例文 (18件) |
branch of learningの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 18件
the branch of academic learning concerning the study of pictures 例文帳に追加
絵を研究する学問 - EDR日英対訳辞書
an expert who is devoted to one occupation or branch of learning 例文帳に追加
1つの職業か学問の一分野に専念する専門家 - 日本語WordNet
Machine learning is a branch of artificial intelligence例文帳に追加
機械学習とは 人口知能に含まれ - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
uneducated in the fundamentals of a given art or branch of learning 例文帳に追加
特定の芸術や学問の一分野の基本において無学の - 日本語WordNet
a branch of psychology applied to education, concerned with development, learning and adaptation, called educational psychology 例文帳に追加
教育心理学という,教育に応用される,発達・学習・適応に関する心理学 - EDR日英対訳辞書
In this case, the branch position and branch structure of the weak classifiers between the plurality of classes are determined according to the learning result of the weak classifiers in each class.例文帳に追加
その際に、複数のクラス間の弱判別器の分岐位置および分岐構造を、各クラスにおける弱判別器の学習結果に応じて決定する。 - 特許庁
Explanation variables with learning data included in a master node (explanation variables with attributes 3 as data in a figure) are considered, and branched into a plurality of (3 in the figure) learning data under predetermined conditions, and a plurality of post-branch nodes including those learning data are generated.例文帳に追加
親ノードに含まれる学習データのある説明変数(図では属性3をデータとする説明変数)に着目し、所定条件で複数(図では3個)の学習データに分岐し、これら学習データを含む分岐後ノードを複数生成する。 - 特許庁
Then, whether or not the respective learning data of the two post-branch nodes have any statistically significant difference is determined by using data(data with attributes 1 in the figure) concerning the target variables of the post-branch nodes, and when it is determined that there is not any significant difference, the post-branch nodes are grouped.例文帳に追加
そして、この分岐後ノードの目的変数に係るデータ(図では属性1のデータ)を用いて二個の分岐後ノードのそれぞれの学習データが統計的に有意な差がある判断し、有意な差ががない場合には分岐後ノードをグループ化する。 - 特許庁
Based on the history information C, a learning part 18 generates learning priority information Rc which denotes the priority of each link, when the link with own vehicle to pass therethrough is determined by the determination part 13 from among the plurality of links branching at the branch point.例文帳に追加
学習部18は、通行履歴情報Cに基づいて、分岐点において分岐する複数のリンクの中から自車両が通行するリンクをリンク判定部13により判定する際の各リンクの優先度を示す学習優先度情報Rcを生成する。 - 特許庁
A learning unit 18 generates learning-priority information Rc indicating the priority of each link based on the travel-history information C and the recognition information V for the link-determination unit 13 selecting the link where the vehicle travels from among the plurality of links branched out at the branch point.例文帳に追加
学習部18は、通行履歴情報Cと認識情報Vとに基づいて、分岐点において分岐する複数のリンクの中から自車両が通行するリンクをリンク判定部13により判定する際の各リンクの優先度を示す学習優先度情報Rcを生成する。 - 特許庁
Based on the history information C, a learning part 18 generates learning priority information Rc denoting the priority of each link when a link with the own vehicle to passes therethrough is determined by the determination part 13 from among a plurality of links branching at a branch point.例文帳に追加
学習部18は、通行履歴情報Cに基づいて、分岐点において分岐する複数のリンクの中から自車両が通行するリンクをリンク判定部13により判定する際の各リンクの優先度を示す学習優先度情報Rcを生成する。 - 特許庁
The study of architecture has been conducted since the Edo period as part of greater studies on the practices of ancient court and samurai families, but it was only in the Meiji period that architectural study emerged as an independent branch of learning (the term 'kenchiku' [建築], meaning 'architecture', was itself coined in the Meiji period). 例文帳に追加
江戸時代から建築に対する有職故実的な研究は行われていたが、学問として成立するのは明治時代以降である(建築という用語自体、明治時代に造られたもの)。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
In the same year, Yoritomo dedicated ganmon (written prayers) to defeat Taira clan to Ise-jingu Shrine, and called on a deity for making a branch shrine of Benzaiten (Sarasvati, Buddhist goddess of music, learning, eloquence, wealth, longevity, and protection from natural disasters) in Eno-shima Island to pray for subjugation of FUJIWARA no Hidehira. 例文帳に追加
その年頼朝は伊勢神宮に平氏打倒の願文を奉じ、藤原秀衡の調伏を祈願し江ノ島に弁才天を勧請する。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Kuebiko is worshipped as the god of paddies and also as the god of learning, and is enshrined in shrines such as Kutehiko-jinja Shrine (Nakanoto-machi, Kashima-gun, Ishikawa Prefecture) and Kuehiko-jinja Shrine, a branch shrine of Omiwa-jinja Shrine (Sakurai City, Nara Prefecture). 例文帳に追加
田の神、また、学業の神として信仰されており、久比古神社(石川県鹿島郡(石川県)中能登町)や大神神社(奈良県桜井市)末社・久延彦神社などで祀られている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
(5) In subsection (4)(d), "learned society" includes any club or association constituted in Singapore or elsewhere whose main object is the promotion of any branch of learning or science.例文帳に追加
(5)(4)(d)において,「学術団体」とは,学問又は学術の何れかの分野の振興を主たる目的としてシンガポールその他で設立されたクラブ又は団体を含む。 - 特許庁
(b) that he is an advocate and solicitor of the High Court in Malaya or an advocate of the High Court in Sabah and Sarawak, or has a relevant degree or its equivalent in an appropriate branch or engineering or science from an institution of higher learning approved by the Board of Examiners, or has qualifications entitling him to graduate membership of a professional engineering or scientific institution or the like recognized by the Board of Examiners; and例文帳に追加
(b) 自己がマラヤ高等裁判所の法廷弁護士及び事務弁護士,サバ高等裁判所並びにサラワク高等裁判所の事務弁護士であるか,審査委員会によって承認された高等教育機関の該当分野又は工学又は科学の学位若しくはこれと同等の資格を有する者,又は審査委員会が認定する専門的工学若しくは科学の教育機関の卒業資格を受ける権原のある資格を有する者であること,及び - 特許庁
例文 (18件) |
Copyright © National Institute of Information and Communications Technology. All Rights Reserved. |
JESC: Japanese-English Subtitle Corpus映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書のコンテンツは、特に明示されている場合を除いて、次のライセンスに従います: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0) |
日本語ワードネット1.1版 (C) 情報通信研究機構, 2009-2024 License. All rights reserved. WordNet 3.0 Copyright 2006 by Princeton University. All rights reserved.License |
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved. |
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved. |
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。 |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |