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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > JST科学技術用語日英対訳辞書 > final reduction gear deviceの意味・解説 

final reduction gear deviceとは 意味・読み方・使い方

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意味・対訳 最終減速装置


JST科学技術用語日英対訳辞書での「final reduction gear device」の意味

final reduction gear device


「final reduction gear device」の部分一致の例文検索結果

該当件数 : 20



例文

FINAL REDUCTION GEAR DEVICE例文帳に追加

終減速装置 - 特許庁

To downsize a final reduction gear device which executes two-step final reduction.例文帳に追加

二段階の終減速を行う終減速装置の小型化を図る。 - 特許庁

DRIVING FORCE CHANGE-OVER DEVICE AND FINAL REDUCTION GEAR例文帳に追加

駆動力切換装置及び終減速装置 - 特許庁

FINAL REDUCTION GEAR FOR VEHICLE POWER TRANSMISSION DEVICE例文帳に追加

車両用動力伝達装置の終減速機 - 特許庁

AXLE PINION BEARING DEVICE AND VEHICULAR FINAL REDUCTION GEAR例文帳に追加

車軸ピニオン用軸受装置および車両用終減速装置 - 特許庁

In the differential device provided in a final reduction gear and having power transmitted from a power source and transmitting rotation of a drive shaft of the final reduction gear to a pair of wheels, a case of the differential device is formed by pressing.例文帳に追加

終減速装置内に設けられ、動力源からの動力が伝達される前記終減速装置の駆動軸の回転を車輪対へ伝達するディファレンシャル装置において、該ディファレンシャル装置のケースをプレス成形する。 - 特許庁

例文

To provide a final reduction gear device for a vehicle, in which the axle position can be arranged to be near the engine side, and the constitution is simple.例文帳に追加

車軸位置をエンジン側へ寄せて配置可能でありかつ構成が簡素な車両用最終減速装置を提供する。 - 特許庁

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クロスランゲージ 37分野専門語辞書での「final reduction gear device」の意味

final reduction gear device


「final reduction gear device」の部分一致の例文検索結果

該当件数 : 20



例文

The braking device 50 is arranged in a front side of the rear wheel final reduction gear 30, and both 30 and 50 are housed in a common casing.例文帳に追加

また、ブレーキ装置50は後輪用最終減速機30の前側に配置し、両者30、50を共通のケーシング内に収納する。 - 特許庁

To provide a control device for automatic clutch capable of executing a clutch connection control in semi-clutch area, which is conformable to all vehicles loaded with a transmission and final reduction gear having different gear ratio and deceleration ratio.例文帳に追加

変速比および減速比の異なる変速機および終減速機を搭載した総ての車両に対応できる半クラッチ領域でのクラッチ接続制御を実行することができるる自動クラッチの制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a control device for an automatic clutch responding to every vehicle loading a transmission with a different change gear ratio and reduction gear ratio and a final drive, and executing clutch connection control in a half clutch region.例文帳に追加

変速比および減速比の異なる変速機および終減速機を搭載した総ての車両に対応できる半クラッチ領域でのクラッチ接続制御を実行することができる自動クラッチの制御装置を提供する。 - 特許庁

In the toilet lid open/close unit 10, a link wheel 40, a drive gear 50 and an oil damper device for the toilet lid are arranged coaxially on a turning shaft 20 while a front stage gear 72 of a reduction gear train, a final gear 73 and an idle gear 8 are arranged longitudinally toward the upper drive gear 50 from below.例文帳に追加

便蓋開閉ユニット10では、連結車40、駆動歯車50、便蓋用のオイルダンパー装置は、回動軸20に対して同軸状に配置され、かつ、減速歯車列の前段歯車72、最終歯車73、およびアイドル歯車8は、下方から上方の駆動歯車50に向かって縦列配置されている。 - 特許庁

In the brake cooling device for a four-wheel drive vehicle, the braking device 50 is provided on a rotating member of a rear wheel power transmission system such as an input shaft 35 of a rear wheel final reduction gear 30.例文帳に追加

後輪用動力伝達系の回転部材、たとえば後輪用最終減速機30の入力軸35にブレーキ装置50を設けてある四輪駆動車のブレーキ冷却装置である。 - 特許庁

The two-wheel and four-wheel drive switching device 15 for vehicles is characterized in that all the parts (16, 17) to be connected with a final reduction gear 13 for front wheels are disposed lower than the upper surface of the device body.例文帳に追加

2輪4輪駆動切換装置15の前輪最終減速器13に連結される部位(16、17)の全てが、装置本体の上面よりも下方に位置させられていることを特徴とする。 - 特許庁

The power transmission device 10 is provided with a reduction gear mechanism part 41 reducing the speed of driving force from a drive source 20 such that the driving force outputted from the continuously variable transmission can be transmitted to the differential device 80 having a final gear ratio corresponding to a conventional type manual transmission or the like without using an intermediate reduction gear mechanism.例文帳に追加

前後進切換装置に、無段変速機から出力される駆動力が中間減速機構を用いることなく従来型の手動変速機等に対応した終減速比を有するディファレンシャル装置に伝達可能となるように駆動源からの駆動力を減速する減速歯車機構部を設けるようにする。 - 特許庁

例文

To provide a case structure of a final reduction gear for a vehicle effectively improving rigidity to thrust force input from left and right driven gears arranged by sandwiching a starting device.例文帳に追加

発進デバイスを挟んで配置された左右のドリブンギアから入力されるスラスト力に対する剛性を効果的に向上させた車両用最終減速装置のケース構造を提供する。 - 特許庁

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「final reduction gear device」の意味に関連した用語

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