading with saving data storage quantity and data processing quantity of the object. - 特許庁
処理対象となるポリゴンの内側に光源がある場合でも、装置に大きな処理負担をかけることなく、実際の映像に近いポリゴンの陰影付け処理を行うことが可能な画像処理装置及び方法並びにそのプログラムを提供する。例文帳に追加
To provide a device and a method for image processing and their program which can shade a polygon closely to actual video without placing any large processing load on the device even when there is a light source inside an object polygon to be processed. - 特許庁
距離算出部13は、陰影付けの処理基準となる特定点の座標値を入力し、必要な丸め込みを行った後、特定点とポリゴンの各ピクセルとの2点間距離を座標値に従って求める。例文帳に追加
A distance computation part 13 inputs the coordinate values of a specific point as processing reference for shading, and finds the two-point distances between the specific point and the respective pixels of the polygon according to the coordinate values after necessary rounding. - 特許庁
例文 (6件) |
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