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気筒容積の英語
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「気筒容積」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 39件
供給側気筒の行程容積を小さくして両気筒の行程容積比をノッキング限界手前まで大きくすることで両気筒の実質圧縮比を更に17.5に近づけて燃費効率を上げることができる。例文帳に追加
By reducing the cylinder capacity of the supply-side cylinder to increase the cylinder capacity ratio of both the cylinders nearly to a knocking limit, the substantial compression ratio of both the cylinders is brought close to 17.5 to increase fuel efficiency. - 特許庁
気筒毎の燃焼室容積を目標の容積に調整することにより、気筒毎の燃焼室容積の収縮誤差に起因する燃焼への影響を抑制し、高圧縮比に設定した場合の異常燃焼を抑制する。例文帳に追加
To suppress abnormal combustion in setting high compression ratio by suppressing effect on the combustion caused by the contraction error of combustion chamber volumes of respective cylinders by adjusting the combustion chamber volumes of the respective cylinders to target volumes. - 特許庁
燃料噴射が行われていないと判定された気筒については該気筒の行程容積VSTRに、該気筒の最小容積VMINを加算した容積(VSTR+VMIN)に基づいて筒内空気量GCYLが推定される(S11,S13,S14)。例文帳に追加
For a cylinder determined that the fuel is not injected therein, the cylinder air quantity GCYL is estimated based on the displacement (VSTR+VMIN) obtained by adding the minimum displacement VMIN of the cylinder to the displacement VSTR of the cylinder (S11, S13, S14). - 特許庁
容積部24は、EGRガスの脈動の影響を緩和して気筒毎のEGR率を均一化する。例文帳に追加
The volume part 24 alleviates influences of pulsation of the EGR gas and makes the EGR rate for each cylinder uniform. - 特許庁
容積室2は、その気筒列方向の端部に吸気入口部6を有する。例文帳に追加
The volume chamber 2 includes an intake air inlet part 6 at an end part in a cylinder bank direction. - 特許庁
また、前記吸気通路と前記外部EGR通路との接続位置から前記複数の気筒までの各経路の容積は、各気筒の吸気行程において当該接続位置にあるガスを筒内に導入可能な容積であることとする。例文帳に追加
Moreover, a capacity of each path from a connection position of the intake passage and the external EGR passage to the plurality of cylinders is predetermined to be a capacity that can introduce a gas in the connection position in the cylinders in intake process of each cylinder. - 特許庁
吸気管31〜38は、各バンクの気筒グループ毎に、一端部が容積室2内の両側部にて下向きにベルマウス状に開口し、容積室2の上側を各々通って、他端部が容積室2外の各気筒の吸気ポートに連通する。例文帳に追加
The intake pipes 31-38 opens downward in a bell-mouth shape at both side parts in the volume chamber 2 at one end part thereof and communicate to intake ports of each cylinder at an outside of the volume chamber 2 through an upside of the volume chamber 2 at another end part thereof, for each cylinder group of each bank. - 特許庁
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「気筒容積」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 39件
このとき、膨張行程気筒は燃焼室37の容積が比較的大きく十分な空気を有しているため、大きな燃焼トルクが得られる。例文帳に追加
At this time, since the cylinder in the expansion stroke has sufficient amount of air because volume of a combustion chamber 37 is comparatively large, large combustion torque is obtained. - 特許庁
各気筒における機械圧縮比のばらつきをなくすために燃焼室5の内壁面上に燃焼室容積調整用肉盛部22を形成し、各気筒の燃焼室5の容積が同一となるように肉盛部22の一部が削除される。例文帳に追加
A buildup part 22 for adjusting combustion chamber capacity is formed on an inner wall face of the combustion chamber 5 to eliminate the variation in mechanical compression ratio of each cylinder, and a part of the buildup part 22 is removed so that a combustion chamber 5 of each cylinder has the same capacity. - 特許庁
V型8気筒の内燃機関のバンク間に、容積室2と、気筒数分の吸気管31〜38と、挿入管4とを備えた吸気マニホールド5が配置されている。例文帳に追加
An intake manifold 5 provided with a volume chamber 2, intake pipes 31-38 of same number as cylinders, and an insertion pipe 4 is arranged between banks of V-type eight cylinder internal combustion engine. - 特許庁
機関始動開始後に燃料噴射が行われたと判定された気筒については該気筒の行程容積VSTRに基づいて筒内空気量GCYLが推定される(S11,S15)。例文帳に追加
For a cylinder determined that a fuel is injected therein immediately after starting the engine, the cylinder air quantity GCYL is estimated based on the displacement VSTR of the cylinder (S11, S15). - 特許庁
各気筒毎の給気枝管12と給気ポート15との合計容積に対し、インジェクター13から噴射される1回分のガス燃料の容積が概ね1/2以下となるように、給気枝管12の長さを長くする。例文帳に追加
The length of the air supply branch pipe 12 is lengthened so that one gas fuel volume injected from the injector 13 may become almost one half or less as large as the total volume of the air supply branch pipe 12 and the air supply port 15 for each cylinder. - 特許庁
挿入管4は中空円筒状であり、容積室2の内側に備えられ、その一端部が吸気入口部6に接続し、他端部が容積室2内の気筒列方向の中間部にて開口する。例文帳に追加
The insertion pipe 4 has a hollow cylindrical shape, is provided inside of the volume chamber 2, is connected to the intake air inlet part 6 at one end part thereof and opens at a center part in the cylinder bank direction in the volume chamber 2 at another end part thereof. - 特許庁
各気筒の単一の行程容積に対する吸気ポート17の下流端からロータリバルブ50の開口52、53までの単一の吸気通路容積の割合を「吸気通路/行程容積率」とした場合、その範囲が70パーセントから130パーセントに設定される。例文帳に追加
When the rate of the single capacity of an intake passage from the downstream end of the intake port 17 to the openings 52, 53 of the rotary valve 50 to the single stroke capacity of each cylinder is defined as "intake passage/stroke capacity rate", its range is set to be 70-130%. - 特許庁
より多くの受熱量を確保可能な、さらには直列平行に配置された2つの気筒の気筒間ピッチに対する制約となることを回避或いは抑制可能な、また無効容積の増大を抑制可能なスターリングエンジンの作動流体流路構造を提供する。例文帳に追加
To provide a working fluid flow path structure for a stirling engine that can secure more heat reception amount, avoid or control the restrictions to the pitches between two cylinders that are disposed in straight rows, and suppress the increase in invalid capacity. - 特許庁
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