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air-standard engineとは 意味・読み方・使い方
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「air-standard engine」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 18件
When the idle stop control is released to start the internal combustion engine again, the air pressure of the air spring is returned to a standard air pressure.例文帳に追加
アイドルストップ制御が解除され内燃機関が再度起動したときには、エアスプリングの空気圧を標準的な空気圧に復元させる。 - 特許庁
The air flow into a vehicle interior by an air conditioner 10 can be made lower than the air flow at standard setting, and a foregoing air flow reduction operation by the air conditioner 10 is controlled by an air conditioner ECU (Engine Control Unit) 70.例文帳に追加
エアコン10の車室内への風量は標準設定風量に比べて低風量とすることが可能であり、このようなエアコン10の風量低減運転はエアコンECU70によって制御される。 - 特許庁
Meanwhile, an engine ECU 88 compares the reduced amount of power in the case where the air flow into the vehicle interior from the air conditioner 10 becomes lower by changing the air flow from the standard setting, with power consumption of a cooling fan 64 that cools engine cooling water under engine load when the air flow is low.例文帳に追加
一方、エアコン10の車室内への風量を標準設定風量に代えて低風量にした場合における低減分の電力と、低風量にした場合にエンジン負荷を伴ってエンジン冷却水を冷却する冷却ファン64の消費電力と、がエンジンECU88によって比較される。 - 特許庁
Supercharging pressure, intake air quantity and NOx generation amount under a standard operation condition of the engine are recognized.例文帳に追加
エンジン1の標準運転状態での過給圧力、吸入空気量、NOx生成量を認識しておく。 - 特許庁
To provide a technology to effectively control the exhaust emission so as to comply with the emission standard without degrading the fuel economy, in particular, an engine exhaust emission control supporting method, an engine intake air dissociation promotive structure, an engine intake air dissociation promotive catalyst, etc.例文帳に追加
燃費の劣化を招くことなく排出基準に合致させる程度に排ガスを効果的に浄化することのできる技術、特にエンジン排ガスの浄化支援方法、およびエンジン吸気の解離促進構造並びにエンジン吸気の解離促進触媒等を提供する。 - 特許庁
The control system of the internal combustion engine is equipped with a KLTA map for determining a reference intake air flow KLTA, that is an intake air flow at the time of making the engine operate at a standard status (25°C, 1 atmospheric pressure), based on a throttle valve opening degree TA and an engine revolution speed NE.例文帳に追加
この内燃機関の制御装置は、標準状態(25℃、1気圧)において機関を定常運転させたときの吸入空気量である基準吸入空気量KLTAをスロットル弁開度TAとエンジン回転速度NEとに基づいて求めるためのKLTAマップを備えている。 - 特許庁
In a diesel engine equipped with the EGR system, the standard amount of intake air AIRTYP is calculated based on the number of engine revolutions NE and fuel oil consumption Q.例文帳に追加
EGRシステムを備えたディーゼルエンジンにおいて、エンジン回転数NEと燃料噴射量Qとに基いて標準吸入空気量AIRTYPを算出する。 - 特許庁
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「air-standard engine」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 18件
For this purpose, at lease one engine operation parameter is adjusted so that the air fuel ratio for gas flowing out of the lean NOx trap will be maintained at the target air fuel ratio from the difference between the air fuel ratio of the standard set point and the air fuel ratio of the gas flowing out of the lean NOx trap.例文帳に追加
このために、基準設定点の空燃比とリーンNOxトラップから流出するガスの空燃比との差に基づいて、リーンNOxトラップから流出するガスの空燃比を目標空燃比に維持するように、少なくとも1つのエンジン運転パラメーターを調整する。 - 特許庁
An obtained intake air amount at the standard environmental conditions is corrected to show a required intake air amount at the current environmental conditions by calculating a required intake air amount (GALTHCMD) required by the internal combustion engine.例文帳に追加
内燃機関によって要求される要求吸入空気量(GALTHCMD)を算出し、標準の環境状態下における該要求吸入空気量を、現在の環境状態下における要求吸入空気量を示すよう補正する。 - 特許庁
The engine control unit 200 reduces the air amount supplied into the combustion chamber to an amount less than the standard during a predetermined period after the fuel for combustion is injected from the injector 123 to the combustion chamber 110.例文帳に追加
エンジンコントロールユニット(200)は、インジェクタ(123)から燃焼室(110)内に燃焼用燃料が噴射された後の所定期間、燃焼室内に供給する空気量を基準量から減少させる。 - 特許庁
In synchronous injection, fuel is injected from an air-fuel ratio controlling monitor 22 and an LPG injector 23 in synchronism with a crank angle standard position of an LPG engine 11.例文帳に追加
同期噴射においては、LPGエンジン11のクランク角度基準位置に同期して空燃比制御モータ22及びLPGインジェクタ23から燃料が供給される。 - 特許庁
The target value of an intake air oxygen concentration is controlled based on the deviation between the standard value of a cylinder wall temperature determined by a drive condition of the internal combustion engine 1, and the present value of the cylinder wall temperature.例文帳に追加
内燃機関1の運転条件に応じて定まるシリンダ壁温の基準値とそのシリンダ壁温の現在値との偏差に基づいて、吸気酸素濃度の目標値を制御する。 - 特許庁
When it is judged that it exceeds the standard concentration, supply of outside air to the fuel battery is stopped to stop power generation at the fuel battery, and at the same time, a required power is obtained by the use of a combustion engine (a step S130).例文帳に追加
基準濃度を超えると判断されるときには、燃料電池に対する外気の供給を停止して燃料電池における発電を停止させると共に、エンジンを用いて所望の動力を得る(ステップS130)。 - 特許庁
In step S140, target supercharging pressure tP required for obtaining the same engine performance as that of the standard atmospheric state in a current state, for example, at a highland, is calculated based on the target air quantity (volume air quantity) tV and supercharging characteristics of the supercharger.例文帳に追加
ステップS140では、目標空気量(体積空気量)tVと過給機の過給特性に基づいて、現状(例えば高地)において標準大気状態と同様のエンジン性能を得るために必要な目標過給圧tPを算出する。 - 特許庁
The standard port intake air density ganmap* corresponding to the operating condition of the engine 1 is read from a map, and is compared with the real port intake air density ganmap (SB4, SB5) to thereby calculate a target fuel pressure and an amount of compensation of the fuel injection timing, based on the comparison result (SB6, SB7).例文帳に追加
エンジン1の運転状態に対応する基準ポート吸気密度ganmap*をマップから読み出して、実ポート吸気密度ganmapと比較し(SB4,SB5)、比較結果に基づいて、目標燃圧や燃料噴射時期の補正量を演算する(SB6,SB7)。 - 特許庁
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