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BtoCを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 11



例文

The U.S. leads in BtoC e-commerce.例文帳に追加

~消費者向けは米国がリード~ - 経済産業省

(2) Business-to-consumer (BtoC) e-commerce market例文帳に追加

(2)BtoC-EC(消費者向け電子商取引)市場規模 - 経済産業省

The aforementioned law applies to Electronic Consumer Contracts which are concluded between consumer and business entities, so-called "Business to Consumer" transactions. 例文帳に追加

同条の対象となる電子消費者契約は、消費者と事業者との間で締結されるいわゆるBtoC取引である。 - 経済産業省

Lately, not only electronics or automobile sector which target for individual consumers (BtoC), but also companies such as POSCO of steel, Sum Sun SDI of secondary battery, LG Chemical of components which target on private sector (BtoB) are developing global business and showing their prominent presence.例文帳に追加

近年、エレクトロニクス、自動車等の対個人消費者向け(BtoC)分野だけでなく、鉄鋼のポスコ、二次電池のサムスンSDI、LG化学の部材等の対民間事業者向け(BtoB)分野でも関連企業がグローバルな事業展開を強化し、存在感を高めている。 - 経済産業省

例文

In recent years, Japanese companies have enhanced development of business in emerging economies in the sector of construction machinery, machine tools, agriculture machinery, medical equipment, related components for public sectors (BtoB), in addition to home appliances, automobile, food and beverages, daily commodities, cosmetics, etc for individual consumers (BtoC).例文帳に追加

近年、我が国企業は、白物家電、自動車、飲食料品、日用品、化粧品等の対個人消費者向け(BtoC)分野に加え、建設機械、工作機械、農業機械、医療機器、関連部材等の対民間事業者向け(BtoB)分野においても新興国における事業展開を強化している25。 - 経済産業省


例文

BtoC related companies of flat screen TVs, mobile phones, home appliances, automobile, etc have established their brand in emerging economies, and expanded market share by way of providing18 balanced products in terms of performance/quality versus pricing based on the closely thought-out marketing strategy after studying local market needs (Refer to the figure 3-2-1-21 as shown above).例文帳に追加

特に、薄型テレビ、携帯電話、白物家電、自動車等のBtoC関連企業は、現地市場のニーズをふまえた緻密なマーケティング戦略をもとに、性能・品質と価格のバランスを考慮した商品を提供18 することで、新興国市場でブランドを確立し、市場シェアを拡大している(前掲第3-2-1-21図参照)。 - 経済産業省

Such cases constitute a Business-to-Consumer transaction using the internet, so Article 4 of the Act against Unjustifiable Premiums and Misleading Representations (hereinafter referred to as the "Premiums and Representations Act") applies, and the misleading representations described in each subparagraph of the same article are prohibited. 例文帳に追加

この場合は、インターネットを利用したBtoC取引の一類型となるため、不当景品類及び不当表示防止法(以下「景品表示法」という。)第4条の適用があり、同条各号の不当な表示が禁止される 。 - 経済産業省

The size of the BtoC e-commerce market in Japan is 3.5 trillion yen, compared with 15.9 trillion yen in the U.S. Even in the EC ratio, Japan (1.2%) lags behind the U.S. (2.4%).例文帳に追加

BtoC-EC市場規模については、米国では15.9兆円であるのに対して、我が国では3.5兆円であり、EC 化率に換算しても、米国2.4%に対して日本は1.2%と低くなっています。 - 経済産業省

Of Chinese based global companies, in addition to BtoC related companies such as Haier, Shanghai automotive Industry from the household electronics appliances or automobile industry, BtoB related companies such as BYD auto or Hangyang Co., Ltd from component and capital goods sector also achieved a rapid growth, Taking lithium batteries, for example, beside Korean based global companies, a Chinese based global company, BYD, is now working on a tie up with an automobile company with an envision of next generation automobile market. (Refer to the Figure 3-2-1-23 as above).例文帳に追加

中国系グローバル企業としては、ハイアール、上海汽車のような家電、自動車等のBtoC関連企業に加え、比亜迪(BYD)、瀋陽機床集団のような部材や資本財等のBtoB関連企業も急成長を遂げている。例えば、リチウムイオン電池では、韓国系グローバル企業に加え、中国系グローバル企業のBYDが、次世代自動車市場を見据え、自動車メーカーとの戦略的な提携を進めている(前掲第3-2-1-23 表参照)。 - 経済産業省

例文

In Business-to-Consumer contracts any expression of intention mistakenly made by the consumer is invalid, except where business entities have taken measures to confirm the consumer's intention to form a contract and where the consumer voluntarily waived such confirmation measure (Article 3 of the Electronic Contract Law and Article 95 of the Civil Code). 例文帳に追加

なお、いわゆるBtoC契約においては、契約の申込み内容を確認する措置が講じられているとき、消費者自らが確認措置が不要である旨の意思の表明をしたときを除き、操作ミスによる消費者の申込みの意思表示は無効となる(電子契約法第3条、民法第95条)。 - 経済産業省

例文

The BtoC e-commerce market in Japan is smaller than that in the U.S. However, the marketsize is relatively large in sectors such as information and communications, which refers todigital content distribution and software sales; and general retail, which includes leadingmail-order houses selling a wide variety of goods; electrical appliances, which mainly consistsof personal computers and household appliances; and hotel & travel. This suggests that salesvia the Internet are growing in these sectors ahead of other sectors.例文帳に追加

日本における消費者向けEC は、市場全体としては米国よりも小さいものの、デジタルコンテンツ配信や各種ソフトウェア販売などの「情報通信業」や、各種商品を販売する大手通信販売を含む「総合小売」、パソコンや家電などの「電気製品」、「宿泊・旅行」における市場規模は他の業種に比べて高くなっており、こういった業種でインターネットを利用した販売の拡大が先行していることが分かります。 - 経済産業省

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