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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > otto engineの意味・解説 > otto engineに関連した英語例文

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otto engineの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 35



例文

METHOD FOR DRIVING OTTO TYPE ENGINE例文帳に追加

オットー型エンジンの駆動方法 - 特許庁

THROTTLE CONTROL DEVICE FOR OTTO CYCLE ENGINE例文帳に追加

オットーサイクルエンジンのスロットル制御装置 - 特許庁

CONTROL DEVICE FOR OTTO CYCLE ENGINE FOR VEHICLE例文帳に追加

車両用オットーサイクルエンジンの制御装置 - 特許庁

EXHAUST BRAKE DEVICE OF OTTO CYCLE ENGINE例文帳に追加

オットーサイクルエンジンの排気ブレーキ装置 - 特許庁

例文

FUEL SUPPLY CONTROL DEVICE OF OTTO CYCLE ENGINE例文帳に追加

オットーサイクルエンジンの燃料供給制御装置 - 特許庁


例文

OPEN TYPE OTTO CYCLE EXTERNAL COMBUSTION ENGINE例文帳に追加

開放型オットーサイクル外燃機関 - 特許庁

OVAL ENGINE HAVING PISTON CONTINUOUSLY OPERATED BY OTTO CYCLE例文帳に追加

オットサイクルで連続作動するピストンを有する楕円形エンジン - 特許庁

CONTROLLED SELF-IGNITION OF OTTO ENGINE WITH ASSISTING SPARK IGNITION例文帳に追加

アシストする火花点火によるオット機関の、コントロールされた自己着火 - 特許庁

WORKING MACHINE DRIVEN BY OTTO ENGINE PROVIDED WITH CARBURETOR例文帳に追加

気化器を備えたオットーエンジンにより駆動される作業機 - 特許庁

例文

FUEL SUPPLY SHUT-OFF DURING CONTROLLED SELF-IGNITION OF OTTO ENGINE例文帳に追加

オット機関の、コントロールされた自己着火時の燃料供給遮断 - 特許庁

例文

To provide a starter catalyst purifying an exhaust gas from an Otto engine.例文帳に追加

オットーエンジンからの排ガスを浄化するスターター触媒を提供する。 - 特許庁

To provide an oval engine having a piston continuously operated by an Otto cycle.例文帳に追加

オットサイクルで連続作動するピストンを有する楕円形エンジンを提供すること。 - 特許庁

IGNITION COIL USED FOR OTTO ENGINE AND METHOD OF MANUFACTURING IGNITION COIL例文帳に追加

オットーエンジンに用いられる点火コイルおよび該点火コイルを製造するための方法 - 特許庁

The spark plug for internal combustion engines such as an Otto gas engine or the like is disclosed.例文帳に追加

オットーガスエンジン等の内燃機関用のスパークプラグが開示されている。 - 特許庁

METHOD FOR OPERATING BY LEAN OPERATION INTERNAL COMBUSTION ENGINE OPERATED BY OTTO PRINCIPLE例文帳に追加

オットー原理により運転する内燃機関をリーン運転で運転する方法 - 特許庁

To lead combustion light in an Otto engine through a spark plug from a lens to an analysis system.例文帳に追加

オットー機関内の燃焼光をレンズからスパーク・プラグを通り解析システムへ導くこと。 - 特許庁

GAS ENGINE, PARTICULARLY GAS OTTO ENGINE HAVING IGNITOR FOR IGNITING GASEOUS FUEL-AIR MIXTURE例文帳に追加

ガスエンジン、特にガス状の燃料・空気混合気を点火するための点火装置を備えたガスオットーエンジン - 特許庁

METHOD AND ENGINE CONTROL UNIT FOR LEAN BURN OPERATION OF LOW EMISSION OF TOXIC SUBSTANCE FROM OTTO ENGINE例文帳に追加

オットーエンジンの有害物質エミッションの少ない希薄燃焼運転のための方法とエンジン制御ユニット - 特許庁

TRANSFER METHOD AND CONTROL DEVICE TO OBJECTIVE OPERATION METHOD FROM STARTING OPERATION METHOD OF OTTO CYCLE ENGINE例文帳に追加

