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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 和英経済用語 > Non-price competitionの意味・解説 

Non-price competitionとは 意味・読み方・使い方

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意味・対訳 非価格競争


経済のにほんごでの「Non-price competition」の意味

non-price competition


「Non-price competition」の部分一致の例文検索結果

該当件数 : 8



例文

Shift from price competition to non-price competition accompanying a trend to higher value added in export goods例文帳に追加

○輸出財の高付加価値化に伴う価格競争から非価格競争へのシフト - 経済産業省

Non-price competition for manufacturers includes product differentiation, market segmentation, etc...例文帳に追加

メーカーにとっての非価格競争には、製品の差別化や市場の細分化政策などがある。 - Weblio英語基本例文集

This rise in value added is believed to be behind the shift from price competition to non-price competition and makes it is easier to pass on prices in the settlement currency even if the yen rises.例文帳に追加

製品の高付加価値化が進むことによって、価格競争から非価格競争の局面に入ると考えられ、為替が円高に振れたとしても、決済通貨建てで価格転嫁をすることが容易になると考えられる。 - 経済産業省

To provide a non-price mechanism destruction net dealing system, capable of functioning competition principle of net dealing itself and stabilizing the shipping and quality.例文帳に追加

ネット取引本来の競争原理を機能しつつ、出荷および品質の安定を計る事ができる非価格破壊型ネット取引システムを提供する。 - 特許庁

On the other hand, in terms of the modality of competition, intellectual assets have a critical role to play in the shift to competition not by prices but by non-price unique factors.例文帳に追加

他方、競争軸として見た場合、価格競争ではない個性を活かした非価格面での競争に移行しようとすれば、知的資産の役割は極めて重要である。 - 経済産業省

A recent trend is the diversification of working styles across all kinds of monodzukuri jobs. For example, the number of dispatched workers has increased as companies try to cope with variations in demand, competition with Asian rivals and price competition, but there has been no significant change in the percentage of regular employees and that of non-regular employees (including parttimers) in the entire workforce (Chart 2-3).例文帳に追加

また、近年の動向として、雇用労働者に占める正社員、パート等非正社員の構成比に大きな変化はないが、需要変動、アジアとの競合・価格競争等に伴い、派遣労働者が増加するなど、ものづくり現場全体としての就業形態は多様化(図表2-3)。 - 経済産業省

例文

This resistance can be attributed to 1) a shift from price competition to non-price competition accompanying a trend to higher value added in export goods, 2) an increase in yen-based settlement due to rising exports to Asia, 3) changes in settlement methods accompanying a shift from exports to overseas production and sales, and 4) an expansion in intra company trade due to greater international specialization.例文帳に追加

こうした為替変動に対する耐性の高まりの背景には、①輸出財の高付加価値化に伴う価格競争から非価格競争へのシフト、②アジア向け輸出の増加に伴う円決済の増加、③企業の輸出から海外生産・海外販売へのシフト伴う決済行動の変化、④国際分業の深化に伴う企業内貿易の拡大、等があると考えられる。 - 経済産業省

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英和独禁法用語辞典での「Non-price competition」の意味

nonprice competition


JST科学技術用語日英対訳辞書での「Non-price competition」の意味

non‐price competition


日英・英日専門用語辞書での「Non-price competition」の意味

nonprice competition

Weblio英和対訳辞書での「Non-price competition」の意味

Non-price competition

Weblio英和対訳辞書はプログラムで機械的に意味や英語表現を生成しているため、不適切な項目が含まれていることもあります。ご了承くださいませ。

「Non-price competition」の部分一致の例文検索結果

該当件数 : 8



例文

If we look at the effects derived from use of an own brand at SMEs, we find that the proportion of enterprises saying that "recognition increased" is a high 64.5%, while small proportions identified concrete benefits such as "avoided price competition" (22.2%) and "increased sales of both brand and non-brand products" (21.7%). Thus only around 20 to 30% said that having a brand led to improvements in business performance (Fig. 2-1-88).例文帳に追加

実際、中小企業において自社ブランドを活用したことによる効果をみると、「知名度が増した」が64.5%と割合は高いが、具体的成果としては「価格競争から回避できた」が22.2%、「ブランドの有無に関わらず、自社商品の売上が増した」が21.7%と低く、ブランド効果として経営パフォーマンスの向上につながっているのは、おおむね2~3割程度である(第2-1-88図)。 - 経済産業省

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「Non-price competition」の意味に関連した用語

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