例文 (16件) |
コンプレッサ入口圧力の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 16件
この圧力比と、コンプレッサ出入口圧力とから計算で大気圧を推定する。例文帳に追加
The atmospheric pressure is presumed through calculation from the obtained pressure ratio and the inlet and outlet pressures of the compressor. - 特許庁
ターボチャージャを備えたエンジンの大気圧・排気温度推定方法において、ターボチャージャのコンプレッサ入口温度と、コンプレッサ出入口圧力と、エンジン回転数と、ターボチャージャ回転数とを計測する。例文帳に追加
The method to presume the atmospheric pressure and the exhaust gas temperature of the engine equipped with the turbo-charger measures the inlet and outlet pressures of a compressor, the engine speed, and the revolving speed of the turbo-charger. - 特許庁
コンプレッサ入口温度に基づいてターボチャージャ修正回転数を計算し、コンプレッサマップからエンジン回転数とターボチャージャ修正回転数とを用いて圧力比を求める。例文帳に追加
The corrected revolving speed of the turbo- charger is calculated on the basis of the inlet temperature of the compressor, and from a compressor map, the pressure ratio is determined using the engine speed and the corrected revolving speed of the turbo-charger. - 特許庁
接続パイプ(23)のケース(16)から離間する側の端部は、コンプレッサ出口と連通して圧力をアクチュエータ入口へ供給する。例文帳に追加
An end part at a side separated from the case 16, of the connection pipe 23 is communicated with the compressor outlet to supply the pressure to the actuator inlet. - 特許庁
コンプレッサがフル回転している高負荷時には入口側圧力を大きな変化割合で制御することにより、冷力が確保される。例文帳に追加
Cooling power is ensured by controlling the inlet side pressure with a large variation rate under a heavy load during full rotation of a compressor. - 特許庁
コンプレッサのコンプレッサハウジング5の吸気ガス導入流路7の圧力とEGRガスパイプの入口部の圧力との圧力差が小さい条件であっても、エンジンの吸気ポートおよび燃焼室へ還流させるEGRガスの流量を増量することを課題とする。例文帳に追加
To increase the flow rate of an EGR gas returned to an intake port and a combustion chamber of an engine even if a pressure difference is small between the pressure of an intake gas introducing flow path 7 of a compressor housing 5 of a compressor and the pressure of an inlet part of an EGR gas pipe. - 特許庁
燃料電池システムは、コンプレッサ3と燃料電池スタック1との間の圧力に応じて、コンプレッサ3から吐出される空気を開放する圧力リリーフ弁13における空気を開放する空気出口を、燃焼器12の空気側入口に接続する。例文帳に追加
A fuel cell system connects an air outlet for releasing air in a pressure relief valve 13 of releasing air discharged from a compressor 3 in accordance with pressure between the compressor and a fuel cell stack 1 to an air-side inlet of a combustor 12. - 特許庁
これにより、ガスコンプレッサー出口での燃料ガス圧力P_1 の上昇を防止して、ガスタービン入口での燃料ガス圧力P_2 の上昇を抑えることができ、安定運転ができる。例文帳に追加
Hence, increase of the fuel gas pressure P_1 at the gas compressor outlet is prevented and increase of the fuel gas pressure P_2 at the gas turbine inlet is restricted and thus stable operation can be realized. - 特許庁
コンプレッサインペラ42の入口圧力は、大気圧センサ52の出力信号Ptや、エアクリーナ21の圧力損失特性に基づき算出される。例文帳に追加
The input pressure of the compressor impeller 42 is calculated on the basis of the output signal Pt of an atmospheric pressure sensor 52 and the pressure loss characteristic of an air cleaner 21. - 特許庁
この制御装置は、エアフローメータ53の出力信号Ga、大気温センサ55の出力信号Tt、コンプレッサインペラ42の入口圧力、及びコンプレッサインペラ42の出口圧力に基づいてターボチャージャの回転速度を算出し、同回転速度に応じた機関制御を実行する。例文帳に追加
This control device calculates the rotating speed of the turbo charger on the basis of the output signal Ga of an air flowmeter 53, the output signal Tt of an atmospheric temperature sensor 55, the inlet pressure of a compressor impeller 42, and the output pressure of the compressor impeller 42, and executes an engine control according to the rotating speed. - 特許庁
可変容量型コンプレッサの吐出圧力Pdを受ける入口ポート11aに、金属製のメッシュからなるキャップ形状のストレーナ1が固定されている。例文帳に追加
The cap-shaped strainer 1 comprising a metal mesh is fixed onto an inlet port 11a receiving delivery pressure Pd of a variable displacement type compressor. - 特許庁
アクチュエータは、圧力チャンバおよびこのチャンバに圧力を供給するための入口を画成するケース(16)と、およびアクチュエータ入口からコンプレッサハウジング(5)へ延在する適切に設定された形状の実質的剛体の接続パイプ(23)とを有する。例文帳に追加
The actuator comprises a case 16 defining a pressure chamber and an inlet for supplying the pressure to the chamber, and a connection pipe 23 substantially made of a rigid body having the properly determined shape extended from an actuator inlet to the compressor housing 5. - 特許庁
両圧力媒体室は直接接続されておらず、第1圧力媒体室12または第2圧力媒体室13が少なくとも1個の共通の制御可能な方向制御弁52aを介してコンプレッサ入口14またはコンプレッサ出口16に接続可能であり、それによって圧力媒体が圧力媒体チャンバ6a〜6dから第1または第2圧力媒体室12,13に搬送可能であるかあるいは圧力媒体が第1または第2圧力媒体室から圧力媒体チャンバに搬送可能である。例文帳に追加
Thus, a pressurized medium can be conveyed into the 1st or 2nd pressurized medium space 12 or 13 from the pressurized medium chambers 6a to 6d or vice versa. - 特許庁
コンプレッサ100の吐出側からガスクーラ6の入口までの間の吐出側圧力を検出して膨張弁40Bの開度を調整する場合でも、減圧装置40Bを適正な開度に制御して、クールダウン時間を短縮する。例文帳に追加
To reduce a cool-down time by controlling a decompression device 40B to proper opening even when the opening of an expansion valve 40B is adjusted by detecting discharge-side pressure from the discharge side of a compressor 100 to the entrance of a gas cooler 6. - 特許庁
エアコンプレッサ16の吐出側で燃料電池スタック12よりも上流側の空気の圧力を検出する入口側ガス検出用圧力センサ22と、燃料電池スタック12よりも下流側の空気オフガスの圧力を検出する出口側ガス検出用圧力センサ28と、制御部30とを設ける。例文帳に追加
The fuel battery system includes an entrance side gas detecting pressure sensor 22 which detects the pressure of air in an upstream of a fuel battery stack 12 at the delivery side of an air compressor 16, an exit side gas detecting pressure sensor 28 which detects the pressure of an air-off gas in a downstream of the fuel battery stack 12, and a control unit 30. - 特許庁
空調サイクルにおける逆止弁の出口とエバポレータの出口の間に位置する第1の点において第1の冷媒圧力P_1を測定することができる第1の測定手段22,122,222と、空調サイクルおけるコンプレッサの入口に位置する第2の点において、第2の冷媒圧力P_2を測定することができる第2の測定手段23とを設ける。例文帳に追加
This air conditioner is provided with first measuring means 22, 122, 222 capable of measuring first refrigerant pressure P_1 at a first point positioned between an outlet of a check valve in air conditioning cycle and an outlet of an evaporator and a second measuring means 23 capable of measuring second refrigerant pressure P_2 at a second point positioned at an inlet of a compressor in air conditioning cycle. - 特許庁
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