オットー・サイクル・エンジンの出発運転方式から目的運転方式への移行方法および制御装置 - 特許庁

When the maximum output is provided, the engine is operated in the Otto cycle, and the pumping loss is reduced by performing the Miller cycle operation to reduce the output.例文帳に追加

最大出力を得る時はオットーサイクルで動作させ、出力を絞るためにミラーサイクル動作を行わせることでポンピングロスを減らす。 - 特許庁

To materialize a suitable vehicle speed restriction device to regulate vehicle acceleration to a fixed value by using a sub throttle valve in a vehicle having an Otto cycle engine such as a CNG engine mounted thereon.例文帳に追加

CNGエンジンのようなオットーサイクルエンジンを搭載する車両において、サブスロットル弁を使用することにより、車両の加速を既定値に規制しえる好適な車速制限装置を実現する。 - 特許庁

To realize a vehicle speed limiting device suitable for restricting acceleration of a vehicle to a predetermined value by using a sub-throttle valve in a vehicle with an Otto cycle engine such as a CNG engine loaded thereon.例文帳に追加

CNGエンジンのようなオットーサイクルエンジンを搭載する車両において、サブスロットル弁を使用することにより、車両の加速を既定値に規制しえる好適な車速制限装置を実現する。 - 特許庁

METHOD FOR TRANSITION FROM INITIAL OPERATION SYSTEM FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE, PARTICULARLY OTTO CYCLE ENGINE HAVING GAS DIRECT INJECTION AND PARTIAL VARIABLE VALVE OPERATION TO INTENDED OPERATION SYSTEM, AND CONTROL DEVICE AND COMPUTER PROGRAM例文帳に追加

内燃機関、特にガソリン直接噴射および部分可変弁操作を有するオットー・サイクル・エンジンの初期運転方式から目的運転方式への移行の方法並びに制御装置およびコンピュータ・プログラム - 特許庁

To provide a method and a device for evaluating a fuel-air mixture during a phase of combustion in order to make possible a fuel-saving and knock-free operation of an internal combustion engine, especially an Otto engine, with low pollutant emissions.例文帳に追加

内燃機関の、とくにオットー機関の、有害物質の少ない、燃料を節約するかつノッキングの起こらない動作を可能にするため、燃焼段階の燃料空気混合気を評価する方法及び装置を提案する。 - 特許庁

To provide a transfer method to an objective operation method from a starting operation method of an Otto cycle engine having gasoline direct injection and variable valve operation, for further reducing fuel consumption and emission.例文帳に追加

燃料消費量およびエミッションをさらに低減させる、ガソリン直接噴射および可変弁操作を有するオットー・サイクル・エンジンの出発運転方式から目的運転方式への移行方法を提供する。 - 特許庁

GASOLINE ENGINE HAVING STRUCTURE IN WHICH MILLER CYCLE OPERATION BY FEEDING EXTRA AIR-FUEL MIXTURE TO CYLINDER IN PREVIOUS STROKE AND OTTO CYCLE OPERATION ARE CHANGEABLE TO EACH OTHER例文帳に追加

余剰混合気を一つ前の行程のシリンダーに送ることによるミラーサイクル動作と、オットーサイクル動作の切替可能な構造を持つガソリンエンジン - 特許庁

To equalize difference between a plurality of combustion processes performed in a plurality of combustion chambers of an Otto-engine operated by compression ignition and actuated using direct injection and variable valve drive.例文帳に追加

圧縮着火を用いて運転され、直接噴射と可変弁駆動を用いて作動するオットーエンジンの複数の燃焼室の中で行われる複数の燃焼プロセスの間の差異の均等化を図る。 - 特許庁

To adjust the efficiency-optimized operation of an Otto engine in a simple and economical way by leanest possible mixture formation so that at that time, a self-igniting temperature is generated and a combustion condition is optimized.例文帳に追加

簡単且つ経済的なやり方で、出来る限り希薄な混合気形成によって、オットーエンジンの効率的に最適化された運転を調節し、その際には自己着火温度が生み出され又燃焼状態を最適化する。 - 特許庁

To provide an engine having a structure in which an Otto cycle which is performed when a large output is required and a Miller cycle operation which is smoothly operated since an output is reduced without losing a pumping loss can be changed over to each other.例文帳に追加

大きな出力を必要とする時はオットーサイクル動作を行わせ、ポンピングロス無く出力を絞るために、スムーズな動作を行えるミラーサイクル動作に切替可能な構造を持つエンジンを提供する。 - 特許庁

To extend the durable period of an ignition device for gas engine in a gas engine for burning a gaseous fuel-air mixture comprising a combustion chamber and at least one ignition device projecting into the combustion chamber to ignite the fuel-air mixture, particularly, an otto engine by separating an ignition source from the corrosive atmosphere of the fuel-air mixture to be ignited.例文帳に追加

本発明は、燃料空気混合気を点火するために燃焼室(10)ないし前燃焼室に突出した少なくとも1個の点火装置(11)を備えた燃料空気混合気を燃焼する形式のガスエンジン特にオットーエンジンに関する。 - 特許庁

In this gasoline engine having four or more cylinders, a valve (Miller valve) is provided for performing the Miller cycle operation, and the Otto cycle operation and the Miller cycle operation for feeding the extra air-fuel mixture to a cylinder in the previous stroke are changeable to each other.例文帳に追加

4気筒以上のガソリンエンジンにおいて、ミラーサイクル動作を行わせるバルブ(ミラーバルブ)を設け、オットーサイクル動作と、余剰混合気を前行程にある気筒に送る、ミラーサイクル動作を切替できる構造にする。 - 特許庁

A control unit 9 is provided to correct incrementally the engine output by operating the idle-up actuator 7 in resonse to the engine operating situation sensed through the outputs of the sensors, and thereby the throttle valve is equipped with the idle-up function to lead to small-sized and lightweight embodiment of the engine of Otto cycle type.例文帳に追加

各センサの出力を介して検出したエンジンの運転状況に応答してアイドルアップアクチュエータ7を作動させてエンジンの出力を増大補正するコントロールユニット9を設けたことにより、スロットルバルブにアイドルアップ機能を付与させてオットーサイクルエンジンの小型軽量化するようにした。 - 特許庁

The method is provided for transition from an initial operation system for the internal combustion engine whose initial operation system and intended operation system are an external ignition operation system or a self-ignition operation system, particularly an Otto cycle engine having gasoline direct injection and partial variable valve operation, to the intended operation system.例文帳に追加

本発明は、初期運転方式および目的運転方式が外部点火運転方式または自己点火運転方式のいずれかである、内燃機関、特にガソリン直接噴射および部分可変弁操作を有するオットー・サイクル・エンジンの初期運転方式から目的運転方式への移行の方法に関するものである。 - 特許庁

To provide a method for operating by lean operation an internal combustion engine operated by the OTTO principle in which sufficient negative pressure is securely supplied in an intake pipe in order to amplify a braking device, without causing additional fuel consumption or providing a supplementary sensor for monitoring the negative pressure in the intake pipe.例文帳に追加

追加の燃料消費を発生させることなく、且つ吸気管内の負圧をモニタリングするための追加のセンサを設けることなく、ブレーキ装置を増幅するために、吸気管内に十分な負圧を確実に供給する、オットー原理により運転する内燃機関をリーン運転で運転する方法を提供する。 - 特許庁

例文

To further reduce a fuel consumption and emissions in an operation method of an Otto cycle engine with direct gasoline injection and with variable valve operation in a mode of operation with self-ignition, and to avoid combustion misfires especially during fluctuations of the operating parameters of the combustion in the mode of operation with self-ignition or allow for regeneration of the combustion after a misfire.例文帳に追加

自己点火運転方式における、ガソリン直接噴射および可変弁操作を有するオットー・サイクル・エンジンの運転方法において、燃料消費量およびエミッションをさらに低減させることと、および自己点火運転方式において特に燃焼運転パラメータが変動したとき、燃焼ミスファイヤを回避し、ないしは燃焼ミスファイヤ後における燃焼の回復を可能にすることとが本発明の他の課題である。 - 特許庁

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