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バルブオーバラップの英語
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英訳・英語 valve overlap
「バルブオーバラップ」を含む例文一覧
該当件数 : 49件
過渡運転中に実際のバルブオーバラップ量が目標バルブオーバラップ量に対し過度に大きくなるのを抑制する。例文帳に追加
To suppress excessive increase of actual valve overlap quantity in relation to target valve overlap quantity during transition operation. - 特許庁
T3の時点で、可変動弁装置5,6が通常の制御に移行し、バルブオーバラップが縮小する。例文帳に追加
The variable valve gears 5, 6 are shifted to normal control at a time T3 to reduce overlap. - 特許庁
機関低負荷領域では(S200及びS300:NO)、吸・排気弁のバルブオーバラップ量と目標バルブオーバラップ量とを一致させる制御(相対値制御)が実行される(S402及びS404)。例文帳に追加
In an engine low load region (S200 and S300: NO), control (relative value control) is performed for bringing valve overlap amounts of the intake and exhaust valves and target valve overlap amounts in agreement (S402 and S404). - 特許庁
主制御のもとにある一方のバルブと、従制御のもとにある他方のバルブとのうち、他方のバルブの目標バルブタイミングが主制御及び従制御を通じてバルブオーバラップ量減少側に変化するとき、実際のバルブオーバラップ量OVRは、従制御により目標バルブオーバラップ量OVPに向けて変化する。例文帳に追加
When target valve timing of another valve changes to a valve overlap quantity reducing side through master control and slave control in one valve under master control and another valve under slave control, actual valve overlap quantity OVR is changed toward target valve overlap quantity OVP by slave control. - 特許庁
一方、排気側目標変位角VTTexは目標バルブオーバラップ量ORT及び吸気側実変位角VTinに基づいて算出する。例文帳に追加
An exhaust side target displacement angle VTTex is calculated based on an target valve overlap amount ORT and intake side actual displacement angle VTin. - 特許庁
吸気弁および排気弁の最大リフト量が小さいときに、負のバルブオーバラップ期間を大きくすることが可能な動弁装置を提供する。例文帳に追加
To provide a valve system allowing elongation of a negative valve overlap period, when maximum lift amounts of an intake valve and an exhaust valve are small. - 特許庁
内燃機関の機関回転速度NEと負荷率Lに基づいて目標バルブオーバラップ量OVPを求め、この目標バルブオーバラップ量OVP及び吸気側カムシャフトの実変位角INRに基づいて排気側カムシャフトの目標変位角EXPを算出する。例文帳に追加
A target valve overlap quantity OVP is acquired on the basis of an engine rotational speed NE and a load factor L of the internal combustion engine, and a target displacement angle EXP of an exhaust side cam shaft is calculated on the basis of the target valve overlap quantity OVP and an actual displacement angle INR of an intake side cam shaft. - 特許庁
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「バルブオーバラップ」を含む例文一覧
該当件数 : 49件
成層燃焼と均質燃焼とを運転状態に応じて切り替え、かつバルブオーバラップ量を制御している内燃機関において、バルブオーバラップ量の調整を内燃機関の運転状態に応じさせることができない場合においても燃焼状態の悪化やNOxの増加を招かない内燃機関の燃焼制御装置の提供。例文帳に追加
To prevent the deterioration of combusting state and reduce the NOx emission amount in an internal combustion engine for switching the combustion method between stratified combustion and homogeneous combustion according to the engine operating state by executing the homogeneous combustion when a variable vale timing mechanism is not in the operating state suitable for the stratified combustion. - 特許庁
吸気弁と排気弁とのバルブオーバラップを可変制御可能な可変動弁機構と、内燃機関の燃料状態を検出する燃焼状態検出手段をそなえ、内燃機関の冷態始動時においては、燃焼状態検出手段からの検出情報に基づいて可変動弁機構をバルブオーバラップが拡大するように制御する。例文帳に追加
This device is provided with: a variable valve train variably controlling valve overlap of an intake valve and an exhaust valve; and a combustion state detection means detecting a fuel state of an internal combustion engine, and controls the variable valve train based on detection information from the combustion state detection means to expand overlap in the cold start of the internal combustion engine. - 特許庁
また、エンジン運転状態に応じた最適なバルブオーバラップ量として算出される目標バルブオーバラップ量OVPと上記実変位角INRに基づき排気カムシャフト23の目標変位角EXPが算出され、これに向けて同シャフト23の実変位角EXRが近づけられる。例文帳に追加
Further, a target displacement angle EXR of the exhaust camshaft 23 is calculated based on a target valve overlap amount OVP calculated as an optimal valve overlap amount depending on the engine operational state and the actual displacement angle INR, and the actual displacement angle EXR of the exhaust camshaft 23 is brought close to the target displacement angle EXR. - 特許庁
その推定温度の算出に際して、バルブオーバラップ量が負になっているときと、負になっていないときとでは、推定温度が異なるようにその推定温度を算出する。例文帳に追加
When calculating its estimate temperature, when the valve overlap quantity becomes negative and when the valve overlap quantity does not become negative, its estimate temperature is calculated so that the estimate temperature becomes different. - 特許庁
バルブオーバラップ量が負の状態にされることのある内燃機関において、触媒の過熱を適切に抑えることのできる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加
To provide a control device of an internal combustion engine capable of properly restraining overheating of a catalyst, in the internal combustion engine likely to put a valve overlap quantity in a negative state. - 特許庁
直接燃焼状態を示すパラメータを用いて、安定した燃焼状態を維持しながら冷態始動時のバルブオーバラップを極力大きく設定して、冷態始動維持のHC排出量を大幅に低減する。例文帳に追加
To greatly reduce HC emission for maintaining a cold start by setting valve overlap in the cold start as large as possible while maintaining a stable combustion state by using a parameter directly indicating the combustion state. - 特許庁
可変動弁機構を備える過給機付きの内燃機関にあって、バルブオーバラップ量を好適に設定することのできる過給器付き内燃機関のバルブ特性制御装置を提供する。例文帳に追加
To provide a valve characteristic control device for an internal combustion engine with a supercharger capable of favorably setting a valve overlap amount in an internal combustion engine with a supercharger having a variable valve system. - 特許庁
これにより、内燃機関10の冷間時においてもVVT50による最適なバルブオーバラップ量が得られるため燃焼状態が安定化され、同時に中・高負荷時における機関出力向上も実現することが可能となる。例文帳に追加
Thus, since an optimal valve overlapping quantity by the VVT 50 is obtained even during the cooling time of the internal combustion engine 10, a combustion state is stabilized, and an engine output is simultaneously increased during a middle/high load. - 特許庁
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