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主変速機の英語
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英訳・英語 main transmission
「主変速機」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 154件
主副変速機の変速制御装置例文帳に追加
TRANSMISSION CONTROL DEVICE FOR MAIN AND AUXILIARY TRANSMISSIONS - 特許庁
主変速装置からの出力を複数段に変速するギヤ式副変速機構を設けてある。例文帳に追加
The shift operation structure is provided with a gear type sub-shift mechanism for shifting output from the main shift device into plural stages. - 特許庁
車両用自動変速機の変速制御装置は、主変速機5,6と副変速機20と、それら変速機を変速制御する変速機コントローラ32とを具える。例文帳に追加
This shift controller of the automatic transmission for the vehicle comprises main transmissions 5 and 6 and an auxiliary transmission 20 and a transmission controller 32 controllably shifting these transmissions. - 特許庁
この多段変速機は、入力側副変速機10と、主変速機11と、出力側副変速機12とを備えている。例文帳に追加
This multiple stage transmission has an input side sub- transmission 10, a main transmission 11, and an output side sub-transmission 12. - 特許庁
主変速機と副変速機とを備えた四輪駆動の車両において、副変速機の変速時に生じる異音を抑制する。例文帳に追加
To restrict the noise which occurs when shifting in an auxiliary transmission in a four-wheel drive vehicle including the main transmission and an auxiliary transmission. - 特許庁
レンジ式多段変速機は、主変速機と、主変速機の主軸と直列に接続し出力を少なくとも高速又は低速の2段階に変速する副変速機とを備える。例文帳に追加
A range type multi-stage transmission consists of a main transmission and an auxiliary transmission which is connected with a main shaft of the main transmission in series and which changes output at least in two stages of high speed and low speed. - 特許庁
車両変速機2は、主変速機22と、スプリット機40と、レンジセレクタ10とを備えている。例文帳に追加
The vehicle transmission 2 comprises a main transmission 22, a split mechanism 40, and a range selector 10. - 特許庁
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「主変速機」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 154件
主変速機である無段変速機と副変速機である有段変速機とを直列に接続した自動変速装置において、副変速機の変速動作中に副変速機に異常が発生して正しく変速動作が行われなくなった場合でも、変速ショックやオーバーレブを抑制することのできる、自動変速装置の制御方法を提案する。例文帳に追加
To provide an automatic transmission controlling method for suppressing any change gear shock or over-speed even when abnormality occurs in a sub transmission during the change gear of the sub transmission and the change gear is not performed correctly in an automatic transmission with a continuously variable transmission as a main transmission connected in series to a stepped transmission as the sub transmission. - 特許庁
ミッションケース内に主変速機構と副変速機構とを配設し、同主変速機構に設けたシフトフォークに連動軸を介して主変速レバーを連動連結する一方、副変速機構に設けたシフトフォークに副変速レバーを連動連結すると共に、同副変速レバーの近傍位置に上記連動軸を介して主変速レバーを配置した。例文帳に追加
The main transmission mechanism and the sub-transmission mechanism are arranged in the transmission case, the main shift lever is interlocked/connected to a shift fork provided on the main transmission mechanism through an interlocking shaft, the sub-shift lever is interlocked/connected to a shift fork provided on the sub-transmission mechanism and the main shift lever is arranged a neighborhood position to the sub-shift lever through the interlocking shaft. - 特許庁
主変速機11は、入力側副変速機10の出力が入力され、複数段階の変速を行う。例文帳に追加
The main transmission 11 receives an output of the input side sub-transmission 10 to perform the plural stage speed changing. - 特許庁
有段副変速機と無段主変速機とを備えた車両の変速装置において、有段副変速機のアップ変速によるトルクフェーズにおいて、トルク引けの発生を防止する。例文帳に追加
To prevent the generation of torque reduction in a torque phase in upshifting of a stepped auxiliary transmission, in a transmission for a vehicle provided with the stepped auxiliary transmission and a stepless main transmission. - 特許庁
主変速機である無段変速機と副変速機である有段変速機とを直列に接続した車両用変速装置において、副変速機の締結機構の耐久性が過剰なものになることを抑制し、かつ、変速動作に伴って副変速機が過度に高温となることを抑制することのできる、車両用変速装置の制御方法を提案する例文帳に追加
To provide a method of controlling a vehicle transmission in which a continuously variable transmission as a main transmission and a stepped transmission as an auxiliary transmission are connected in series, capable of suppressing excessive durability of the clutch mechanism of the auxiliary transmission and suppressing too high temperatures at the auxiliary transmission due to shifts. - 特許庁
主変速機の主軸の回転速度が副変速機にて少なくとも高速又は低速に変速され、シフトフォークが嵌着された3本のギヤシフト軸51〜53が主変速機の変速ギヤの上方に主軸に平行に設けられる。例文帳に追加
The rotational speed of a main shaft of a main transmission is speed-changed to at least high speed or low speed by an auxiliary transmission, and three gear shift shafts 51 to 53 each having a shift fork fitted thereto are provided in parallel to the main shaft at the upper part of a speed change gear of the main transmission. - 特許庁
多段の変速を手動で行う主変速装置50を備えた走行車両の変速装置において、主変速装置50の最も高速側の変速段への切換を行う切換機構のみをシンクロメッシュ式に構成し、他の変速段への切換を行う切換機構を歯車噛合式とした。例文帳に追加
In the transmission for the traveling vehicle provided with a main transmission 50 manually performing multistage speed change, only a shifting mechanism performing shift to the highest side speed change stage of the main transmission 50 is constructed in a synchromesh type and shifting mechanisms performing shift to other speed stage is constructed in a gear meshing type. - 特許庁
本発明による車両用変速装置の制御方法においては、副変速機の増速側への変速動作に際し、まず主変速機を減速側へ変速して副変速機側へトルク入力を行うことにより副変速機の出力軸回転数を上昇させ、その回転数がエンジン回転数と等しくなった時点で副変速機の変速動作を行う。例文帳に追加
The method of controlling the vehicle transmission includes shifting the main transmission to low speeds when the auxiliary transmission is shifted to high speeds, to input torque to the auxiliary transmission to thereby increase the number of revolutions of the output shaft of the auxiliary transmission; and making a shift at the auxiliary transmission at the time when the number of revolutions equals the number of revolutions of the engine. - 特許庁
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