例文 (15件) |
multi-disk clutchの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 15件
FRICTION PLATE AND WET MULTI-DISK CLUTCH WITH FRICTION PLATE例文帳に追加
摩擦板及び摩擦板を備えた湿式多板クラッチ - 特許庁
That is, the maximum transmittable torque T of a multi-disk clutch mechanism increases from 0 to a predetermined value T1.例文帳に追加
即ち、多板クラッチ機構の伝達可能最大トルクTが「0」から所定値T1に増加する。 - 特許庁
To provide a multi-disk clutch reinforced for high load and capable of enhancing operability and silence thereof.例文帳に追加
高負荷用に強化された多板クラッチ装置の操作性及び静粛性を向上させる。 - 特許庁
To improve productivity in a multi-disk clutch while restraining collision noise and restraining the abrasion of a friction plate or the generation of heat caused by drag torque.例文帳に追加
多板式クラッチにおいて、衝突音の発生を抑制し、ドラグトルクによる摩擦板の摩耗や発熱を抑制した上で、生産性を向上させる。 - 特許庁
The multi-disk clutch 1 interposed between a flywheel 3 and an input shaft 2 of a transmission is provided with a pressure plate 13, an intermediate plate 20, and first and second clutch disks 30 and 31.例文帳に追加
フライホイール3とトラスミッションの入力軸2との間に介装される多板式クラッチ1は、プレッシャープレート13、中間プレート20、第1および第2クラッチディスク30,31を有する。 - 特許庁
The multi-disk device transmits/shuts down the power from a flywheel 3 on an engine side to/from an input shaft 4 of a transmission, and comprises a clutch disk assembly 6, and a clutch cover assembly 6 having a pressure plate 7 to press the clutch disk assembly 6 against the flywheel 3.例文帳に追加
エンジン側のフライホイール3からの動力をトランスミッション入力シャフト4に伝達及び遮断するためのもので、クラッチディスク組立体6と、クラッチディスク組立体6をフライホイール3へ押圧するためのプレッシャープレート7を有するクラッチカバー組立体6とを備えている。 - 特許庁
When a multi-disk clutch 7 of the first power switching module 2 is connected and the brake operation of a multi-disk brake 8 is released in the state of rotating both input shafts 6 with the motor 47, the rotation of the input shaft 6 is transmitted to the output shaft 7 to rotate the output shaft 7.例文帳に追加
モータ47で両入力軸6が回転している状態で、例えば第1動力切換モジュール2の多板クラッチ7を接続してから多板ブレーキ8のブレーキ作動を解除すると、入力軸6の回転が出力軸7に伝達され、出力軸7が回転する。 - 特許庁
To surely stop a machine body when operated to cut off transmission between a forward clutch and a reverse clutch in a traveling transmission structure of a working vehicle constituted so that power of an engine is transmitted to a traveling device from a forward and reverse switch device wherein the friction multi disk type forward clutch and the reverse clutch are positioned in parallel through a transmission device capable of shifting in plural stages.例文帳に追加
エンジンの動力を摩擦多板式の前進クラッチ及び後進クラッチを並列的に配置した前後進切換装置から、複数段に変速可能な変速装置を介して走行装置に伝達するように構成した作業車の走行伝動構造において、前進クラッチ及び後進クラッチが伝動遮断となるように操作した際に、機体を確実に停止させることができるようにする。 - 特許庁
Consequently, rotation of the sleeve 28 due to drag torque of a wet type multi-disk clutch 30 is stopped, and performance for shifting to a forward drive gear 25 or a backward drive gear 26 is improved.例文帳に追加
そのため、湿式多板クラッチ30の引きずりトルクによるスリーブ28の回転が停止され、前進用ギヤ25または後退用ギヤ26へのシフト入り性能が向上する。 - 特許庁
To provide a differential limiting device which can generate higher differential limiting torque by utilizing a cam mechanism to operate a multi-disk clutch.例文帳に追加
カム機構を利用して多板クラッチが動作するようにすることにより、より高い差動制限トルクを発生させることができる差動制限装置を提供する。 - 特許庁
A multi-disk clutch 10 for an automobile is provided with a maximum interval regulating member 50 regulating the maximum interval between the pressure plate 21 and the intermediate plate 22 and a coil spring 60 provided via precompression between the pressure plate 21 and the intermediate plate 22.例文帳に追加
自動車用多板式クラッチ10において、プレッシャプレート21と中間プレート22の最大間隔を規制する最大間隔規制部材50と、プレッシャプレート21と中間プレート22の間に予圧縮して設けたコイルばね60とを備えてなるもの。 - 特許庁
To improve quality while reducing a load on a worker, reducing cost and eliminating the erroneous orientation of the assembling of a weight in a hydraulic control valve installed in the piston of a hydraulic multi-disk clutch with the weight fitted to a valve plate to compensate the centrifugal force of oil in a hydraulic working chamber.例文帳に追加
油圧式多板クラッチのピストンに取り付けられている油圧制御弁であって、油圧作動室内の油の遠心力に対処するために、弁板に錘を取り付けたものにおいて、コストダウンを図り、又錘の組み付け方向の誤りをなくし、作業者の負担を軽減しながら品質の向上を図る。 - 特許庁
The stabilizer 1 for a vehicle capable of switching a plurality of torsion rigidity is provided with a motor 61 for switching torsion rigidity and a dry multi-disk clutch device 40 for maintaining torsion rigidity of the time when drive of the motor 61 stops.例文帳に追加
車両用スタビライザ1は、複数の捩り剛性を切換可能な車両用スタビライザであって、前記捩り剛性の切り換えを行うモータ61と、モータ61の駆動停止時に、その時の捩り剛性を維持するように構成した乾式多板クラッチ装置40とを備える。 - 特許庁
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