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自動点火時期制御の英語
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「自動点火時期制御」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 12件
点火時期制御装置及び自動二輪車例文帳に追加
IGNITION TIMING CONTROL DEVICE AND MOTORCYCLE - 特許庁
自動進角/遅角点火時期制御機能を備えた容量放電式エンジン点火システム例文帳に追加
CAPACITY DISCHARGING ENGINE IGNITION SYSTEM WITH AUTOMATIC ADVANCE/LAG IGNITION TIMING CONTROL FUNCTION - 特許庁
また、電子制御装置は、機関の始動開始から所定期間において点火時期の可変制御の実行を禁止し、点火時期の可変制御の実行が禁止される所定期間は、内燃機関の手動始動時よりも自動始動時のほうが長い期間に設定される。例文帳に追加
Further, the electronic control apparatus prohibits the ignition timing variable control for a predetermined time following the beginning of startup of the internal combustion engine, and the predetermined time during which the ignition timing variable control is prohibited is set to be longer during automatic startup of the internal combustion engine than during manual startup. - 特許庁
加速時の点火時期遅角制御において最適な遅角タイミングを設定可能で、製造コストの低減を図った自動変速機搭載車用内燃機関の制御装置を提供すること。例文帳に追加
To provide a control device of an internal combustion engine for an automatic transmission mounted vehicle which can set optimum phase lag timing in controlling an ignition timing phase lag in acceleration, and reducing a manufacturing cost. - 特許庁
センサによって検出されたプロセスデータは、空気流量制御弁を作動させ且つ気化器の自動始動装置を作動させ且つ点火時期の条件を整えるようにプログラムされた電子制御ユニットによって処理される。例文帳に追加
Process data detected by a sensor is processed by the electronic control unit programmed so as to operate the air flow control valve, operate an automatic starting device of the carburetor, and adjust a condition of an ignition timing. - 特許庁
自動変速機を搭載した自動車において、エンジンの点火時期遅角制御とオルタネータの発電量制御とを併用して変速ショックを緩和する場合に、点火時期の遅角に起因するエミッションの悪化を抑えつつ、シフトアップ変速動作に同期してエンジントルクを適切に低下させ、これにより変速ショックの解消を図る。例文帳に追加
To properly reduce engine torque in synchronization with shift up gear shift operation while suppressing worsening of emission due to lag of ignition time when reducing gear shift shock using ignition time lag control of an engine and power generation amount control of an alternator together to eliminate gear shift shock in an automobile provided with an automatic transmission. - 特許庁
点火時期の進角制御によって現在のアイドル回転数を上側の目標点火カット回転数(ターゲットA)に合わせることが可能か否かの判断と、隣り合う上下2つの目標点火カット回転数(ターゲットA、B)と現時点の実エンジン回転数との距離とに基づいて、これらのターゲットAおよびBの中から、自動停止時にエンジン回転数を合わせ込む目標点火カット回転数を決定する。例文帳に追加
The target ignition cut speed for matching engine speed in automatic stop is determined from targets A and B based on judgment whether it is possible to match present idling speed to an upper side target ignition cut speed (target A) by advance control of ignition control, and distance between present actual engine speed and adjoining upper and lower two target ignition cut speed (targets A, B). - 特許庁
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「自動点火時期制御」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 12件
自動変速機が結合された車両用の火花点火式内燃機関において、停車アイドル運転中に駆動レンジでも非駆動レンジでも同じように目標回転数に到達できるように点火時期で回転数をフィードバック制御すること。例文帳に追加
To perform feedback control of engine speed by ignition timing such that the engine speed reaches target engine speed both in operating ranges and non-operating ranges during stop idle operation, in a spark ignition type internal combustion engine for a vehicle to which an automatic transmission is jointed. - 特許庁
エンジンシステム以外の他システム(例えば、自動変速機システムやVSCシステム)から、トルク連続性を確保するトルク要求があった場合には、エンジンの発生トルクが不連続となるトルク制御(燃料噴射カット)を実行せずに、それ以外のトルク制御(例えば吸入空気量調整や点火時期調整)を用いて要求トルクを実現する。例文帳に追加
Upon the torque request for ensuring continuity of the torque from systems (e.g., an automatic transmission system and a VSC system), other than the engine system, without performing the torque control (fuel injection cut) causing discontinuity of the torque generated by the engine, the requested torque is realized using torque controls (e.g., intake air volume adjustment and ignition timing adjustment) other than the foregoing torque control. - 特許庁
車速が予め設定された値よりも小さく、さらに予め設定されたエンジン回転数域内にある場合に、自動変速機のインプットシャフトとエンジン回転数との比から算出される速度比が予め設定された値よりも小さいときには、速度比に対応した点火時期量にて遅角制御する制御手段を設ける。例文帳に追加
In a case where a vehicle speed is smaller than a predetermined set value and within a predetermined set engine speed region, when a speed ratio calculated by a ratio between an input shaft of the automatic transmission and the engine speed is smaller than a predetermined set value, a control means is provided, which carries out a delay control by an ignition timing amount in accordance with the speed ratio. - 特許庁
自動変速機のダウンシフト時に係合状態から解放状態に移行する摩擦係合要素の係合度合をアウトプット回転数NTによって推定し、ブリッピング制御の実行中におけるアウトプット回転数NTの変化量が所定量NTp以上であることをもって(ステップS140:YES)、機関出力を小さくすべく点火時期遅角処理を実行する(ステップS150)。例文帳に追加
The engagement degree of a friction engagement element of a shift from an engagement state to a released state in downshift of the automatic transmission is estimated by an output rotation speed NT, and if a variation of the output rotation speed NT during the execution of the blipping control is a predetermined amount NTp or more (Step S140: YES), ignition timing phase lag processing is executed for reducing the engine output (Step S150). - 特許庁
この触媒早期暖機制御中に、触媒の暖機が完了したとき又は自動変速機がDレンジ等の動力伝達位置にシフトされたときには、ISCバルブの開度QCALを徐々に小さくして吸入空気量をゆっくりと減少させながら、その吸入空気の減少スピードに合わせて点火時期AOPを徐々に進角させる。例文帳に追加
When the warming of a catalyst is completed during the catalyst early warming control, or an automatic transmission is shifted to a power transmitting position such as D range or the like, the opening QCAL of the ISC valve is gradually lagged to slowly reduce the intake air quantity, and the ignition timing AOP is gradually advanced according to the reducing speed of the intake air. - 特許庁
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