例文 (12件) |
Akita rangaの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 12件
In the Kubota Domain, Dewa Province, under Gennai's guidance on Ranga (Western painting), Akita Ranga flourished. 例文帳に追加
出羽国の久保田藩では、源内の蘭画指南により秋田蘭画が興隆をみた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Akita Ranga became popular in a kind of salon atmosphere among the lords and vassals. 例文帳に追加
秋田蘭画は、君臣間の一種のサロン的雰囲気のなかで広まっていった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Typical Western-influenced paintings include a series of 'Akita Ranga' (a school of Dutch painting originating in Akita Prefecture) led by Naotake ODANO and Yoshiatsu SATAKE. 例文帳に追加
代表的な洋風画としては、小田野直武・佐竹義敦を中心とする一連の「秋田蘭画」が挙げられる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Major Akita Ranga painters were a statesman named Naotake ODANO (1750 - 1780), a feudal lord named Shozan SATAKE (1748 - 1785) and a member of his family named Yoshimi SATAKE (1749 - 1800). 例文帳に追加
代表的な画家に、藩士小田野直武(1750年-1780年)、藩主佐竹曙山(1748年-1785年)、その一族佐竹義躬(1749年-1800年)がいる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
In 1930, Hyakusui introduced Akita Ranga with a large paper edition of an art collection book called "Nihon Yoga Shoko" (The Dawn of Japanese and Western Paintings). 例文帳に追加
1930年(昭和5年)、百穂は『日本洋画曙光』という大型版画集のなかで秋田蘭画を紹介している。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Akita Ranga is a genre of Japanese painting in a semi-Western style from the Edo period that was adopted by the lord and statesmen of the Kubota clan (the Akita clan); paintings in this style were composed using techniques of Western paintings with traditional Japanese drawing materials. 例文帳に追加
秋田蘭画(あきたらんが)とは、江戸時代における絵画のジャンルのひとつで、久保田藩(秋田藩)主や藩士を担い手とした、西洋画の手法を取り入れた構図と純日本的な画材を使用した和洋折衷絵画である。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
It has been pointed out that the popularity of Akita Ranga spread from Yoshimune TOKUGAWA's Dutch study promotions, the popularity of the Nanbin School and hobbyists of natural history of the time. 例文帳に追加
秋田蘭画流行の背景には、徳川吉宗の蘭学奨励、当時の南蘋(なんびん)派の流行、および博物趣味の広まりがあると指摘されている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
In addition, he also wrote the first books on theories of Western-style painting in Japan, such as "Gaho Koryo" (Summary of Painting Laws) and "Gazu Rikai" (Understanding Painting) in September of 1778, which became the theoretical fulcrum point of Akita Ranga. 例文帳に追加
そのほかに1778年9月『画法綱領』、『画図理解』という日本最初の西洋画論ともいえる理論書を執筆しており、これは秋田蘭画の理論的支柱となっている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
After Shozan died five years later, Akita Ranga lost its popularity and gradually fell out of practice; however, its lineage and style were inherited by Kokan SHIBA, becoming further westernized and also came to have an influence on Denzen AODO from Sukagawa. 例文帳に追加
それから5年後に曙山も亡くなると、秋田蘭画は下火となり、しだいに廃れたが、同画の系統・画流は司馬江漢に受けつがれ、さらに洋風化して須賀川の亜欧堂田善にも影響をおよぼしている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
The person to bring Akita Ranga to a wide audience was Hyakusui HIRAFUKU, who was a Japanese-style painter from the same prefecture as Naotake and had great success from the end of the Meiji period to the early Showa period. 例文帳に追加
秋田蘭画を広く世に紹介した人物として、直武と同郷の日本画家で明治末年頃から昭和初期にかけて活躍した平福百穂がいる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Many Akita Ranga paintings used traditional Eastern styles of painting by using silk fabric colors and Kakehaba (Japanese pigments) while adopting Western painting techniques, which included Western-style themes, such as landscapes and still-lifes, and used such techniques as shadowing and aerial perspective. 例文帳に追加
秋田蘭画の多くは、絹本着色で掛幅という東洋画の伝統的な形態をとりながらも、画題のうえでは洋風の風景画や静物画を、技法のうえでは陰影法や大気遠近法など西洋絵画の手法を多く採り入れている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
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