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キャラクタ座標系の英語
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「キャラクタ座標系」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 18件
仮想キャラクタは、マーカを基準としたマーカ座標系に配置されており、ユーザによってゲーム装置に対するボタン操作が行われた場合、仮想キャラクタの位置や姿勢が変化する。例文帳に追加
The virtual characters are positioned in a marker coordinate system with the marker being a reference, and the position and attitude of each virtual character change according to a button operation on a game device by a user. - 特許庁
3次元画像処理部は、親オブジェクトPOJをキャラクタ記憶部から読み出し、ワールド座標系内に配置する。例文帳に追加
A three-dimensional image processing part reads a master object POJ from a character storage part and arranges it inside a world coordinate system. - 特許庁
敵キャラクタのベース(ボディ座標系)の位置、回転角度については、モーションデータで特定される位置、回転角度に固定する。例文帳に追加
The position and angle of rotation of the base (body coordinate system) of the opponent character are fixed to the position and angle of rotation specified with motion data. - 特許庁
3次元画像処理部は、親オブジェクトPOJをキャラクタ記憶部から読み出し、ワールド座標系内に配置する。例文帳に追加
A three-dimensional image treatment section reads a parent object POJ from a character storage section, and arranges it in a world coordinate system. - 特許庁
3次元画像処理部は、親オブジェクトPOJをキャラクタ記憶部から読み出し、ワールド座標系内に配置する。例文帳に追加
A three-dimensional image processing part reads out a master object POJ from a character memory part to be arranged in a world coordinate system. - 特許庁
敵キャラクタのベース(ボディ座標系)の位置、回転角度については、モーションデータで特定される位置、回転角度に固定する。例文帳に追加
The position and angle of rotation of the base (body coordinate system) of the opponent character are fixed to the position and angle of rotation specified with the motion data. - 特許庁
キャラクタROM内のモデルデータを読み出してワールド座標系内にオブジェクトを配置し、そのオブジェクトをスクリーン座標系に投影する(U3〜U6)。例文帳に追加
Model data inside the character ROM are read, an object is arranged inside a world coordinate system and the object is projected to a screen coordinate system (U3-U6). - 特許庁
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「キャラクタ座標系」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 18件
キャラクタROM内のモデルデータを読み出してワールド座標系内にオブジェクトを配置し、そのオブジェクトをスクリーン座標系に投影する(U3〜U6)。例文帳に追加
Model data in the character ROM are read, and an object is arranged in a world coordinate, and the object is projected on a screen coordinate (U3-U6). - 特許庁
次に、ゲーム装置は、検出した重力方向に基づいて、マーカ座標系の重力方向を算出し、算出したマーカ座標系の重力方向に基づいて、仮想キャラクタの姿勢を決定する。例文帳に追加
Then, the game device calculates the gravity direction of the marker coordinate system on the basis of the detected gravity direction, and determines the attitude of a virtual character on the basis of the calculated gravity direction of the marker coordinate system. - 特許庁
キャラクタROM内のモデルデータを読み出してワールド座標系内にオブジェクトを配置し、そのオブジェクトをスクリーン座標系に投影する(U3〜U6)。例文帳に追加
Model data in the character ROM are read out and an object is arranged on a world coordinate system, and then, the object is projected upon a screen coordinate system (U3-U6). - 特許庁
3次元画像処理部は、複数個の子オブジェクトCOJ1〜COJNをキャラクタ記憶部から読み出し、プログラムROMに記憶されている位置データに基づいてワールド座標系内にそれぞれ配置する。例文帳に追加
The three-dimensional image processing part reads two or more pieces of slave objects COJ1-COJN from the character storage part and respectively arranges them inside the world coordinate system on the basis of position data stored in a program ROM. - 特許庁
3次元画像処理部は、複数個の子オブジェクトCOJ1〜COJNをキャラクタ記憶部から読み出し、プログラムROMに記憶されている位置データに基づいてワールド座標系内にそれぞれ配置する。例文帳に追加
The three-dimensional image processing part also reads out a plurality of slave objects COJ1 to COJN from the character memory part to be arranged in the world coordinate system based on position data stored in a program ROM. - 特許庁
3次元画像処理部は、複数個の子オブジェクトCOJ1〜COJNをキャラクタ記憶部から読み出し、プログラムROMに記憶されている位置データに基づいてワールド座標系内にそれぞれ配置する。例文帳に追加
The three-dimensional image treatment, section reads a plurality of child object COJ1 to COJN from the character storage section, and respectively arrange them in the world coordinate system based on location data which is stored in a program ROM. - 特許庁
クライアントマシン16には、インターネットを利用してコンテンツを取得してブラウザレイヤー画像を形成するブラウザ26と、ブラウザレイヤー画像と座標系が一致し、ユーザの操作にしたがって動作するオブジェクトであるキャラクタを配置可能なキャラクタレイヤー画像を生成し、当該ブラウザレイヤー画像と重ね合わされた合成画像をユーザに提示するキャラクタレイヤー制御ソフトウェア24とが設けられている。例文帳に追加
A client machine 16 is provided with a browser 26 which generates a browser layer image by obtaining contents by using the Internet and character layer control software 24 which generates a character layer image wherein a character as an object having the same coordinate system with the browser layer image and move as a user operates can be arranged and presents a composite image of the browser layer image and character layer image to the user. - 特許庁
プレーヤキャラクタCPを包含する包含領域10を設定し、包含領域10の最長対角線12を、ゲーム画面の画像座標系に投影し、Xc軸成分投影寸法LxとYc軸成分投影寸法Lyを求める。例文帳に追加
A program sets an including area 10 including a player character CP, projects the longest diagonal 12 of the area 10 to an image coordinate system on a game screen and obtains an Xc axis component projection dimension Lx and Yc axis component projection dimension Ly. - 特許庁
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character coordinate system
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