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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > "にけんちゃや"に関連した英語例文

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"にけんちゃや"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 39



例文

二軒茶屋の場例文帳に追加

The scene of Niken-jaya  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

二軒茶屋(駅から府道に出た所)例文帳に追加

Nikenchaya (on the prefectural route from the station)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

二軒茶屋駅(にけんちゃやえき)は、京都市左京区にある叡山電鉄叡山電鉄鞍馬線の鉄道駅。例文帳に追加

Nikenchaya Station, located in the Sakyo ward of Kyoto City, is a stop on the Kurama Line of the Eizan-dentetsu (Eizan Electric Railway).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

複線区間:宝ヶ池~二軒茶屋間例文帳に追加

Double-tracked section: between Takaragaike Station and Nikenchaya Station  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

木野駅-京都精華大前駅-二軒茶屋駅(京都府)例文帳に追加

Kino Station - Kyoto Seikadaimae Station - Nikenchaya Station (Kyoto Prefecture)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス


例文

二軒茶屋駅(駅前のバス回転場)例文帳に追加

Nikenchaya Station (a rotary in front of the station)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都精華大前駅-二軒茶屋駅-市原駅例文帳に追加

Kyoto Seikadaimae Station - Nikenchaya Station - Ichihara Station  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

二軒茶屋駅(京都府)-市原駅-二ノ瀬駅例文帳に追加

Nikenchaya Station (Kyoto Prefecture) - Ichihara Station - Ninose Station  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1990年(平成2年)9月28日岩倉~二軒茶屋間が再複線化。例文帳に追加

September 28, 1990: Double tracking was restored to the section between Iwakura and Nikenchaya.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

岩倉折り返し運行を全面的に二軒茶屋折り返し運行に。例文帳に追加

The shuttle train service centered on Iwakura Station was switched completely to a shuttle service centered on Nikenchaya Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

1990年(平成2年)9月28日当駅~二軒茶屋駅間が再複線化。例文帳に追加

September 28, 1990: The line between Iwakura Station and Nikenchaya Station became a double track again.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

二軒茶屋(京都市左京区。三重県伊勢市神久。鹿児島県鹿児島市。ほか)例文帳に追加

Nikenchaya (Sakyo Ward, Kyoto City; Jinkyu, Ise City, Mie Prefecture; Kagoshima City, Kagoshima Prefecture, and so on.)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

神社社殿造営の際に、公費で改築された店で、「二軒茶屋」と称された。例文帳に追加

They were rebuilt at public expense on the occasion of building the main building of the shrine, and were called 'Nikenchaya' (two tea houses).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1939年(昭和14年)9月二軒茶屋~市原間が単線化(不要不急線指定に基づくものではない)。例文帳に追加

September 1939: The section between Nikenchaya and Ichihara was reduced to a single track (although not because of the criteria for nonessential lines).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1944年(昭和19年)11月10日山端~二軒茶屋間が単線化され資材供出。例文帳に追加

November 10, 1944: The section between Yamahata and Nikenchaya was reduced to a single track and its materials requisitioned.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

二軒茶屋駅まで複線区間が延伸されたため、現在は折り返し列車の設定はない。例文帳に追加

No shuttle train has operated since the double-track section was extended to Nikenchaya Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1990年(平成2年)9月28日当駅を含む、岩倉駅(京都府)~二軒茶屋駅(京都府)間が再複線化。例文帳に追加

September 28, 1990: The line between Iwakura Station (Kyoto Prefecture) and Nikenchaya Station (Kyoto Prefecture), including Kyoto Seikadaimae Station, became a double track again.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都産業大学へのスクールバス「二軒茶屋シャトルバス」(京都バスが運行)例文帳に追加

Nikenchaya Shuttle Bus' is the school bus to the Kyoto Sangyo University (operated by the Kyoto Bus).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1939年(昭和14年)9月二軒茶屋-市原間が単線化(不要不急線指定に基づくものではない)。例文帳に追加

September, 1939: The section between Nikenchaya and Ichihara was altered to a single track railroad, though not because of the designation of nonessential and nonurgent lines.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

平日日中の岩倉折り返しの二軒茶屋延長、ならびに休日多客時鞍馬延長を休日オンシーズンダイヤとして定期設定。例文帳に追加

The weekday daytime shuttle service for Iwakura was extended to Nikenchaya, and, in addition, the Kurama extension for days with many passengers was fixed as a holiday 'on-season' train schedule.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1944年(昭和19年)11月10日当駅を含む、山端(現・宝ヶ池駅)~二軒茶屋駅(京都府)間が、戦争に伴う資材供出のため単線化。例文帳に追加

November 10, 1944: The line between Yamabana Station (currently Takaragaike Station) and the Nikenchaya Station (Kyoto Prefecture), including Hachimanmae Station, became a single track for the delivery of supplies for the war.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1944年(昭和19年)11月10日当駅を含む、山端(現・宝ヶ池駅)~二軒茶屋駅(京都府)間が、戦争に伴う資材供出のため単線化。例文帳に追加

November 10, 1944: The line between Yamabana Station (currently Takaragaike Station) and Nikenchaya Station (Kyoto Prefecture), including Iwakura Station, became a single track for the delivery of supplies for the war.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1944年(昭和19年)11月10日当駅を含む、山端(現・宝ヶ池駅)~二軒茶屋駅(京都府)間が、戦争に伴う資材供出のため単線化。例文帳に追加

November 10, 1944: The line between Yamabana Station (currently called Takaragaike Station) and Nikenchaya Station (Kyoto Prefecture), including Kino Station, became a single track for the delivery of supplies for the war.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1990年(平成2年)9月28日岩倉駅(京都府)-二軒茶屋駅間が再複線化され、数百mほど東に移転。例文帳に追加

September 28, 1990: The line between Iwakura Station (Kyoto Prefecture) and Nikenchaya Station became a double track again, thereby to transfer the station several hundred meters eastward.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

その後1990年に二軒茶屋駅(京都府)まで再度複線化された後も、今なお単線のままとなっている。例文帳に追加

The station remains a single track even after the line between Iwakura Station and Nikenchaya Station (Kyoto Prefecture) became a double track again in 1990.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1939年(昭和14年)9月-二軒茶屋駅(京都府)~当駅間が、戦争に伴う資材供出のため単線化。例文帳に追加

September 1939: The line between Nikenchaya Station (Kyoto Prefecture) and Ichihara Station became a single track for the delivery of supplies for the war.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1944年(昭和19年)11月10日当駅~二軒茶屋駅(京都府)間が、戦争に伴う資材供出のため単線化。例文帳に追加

November 10, 1944: The line between this station and Nikenchaya Station (Kyoto Prefecture) became a single track for the delivery of supplies for the war.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

平日昼間の出町柳発は、鞍馬線鞍馬行および二軒茶屋行が毎時各3本運転に対し、叡山本線八瀬比叡山口駅行は毎時3本で、同社本来の本線である八瀬比叡山口までよりも、二軒茶屋までの本数のほうが多くなっている。例文帳に追加

During the daytime on weekdays, 3 trains per hour depart from Demachiyanagi Station for Kurama and for Nikenchaya on the Kurama Line, and 3 more trains depart for Yase-Hieizanguchi Station on the Eizan Main Line; more trains go to Nikenchaya than to Yase-Hieizanguchi, even though the latter is the railway company's main line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

深川二軒茶屋では、源五兵衛の百両を巻き上げるために、賤ヶ谷伴右衛門に扮する勘九郎と、小万や菊野、小万の兄の役をする伊之助などが一芝居を打つ準備を進めている。例文帳に追加

In Niken-jaya Tea House (a nightclub for guiding customers to brothels) of Fukagawa, Banemon SHIZUGAYA (Kankuro's disguise), Koman, Kikuno, and Inosuke who is going to be pretend to be her brother, are planning to put on an act for cheating Gengobe out of the 100 ryo.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

普通運賃の場合、修学院駅・岩倉駅(京都府)・二軒茶屋駅(京都府)・二ノ瀬駅に区界があり、この駅を越えて乗車すると区数が1つ増え運賃が変わる。例文帳に追加

A standard fare is based on the number of sections, where an additional section is counted by passing each of the Shugakuin, Iwakura (Kyoto Prefecture), Nikenchaya (Kyoto Prefecture) and Ninose stations.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

概ね、平日昼間時間帯は出町柳駅~鞍馬駅間、出町柳~二軒茶屋駅間の列車が各々20分間隔、土休日昼間時間帯は全列車が出町柳~鞍馬間で15分間隔である。例文帳に追加

Generally speaking, trains run between Demachiyanagi Station and Kurama Station, and between Demachiyanagi Station and Nikenchaya Station, at 20-minute intervals during the daytime on weekdays; during the daytime on weekends and holidays, trains travel between Demachiyanagi Station and Kurama Station at 15-minute intervals.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

当初は(岩倉)二軒茶屋折り返し運行に、後に鞍馬まで早朝・夜間を中心に運行され、単行の叡山電鉄デオ700系電車が使用された。例文帳に追加

In the beginning, the light-model Eizan Electric Railway Series Deo 700 was used; it was first run as a shuttle to and from (Iwakura) Nikenchaya, then run to Kurama, mainly in the early mornings and during the night.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1960年代から続いていた通常時鞍馬行・(岩倉)二軒茶屋行各々30分毎、多客時(オンシーズン)鞍馬行15分毎から、平日各々20分毎、休日はすべて鞍馬行で15分毎を基本としたものに変更。例文帳に追加

Ever since the 1960s, trains departing for Kurama (Iwakura) and trains departing for Nikenchaya had been run every 30 minutes in the regular schedule and for Kurama every 15 minutes during the crowded "on-seasons"; after the revision, however, as a rule, trains departed for Kurama and for Nikenchaya every 20 minutes in the regular schedule, and for Kurama every 15 minutes during holidays.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

主に電気ブレーキを装備した自社の車両が鞍馬までの運転、叡山線の車両が比較的平坦な二軒茶屋までの区間運転に用いられていたが、叡山線所有のデナ21形も鞍馬まで乗り入れることがあった。例文帳に追加

Mainly Kurama Denki Tetsudo's own cars, equipped with electric brakes, were operated up to Kurama, while cars on the Eizan Line were running on a comparatively flat section up to Nikenchaya, but sometimes electric cars, Type DENA 21 of Eizan Line were also used up to Kurama.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

宝ヶ池駅-八幡前駅(京都府)-岩倉駅(京都府)-木野駅-京都精華大前駅-二軒茶屋駅(京都府)-市原駅-二ノ瀬駅-貴船口駅-鞍馬駅例文帳に追加

Takaragaike Station - Hachiman-mae Station (Kyoto Prefecture) - Iwakura Station (Kyoto Prefecture) - Kino Station - Kyoto-Seikadai-mae Station - Nikenchaya Station (Kyoto Prefecture) - Ichihara Station - Ninose Station - Kibune-guchi Station - Kurama Station  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

概ね、平日昼間時間帯は叡山電鉄鞍馬線直通の出町柳~二軒茶屋間の列車、出町柳~鞍馬間の列車、そして出町柳~八瀬比叡山口間の列車の順にそれぞれで20分間隔で運転され、鞍馬線直通電車の方が多くなっている。例文帳に追加

In general, during weekdays, direct trains are run on the Eizan Electric Railway's Kurama Line at 20-minute intervals between Demachiyanagi Station and Nikenchaya Station and between Demachiyanagi Station and Kurama Station, with regular trains running at the same intervals between Demachiyanagi Station and Yase-Hieizanguchi Station; the number of direct trains traveling on the Kurama Line is larger than that of Eizan Main Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

平日昼の運転本数が鞍馬線方面電車の方が多い状態になっている(出町柳駅発において、八瀬比叡山口行が毎時3本に対し、鞍馬線方面は二軒茶屋駅(京都府)折り返しも含めると毎時6本となっている)。例文帳に追加

In the daytime on weekdays, more trains are operated in the direction of the Kurama Line (at Demachiyanagi Station, three trains an hour start out for Yase-Hieizanguchi Station, while six trains an hour run in the direction of the Kurama Line, including those returning from Nikenchaya Station (Kyoto Prefecture)).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

多客時は臨時ダイヤで運転されることがあり、特に毎年10月22日に行われる鞍馬の火祭においては事実上唯一の交通機関となり、ほぼ全ての車両をフル稼働させるぐらいの運転となるが、それでもピーク時には鞍馬線二軒茶屋駅(京都府)以北が単線で線路容量に制約がある関係もあって長蛇の列(乗車までに数時間の待ち時間)となる。例文帳に追加

The line is operated for a special schedule when there are many passengers; it is basically the only transportation, particularly during Kurama Fire Festival held every October 22, when nearly all the cars are employed for operation; but still the passengers have to wait several hours before boarding at peak hour because the Kurama Line, with a limited track capacity, is a single track between Nikenchaya Station (Kyoto Prefecture) and stations to the north of Nikenchaya Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

その後、時を経て貸切事業へ再進出することとなり、2001年に大型貸切旅客自動車運送事業免許を取得し、この免許を生かして契約輸送も開始し、2001年からのマイクロバスによる京都産業大学の二軒茶屋駅(京都府)シャトルバスを皮切りに、同8月からの川島織物セルコン(株)の社員輸送、同12月からのイズミヤ(カナート洛北)など、シャトルバス運行を開始した。例文帳に追加

Years later, in 2001, the company restarted the reserve bus business by obtaining a license as a large reserve passenger bus operator and began contract transport service by providing shuttle bus service, with the use of microbuses, between Kyoto Sangyo University and Nikenchaya Station (Kyoto Prefecture) in 2001, followed by employee transport for Kawashima Selkon Textiles Co., Ltd., in August of the same year and that for Izumiya (Qanat Rakuhoku) in December.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

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